Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når vil elbilen ta over fullstendig ?

Startet av Tbmull, onsdag 07. desember 2016, klokken 09:25

« forrige - neste »

TM

Det som er rart er at Auto Motor & Sport kom til samme konklusjon som deg. Kanskje noen demobiler er levert uten lengdejusterbart ratt. Men alle som vurderer e-Golf kan gå ut fra at det er lengdejusterbart.

brako79

Demobilen jeg hadde, kunne jeg trekke ut rattet på.
///Mvh
Kristian
'17 e-Golf juni / res 14.11 - levert 14.6.
'93 M5T
'89 325ixT

rolandvg99

"I like soul with a capital S"

Chivas

På den nye egolfen:

- Finnes det noen knapp for å slå av lyden fra radioen? Finner kun - + knappen noe som er ørlite tungvindt hvis man trenger å slå av lyden pronte.

- Når man skriver inn adresse i navien er det temmelig irriterendes at man ikke kan trykke på forslaget til vei for så å trykke husnummer (så sant jeg ikke har oversett noe). Slik det er nå må man skrive hele veinavnet, så mellomrom, så husnummer.
Hvis jeg f.eks skal til Langtbortvekkistanveien 543 hadde det vært veeeeldig mye enklere å skrive f.eks "lan", så få opp forslag til vei som kan trykkes, for deretter å taste inn husnummer.

Hølland

Av/på knappen fungerer som mute hvis du trykker isteden for å holde den inne.
Ang. Navigasjon så er jeg ikke helt sikker, men mener å huske at du kan trykke på en "liste" knapp oppe til høyre når du har skrevet deler av adressen.

sap_2000

Henter den nye i morgen, og har et spørsmål til dere som allerede har fått bil.
Lånte en demovogn forleden, og i "hjem" visningen på navien var det 3 vinduer. Kart, radio/ media og telefon.
I det store vinduet var det kart. Er det noen mulighet til å personalisere hjem-visningen?
Kunne tenkt meg å ha f.eks kjøredata som hovedvisning da kartet også kan vises i active info displayet.
Er det mulig? Prøvde å trykke litt uten hell...

Ellers vil jeg si at den vesentlige infoen som batterinivå og rekkevidde med fordel kunne vært mer synlig i active info, samt at jeg savnet brukervennligheten med faste menyknapper og "hjulknotter" på sidene i gamle discover pro.
Mvh. SAP - Helelektriske fra juni 2017

Chivas

Sitat fra: Hølland på onsdag 07. juni 2017, klokken 11:34
Av/på knappen fungerer som mute hvis du trykker isteden for å holde den inne.
Ang. Navigasjon så er jeg ikke helt sikker, men mener å huske at du kan trykke på en "liste" knapp oppe til høyre når du har skrevet deler av adressen.
Ok, funker den, men best med en på rattet vil jeg mene.
Jeg får opp liste på navi, men kun veinavn og ikke husnummer, så da er man like langt :-\

Kan også slenge på en ting til:
Man skal liksom få opp stasjonslogo på radioen og den skal lagres automatisk. Her gjør den ihvertfall ikke det når jeg velger minneliste. Noen forslag?

Hølland

Tror ikke det er mute knapp på rattet, desverre.
Hvis du trykker på den samme knappen før du begynner å skrive noe så kan du skifte søke modus. Da kan du velge adresse i steden for søk og du kan søke på den mer tradisjonelle måten.
Ang radiologo så var det dårlig med automatikk på dette hos meg og. Det ligger logoer og installasjons beskrivelse  i bunn av denne siden: https://www.volkswagen.no/no/teknikk-og-innovasjoner/infotainment.html
Du trenger forresten ikke bruke SD kort, USB fungerer like fint :-)

Lassiiboiii

Lurer også på dette.

Venter på min enda.

Sitat fra: sap_2000 på onsdag 07. juni 2017, klokken 12:21
Henter den nye i morgen, og har et spørsmål til dere som allerede har fått bil.
Lånte en demovogn forleden, og i "hjem" visningen på navien var det 3 vinduer. Kart, radio/ media og telefon.
I det store vinduet var det kart. Er det noen mulighet til å personalisere hjem-visningen?
Kunne tenkt meg å ha f.eks kjøredata som hovedvisning da kartet også kan vises i active info displayet.
Er det mulig? Prøvde å trykke litt uten hell...

- E-Golf 2017 - Levert 14.06.2017
- Reservert Tesla Model 3 - Reservasjon 07.12.2016

Hølland

Kan ikke endre det store vinduet med navigasjon, men du kan endre visning på di 2 små ved å trykke og holde inne. Du kan velge kjøredata på et av disse, men er veldig begrenset mengde informasjon det er plass til der :-D

sap_2000

Fikk endelig hentet Dresden-eGolfen i går.
Har ikke kjørt all verden ennå, men ser en klar forbedring på hvor mye saktere batterinivået synker i forhold til på 2015 modellen vår  :)
Fikk 307 km på GOM i eco pluss når jeg var hjemom og ladet. 

CarNet ville som vanlig ikke dukke opp med data i appen. Samme skjedde med bilen (2017 kampanjebil gen1) til opphavet når den var ny. 
Løsningen var i begge tilfeller å ta ut sikring 17 i 10 minutter så kom den på nett umiddelbart etterpå i begge tilfeller.

Litt skuffet over at det ikke var blå sømmer på ratt og girbelgen slik som på 2015 modellen (reflekssølv/ Marrakesh skinn). Synes også aludekoren i dørene var penere på gen1 enn den mørkere varianten de har nå.  Blir for lite kontraster i døra synes jeg. 

Også synd Reflekssølv og Marrakesh skinn har gått ut, ellers hadde jeg valgt det på den nye også.  Utrolig lekker kombinasjon synes jeg, men måtte velge noe annet nå, så ble tungsten med pure grey skinn.

Propell

Pen bil og fine felger.. Feil baklykter? Er det noen som har fått riktige baklykter?. GTI i Narvik hadde i går..
Har lyst på VCDS .
2017 E-Golf FL VIP Sort Levert. 15/6
2016 Volvo V70 D4 Grå Dynamic
2008 Golf GT Solgt.

brako79

GTE/GTI blir merkelig nok levert med de riktige baklyktene.
Skjønner ikke hvorfor ikke e-golfene får disse også.

Har du fått din bil, propell?

///Mvh
Kristian
'17 e-Golf juni / res 14.11 - levert 14.6.
'93 M5T
'89 325ixT

kama

Sitat fra: sap_2000 på fredag 09. juni 2017, klokken 12:36
Litt skuffet over at det ikke var blå sømmer på ratt og girbelgen slik som på 2015 modellen (reflekssølv/ Marrakesh skinn). Synes også aludekoren i dørene var penere på gen1 enn den mørkere varianten de har nå.  Blir for lite kontraster i døra synes jeg. 

Kan du ta bilde av det? Mener testbilen jeg prøvde hadde det...

sap_2000

Ja de kan jeg godt.  Selger mente de med skinninteriør ikke hadde blå sømmer.  Så selv at demobilene og de i utstilling (alle med stoffseter) hadde blå søm.

Dere andre som har fått levert ut FL egolf med skinnseter: har dere også sorte sømmer på ratt og girbelg?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA