Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når vil elbilen ta over fullstendig ?

Startet av Tbmull, onsdag 07. desember 2016, klokken 09:25

« forrige - neste »

eivhelle

Var en tur innom Møller Horten i dag. De hadde akkurat fått på plass første utstillingsmodell av den nye e-golfen. Fikk tatt en liten titt på det som er nytt.

1. Ny navigasjon. Fin skjerm, men det vil nok ta litt tid å venne seg til at man ikke lenger har knotter for volum og til å zoome i navigasjonen. For så vidt morsomt å kunne bla med håndbevegelser, men litt uvant.

2. Active Info Display. Ser nydelig ut. Og som jeg håpet kan man velge mellom flere instrument oppsett, der man kan velge hvilken informasjon som skal vises. En stor forbedring fra gammel e-golf. Anbefaler ingen å droppe dette fra utstyrslisten.

3. Standard seter. Bilen i utstillingen hadde ikke skinn. Men standardsetene ser bra ut. Langt bedre setetrekk enn standardsetene i gammel e-golf.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

j-Golf

Sitat fra: eivhelle på fredag 21. april 2017, klokken 16:25
Var en tur innom Møller Horten i dag. De hadde akkurat fått på plass første utstillingsmodell av den nye e-golfen. Fikk tatt en liten titt på det som er nytt.

1. Ny navigasjon. Fin skjerm, men det vil nok ta litt tid å venne seg til at man ikke lenger har knotter for volum og til å zoome i navigasjonen. For så vidt morsomt å kunne bla med håndbevegelser, men litt uvant.

2. Active Info Display. Ser nydelig ut. Og som jeg håpet kan man velge mellom flere instrument oppsett, der man kan velge hvilken informasjon som skal vises. En stor forbedring fra gammel e-golf. Anbefaler ingen å droppe dette fra utstyrslisten.

3. Standard seter. Bilen i utstillingen hadde ikke skinn. Men standardsetene ser bra ut. Langt bedre setetrekk enn standardsetene i gammel e-golf.

Hvilken farve har sæderne? Vil du sige at de er sorte eller måske koksgrå? Forhåbentlig ikke mellemgrå?
Var baglykterne mørke i glasset eller bare normal røde?

eivhelle

Sitat fra: j-Golf på fredag 21. april 2017, klokken 16:37

Hvilken farve har sæderne? Vil du sige at de er sorte eller måske koksgrå? Forhåbentlig ikke mellemgrå?
Jeg vil vel si koksgrå er mest riktig.

Ecinnaj

Sitat fra: eivhelle på fredag 21. april 2017, klokken 16:41
Sitat fra: j-Golf på fredag 21. april 2017, klokken 16:37

Jeg vil vel si koksgrå er mest riktig.
Ja mørk koksgrå :)

Sent fra min SM-N910F via Tapatalk

j-Golf

Det lyder godt (høres godt ut  :P ??)
Hvad med baglykterne? Normal røde eller mørkt glas?

eivhelle

Sitat fra: j-Golf på fredag 21. april 2017, klokken 17:03
Det lyder godt (høres godt ut  :P ??)
Hvad med baglykterne? Normal røde eller mørkt glas?
Alle de første blir levert med standard baklykter på grunn av problemer med leveranse av lykter med dynamisk blinklys.

j-Golf

Ja det ved jeg. Det var mere om standard baglykter også er mørke eller om de er normal røde. Vi har så vidt jeg ved endnu ikke et billede med direkte sammenligning af de to. Videoen vist tidligere i tråden med den hvide og sorte Golf er vel den gamle model baglykte på den sorte. Er det dem der kommer på til at begynde med?

RayBomb

Jeg likte ikke standard setene i nye e-golf. Standard setene i GTE'en er fine.

- Skrevet med Tapatalk på iPad
💫 I-Pace S Edition X590 (19MY)
💫 Produsert: 01.02.19 | Levert: 15.03.19
⚙️ Telematics: 16.2
⚙️ H264: Verksted(06.01.20)
⚙️ InControl(updOTA:27.05.20): S20A_20.16.5-536345
⚙️ Kart(upd:08.05.20): 08.030.0107.0158

TM

Sitat fra: RayBomb på fredag 21. april 2017, klokken 21:29
Smaken er som baken...bokstavelig talt. Kona syntes setene i e-Golf var bedre enn GTE. Synes vel heller ikke "pyjamas"-stoffet i GTE setene er veldig kledelige. Og i forhold til stoffsetene i Leaf og Ampera-e, framstår de i e-golf som fantastisk bra.

eivhelle

Sitat fra: j-Golf på fredag 21. april 2017, klokken 20:57
Ja det ved jeg. Det var mere om standard baglykter også er mørke eller om de er normal røde. Vi har så vidt jeg ved endnu ikke et billede med direkte sammenligning af de to. Videoen vist tidligere i tråden med den hvide og sorte Golf er vel den gamle model baglykte på den sorte. Er det dem der kommer på til at begynde med?
Baklyktene har samme farge som gammel e-golf.

j-Golf

Sitat fra: eivhelle på fredag 21. april 2017, klokken 21:47
Sitat fra: j-Golf på fredag 21. april 2017, klokken 20:57
Baklyktene har samme farge som gammel e-golf.
Aha ok - tak!

Ecinnaj

Sitat fra: TM på fredag 21. april 2017, klokken 21:38
Sitat fra: RayBomb på fredag 21. april 2017, klokken 21:29
Smaken er som baken...bokstavelig talt. Kona syntes setene i e-Golf var bedre enn GTE. Synes vel heller ikke "pyjamas"-stoffet i GTE setene er veldig kledelige. Og i forhold til stoffsetene i Leaf og Ampera-e, framstår de i e-golf som fantastisk bra.
Stoffsetene i ioniq var også helt elendige.
Men min selger sa setene var de samme som i nye golfen.
Isåfall mørk koksgrå seter som nesten er sort. Veldig lik de i passaten :)

Sent fra min SM-N910F via Tapatalk

Roy e-Nordmann

Noen som vet om ACC på nye e-golf er oppgradert? Ved prøvekjøring klarte jeg ihvertfall å komme meg gjennom en rundkjøring uten noen problemer med full akselerasjon midt i, med ACC aktivert på motorveihastighet.
2017 e-Golf FL Atlantic Blue

TM

Sitat fra: Roy e-Nordmann på lørdag 22. april 2017, klokken 09:20
Noen som vet om ACC på nye e-golf er oppgradert? Ved prøvekjøring klarte jeg ihvertfall å komme meg gjennom en rundkjøring uten noen problemer med full akselerasjon midt i, med ACC aktivert på motorveihastighet.
De har vel ikke markedsført noen endring. Men det finner du vel fort ut, for det er jo "etter påske" nå  ;)  Jeg vil tro at alle ACC løsninger kan få problemer i rundkjøringer fordi de mister kontakten med forankjørende. ACC på e-Golf skulle vel være betydelig bedre enn på eks. i3 som er kamerabasert. Den finner på mye rart når det er tåke, saltet vei eller motlys.
Jeg får også e-Golf rett etter påske...neste uke ?

Chivas

Sitat fra: TM på lørdag 22. april 2017, klokken 09:33
Sitat fra: Roy e-Nordmann på lørdag 22. april 2017, klokken 09:20
De har vel ikke markedsført noen endring. Men det finner du vel fort ut, for det er jo "etter påske" nå  ;)  Jeg vil tro at alle ACC løsninger kan få problemer i rundkjøringer fordi de mister kontakten med forankjørende. ACC på e-Golf skulle vel være betydelig bedre enn på eks. i3 som er kamerabasert. Den finner på mye rart når det er tåke, saltet vei eller motlys.
Jeg får også e-Golf rett etter påske...neste uke ?
Ikke hørt noe mer? Din har vel vært i Norge en stund nå?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA