Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når vil elbilen ta over fullstendig ?

Startet av Tbmull, onsdag 07. desember 2016, klokken 09:25

« forrige - neste »

TM

Slik jeg tolker teksten, så er det vel åpenbart at det er kostnadsfritt.
Det jeg ønsker er at jeg betaler kr 3200 mindre for bilen nå. Og så får jeg mulighet til å ettermontere de nye lyktene mot å betale 3200 kr den dagen det blir tilgjengelig. Det tror jeg er det smarteste av Møller også. Da tror jeg nemlig at de aller fleste beholder baklyktene som de er. Jo færre som velger å ettermontere, desto billigere for Møller og bedre for miljøet. Det er tross alt bare tøys å være så opptatt av blinklys  ;D

Lassiiboiii

Den løsningen du sier der er jeg enig i at er det smarteste valget fra møller sin side.

Men jeg hadde ikke stusset på å få det gjort til den prisen! Annen håndsverdi med originalt "sotede" baklykter tror jeg veier fint opp! Jeg er klar på hva jeg hadde valgt!  8)
- E-Golf 2017 - Levert 14.06.2017
- Reservert Tesla Model 3 - Reservasjon 07.12.2016

eivhelle

Da har jeg også fått bekreftet det samme som er skrevet tidligere. Bilen blir produsert med standard LED baklys med 3200 i prisreduksjon. Dynamiske frontlys blir levert som planlagt.

Ser i grunnen ikke noe stort problem med dette. Personlig får jeg selv ingen glede av fancy blinklys, siden jeg som sjåfør aldri får sett disse i bruk. Og det har ingenting å si for sikkerheten. Stengt talt vil vel fancy blinklys potensielt kunne lokke bilføreren bak til å kjøre med litt for liten avstand for å få sett lysene på nært hold.  :P
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

Chivas

Sitat fra: TM på tirsdag 18. april 2017, klokken 19:29
Slik jeg tolker teksten, så er det vel åpenbart at det er kostnadsfritt.
Absolutt.
I tråden jeg følger på Facebook har dog dette blitt postet nå:

Min nye 300 km e-Golf blir klargjort på Bekkelaget i morgen. Fikk i dag beskjed om at ingen biler produserer før uke 19 får dynamiske led baklys. Bilen blir 3000,- kr billigere. Men jeg kan etterbestille dynamiske led lys som reservedel, men da koster de rett over 7000,-.
Ikke særlig fornøyd med å få den beskjeden 3 uker etter at bilen rullet ut fra fabrikken :-(

TM

Da var det vel for tidlig å gi ros til Møller. Jeg skal personlig kontakte administrerende direktør dersom dette er det endelige tilbudet. Jeg har hans epost fra en tidligere diskusjon da de forsøkte å påstå at det var innført et batterigebyr på bilene på over 9000 kr  ;)
Det blir jo det samme som om de leverer alle biler som hvite, og tilbyr kundene 4400 kr i kompensasjon.
Det er ingen "kompensasjon" i å slippe å betale for de baklyktene de ikke klarer å levere. Da må kompensasjonen være i størrelsesorden 5000 kr. Er ikke sikker på om baklyktene var så viktige for meg før, men NÅ er de det  8)

TM

Hvem hos Møller har skrevet dette ?

Grunnet store restriksjoner på LED-baklys med dynamiske blinklys (20-30 uker lenger leveringstid), har vi valgt å fjerne disse fra standardutstyret og kun ha disse som ekstrautstyr. Alle nye e-Golf får dermed en prisnedgang på kr 3.200,-. Ettermontering av slike baklykter vil bli tilbudt de som allerede har bestilt bil og som ønsker disse lyktene i stedet for prisreduksjonen.

Det er vel åpenbart at ordet "tilby"..."i stedet for"  må oppfattes som et alternativ som ikke medfører prisøkning i forhold til den prisen som er avtalt i kontrakten (som de ikke kan / vil oppfylle).
Men kjenner jeg Møller rett så skal de forsøke å tjene noe ekstra på å ettermontere disse lyktene for de som ønsker det  8)
La oss i det lengste håpe at denne posten i facebook bygger på en misforståelse.

Chivas

Jan Tore Kopperud står som produktsjef i Møller og er den som har beroliget massene.

Jeg antar at mange av ryktene og meldingene som florerer bygger på misforståelser, samt at forhandlere er dårlig informert.

Ecinnaj

Sitat fra: Chivas på onsdag 19. april 2017, klokken 17:57
Jan Tore Kopperud står som produktsjef i Møller og er den som har beroliget massene.

Jeg antar at mange av ryktene og meldingene som florerer bygger på misforståelser, samt at forhandlere er dårlig informert.
Tror også at forhandlere er veldig dårlig informert.

Min ante ikke noe om dynamisle led baklys.
Men ser ikke grund til å bekymre meg enda da min bil ikke blir produsert flr uke 25 så god tid enda.

Sent fra min SM-N910F via Tapatalk

TM

Da må det regnes som en offisiell uttalelse.
Forresten litt rart at de ikke er raskt ute og korrigerer prisliste og tekniske spesifikasjoner slik at de samsvarer med det de leverer.

Chivas

Første facelift e-golf er på veien!
Ble levert idag:

TM

Skulle ønske det var meg. Frykter at jeg må vente et par uker til  :(

Chivas

Nå er de ihvertfall igang

rolandvg99

Ser at lastekapasitet har økt med 10 kg fra 395 kg til 405 kg. Tomvekt har også økt med ca 30 kg. Det går rätta vägen.
"I like soul with a capital S"

Chivas

For de som ikke er med i FB-gruppa, slenger jeg inn litt mer info:

Jan Tore Kopperud: Det skal bestilles nok lamper til å dekke etterspørselen og informasjonen til forhandlerne er presisert slik at du skal få dekket lamper/montering hvis ønskelig!

Sikkert greit å samle disse uttalelsene her også siden de lett kan bli slettet på FB ;)

Lassiiboiii

Baklykt debatten kan stenges! Snakte personlig i går med Kopperud på FB, og spurte om det var smart å få bestilt lyktene asap hvis jeg ønsket disse.

Fikk da bekreftet at jeg kunne be selger om å reservere/bestille.

Tok kontakt med selger idag og opplyste om dette, fikk beskjed om at han måtte sjekke opp i om det jeg sa stemte. Så ringte han opp igjen etter en times tid å kunne bekrefte at møller gir enten 3200kr i avslag, eller du kan få ettermontert lyktene senere uten ekstra kostnad.

Så case closed! :police: :+1:

Hva som skjer med biler bestilt fra i går og videre aner jeg ikke.
- E-Golf 2017 - Levert 14.06.2017
- Reservert Tesla Model 3 - Reservasjon 07.12.2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA