Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når vil elbilen ta over fullstendig ?

Startet av Tbmull, onsdag 07. desember 2016, klokken 09:25

« forrige - neste »

gigafactory

Autogefühl har testet nye e-Golf:

TM

Setene fikk skryt. Jeg undrer med litt over fargen som jeg synes virker mye lysere enn de framgår i konfiguratoren. Er dette virkelig titansort ? Forseteryggene gir nesten inntrykk av å være tofarget, men det er nok bare skarpt innfallende lys. Tror den virker mørkere i virkeligheten, og det er vel ikke praktisk med helt sort stoff heller.

Ecinnaj

Sitat fra: TM på søndag 02. april 2017, klokken 09:20
Setene fikk skryt. Jeg undrer med litt over fargen som jeg synes virker mye lysere enn de framgår i konfiguratoren. Er dette virkelig titansort ? Forseteryggene gir nesten inntrykk av å være tofarget, men det er nok bare skarpt innfallende lys. Tror den virker mørkere i virkeligheten, og det er vel ikke praktisk med helt sort stoff heller.
Ja synes også setene så mer grå ut?
Kanskje lyset?

Men de sa at active info display var standar på den nye e-golfen.
Da trekkes det fra i prisen tro?

TM

Det varierer fra land til land hva som er standard. I Norge er stort display standard, men ikke Active info display. Du får nok ikke noe fradrag for det. 3900 er vel en grei pris

j-Golf

Får e-Golf dynamiske blinklys bag som i denne video?:

ReneM

I videoen er det fortsatt reflector hovedlys. Dette var dårlig, jeg hadde regnet med at de skulle bytte til prosjektor. Ser ikke for meg hvordan en dynamisk lys kan fungerer optimalt med reflector basert lys.
Hovedbil: 2016 mod E-Golf med det meste av godbitene
Pendlebil: 2014 mod E-Up
Solgt: 2015 Peugeot 508 RXH

j-Golf

Jeg var lidt uklar. Jeg mente bak på. Altså løbelys når man drejer?

TM

Sitat fra: Ecinnaj på søndag 02. april 2017, klokken 10:35
Sjekket den tyske prislisten. Active info display er ikke standard, men koster 510 € i tillegg. Da er jo prisen i Norge på 3900 ganske fornuftig. Så vidt jeg vet er Active info display standard i Østerrike. Det varierer som nevnt fra land til land. I Norge er varmepumpe og hurtiglading standard, i motsetning til i en del andre markeder.

http://www.volkswagen.de/content/medialib/vwd4/de/dialog/pdf/golf-a7-pa/golf-e-preisliste/_jcr_content/renditions/rendition.download_attachment.file/golf-e-preisliste.pdf

De dymamiske blinklysene bak som vist på videoen var stilige. Det håper jeg vi får. Svaret får jeg vel rett etter påske   :)

Ecinnaj

Sitat fra: TM på søndag 02. april 2017, klokken 12:03
Det varierer fra land til land hva som er standard. I Norge er stort display standard, men ikke Active info display. Du får nok ikke noe fradrag for det. 3900 er vel en grei pris
Ja jeg fikk den inkl jeg så ikke noe problem for meg uansett :D

Ecinnaj

Sitat fra: TM på søndag 02. april 2017, klokken 14:27
Sitat fra: Ecinnaj på søndag 02. april 2017, klokken 10:35
Sjekket den tyske prislisten. Active info display er ikke standard, men koster 510 € i tillegg. Da er jo prisen i Norge på 3900 ganske fornuftig. Så vidt jeg vet er Active info display standard i Østerrike. Det varierer som nevnt fra land til land. I Norge er varmepumpe og hurtiglading standard, i motsetning til i en del andre markeder.

http://www.volkswagen.de/content/medialib/vwd4/de/dialog/pdf/golf-a7-pa/golf-e-preisliste/_jcr_content/renditions/rendition.download_attachment.file/golf-e-preisliste.pdf

De dymamiske blinklysene bak som vist på videoen var stilige. Det håper jeg vi får. Svaret får jeg vel rett etter påske   :)
Ja gi oss oppdatering.
Bestilte du med skinn eller stoff seter?

TM

Er ikke glad i skinnseter og synes prisen var stiv. Så det ble titansort stoff.

Kris10an

Se www.automobil-produktion.de, søk på e-golf.
Det er en artikkel om at idag kl 1050 rullet den første e-golf av båndet i Dresden. Tydeligvis kun 35 biler pr dag i Dresden.
Noen som vet om den første produksjonsbatchen til Norge blir produsert i Wolfsburg eller Dresden?

Chivas

Sitat fra: TM på søndag 02. april 2017, klokken 09:20
Andre steder i videoen ser de mørkere ut, samtidig ser man at ratt og andre detaljer, som skal være svarte, ser ut til å være grå også - så det er nok bare lyset som gjør at det ser så lyst ut.

TM

Sitat fra: Kris10an på mandag 03. april 2017, klokken 12:51
Se www.automobil-produktion.de, søk på e-golf.
Det er en artikkel om at idag kl 1050 rullet den første e-golf av båndet i Dresden. Tydeligvis kun 35 biler pr dag i Dresden.
Noen som vet om den første produksjonsbatchen til Norge blir produsert i Wolfsburg eller Dresden?
Så vidt jeg vet så blir de første bilene til Norge produsert i Wolfsburg. Tror min skulle være ferdig i forrige uke. Ut fra det jeg har blitt fortalt vil bilene fra Dresden ikke sendt før etter uke 22. Grunnen er at de kjører en ekstra kvalitetssikring på bilene fra den nye fabrikken.

TM

Sitat fra: j-Golf på søndag 02. april 2017, klokken 13:51
Jeg var lidt uklar. Jeg mente bak på. Altså løbelys når man drejer?
Det er jeg sikker på at vi får. I den tekniske beskrivelsen av e-golf står det "Mørkere baklykter med 3D LED-teknologi og dynamiske blinklys"

For vanlig Golf Highline, GTI og R står det "Mørkere, dynamiske LED baklykter"

Hva 3D LED teknologi betyr vet jeg ikke, men det høres bra ut  ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA