Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når vil elbilen ta over fullstendig ?

Startet av Tbmull, onsdag 07. desember 2016, klokken 09:25

« forrige - neste »

Ecinnaj

Noen som har fått bestille den nye e-golfen i pasific blue?

sengekos


gamer73

Sitat fra: Stikkkontakt på mandag 13. februar 2017, klokken 22:15
Apropos "Nye e-Golf":
AutoBild skriver at e-Golf 8 får 48kwh batteri,420 km rekkevidde og 204 hk.
Prisen skal være den samme som for tilsvarende motoriserte fossilgolfer.
I dag er e-Golf 6-7000 euro dyrere enn GTI.
Golf 8 får for øvrig OTA-oppdatering. Den kommer i salg i juli 2019.
Jeg for min del syns 48 kwh høres ok ut for en bil av denne typen.

http://www.autobild.de/artikel/vw-golf-8-2019-vorschau-technik-motoren-5266049.html

420km rekkevidde. DA snakker vi om bil som faktisk KAN brukes til familieferie! Men den BØR ikke ta mye mer enn 1 time å lade fra 10% til 90% ved hurtiglading.

eivhelle

Sitat fra: Stikkkontakt på mandag 13. februar 2017, klokken 22:15
Apropos "Nye e-Golf":
AutoBild skriver at e-Golf 8 får 48kwh batteri,420 km rekkevidde og 204 hk.
Prisen skal være den samme som for tilsvarende motoriserte fossilgolfer.
I dag er e-Golf 6-7000 euro dyrere enn GTI.
Golf 8 får for øvrig OTA-oppdatering. Den kommer i salg i juli 2019.
Jeg for min del syns 48 kwh høres ok ut for en bil av denne typen.

http://www.autobild.de/artikel/vw-golf-8-2019-vorschau-technik-motoren-5266049.html
Det blir nok omtrent identisk batteripakke som faceliften, men med de kommende 50Ah battericellene fra Samsung i stedet for 37Ah battericeller.

Den store endringen i batterikonstruksjon kommer først med ID i 2020.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

Chivas

Sitat fra: eivhelle på tirsdag 14. februar 2017, klokken 08:55
Sitat fra: Stikkkontakt på mandag 13. februar 2017, klokken 22:15
Apropos "Nye e-Golf":
AutoBild skriver at e-Golf 8 får 48kwh batteri,420 km rekkevidde og 204 hk.
Prisen skal være den samme som for tilsvarende motoriserte fossilgolfer.
I dag er e-Golf 6-7000 euro dyrere enn GTI.
Golf 8 får for øvrig OTA-oppdatering. Den kommer i salg i juli 2019.
Jeg for min del syns 48 kwh høres ok ut for en bil av denne typen.

http://www.autobild.de/artikel/vw-golf-8-2019-vorschau-technik-motoren-5266049.html
Det blir nok omtrent identisk batteripakke som faceliften, men med de kommende 50Ah battericellene fra Samsung i stedet for 37Ah battericeller.

Den store endringen i batterikonstruksjon kommer først med ID i 2020.

Ingen wow! følelse her. Fortsatt litt sånn too little, too late... Det er jo med FL 2017 de burde kommet med 48kwh. Da er de ihvertfall noenlunde på høyde med konkurrentene

Chivas


moby666

Hva er maksfart på nye eGolf? Den gamle har vel rundt 140?
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

HelectriC

Sitat fra: moby666 på mandag 27. mars 2017, klokken 12:58
Hva er maksfart på nye eGolf? Den gamle har vel rundt 140?

Er det ikke 150 nå?
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

Chivas

Sitat fra: Chivas på mandag 27. mars 2017, klokken 08:53
Mens-vi-venter bilde: :)
150 km/t på den nye ja.

Hvis man ser på det bildet, er det å anta at den blå streken viser faktisk gjenværende suppe på batteriet, mens 236 km igjen er gode gamle GOM?

17 mins med kjøring, rundt null grader og 236 km igjen....ka vi tru? :)

TM

Kan jo ha vært 17 minutter med nedoverbakke   ;)

Chivas

Sitat fra: TM på mandag 27. mars 2017, klokken 17:15
Kan jo ha vært 17 minutter med nedoverbakke   ;)
Men da burde vel gom ha vist 300+ hvis den regenereringen funker så bra som man blir fortalt :D

Ser ut som at det er kjørt 12 km, og hvis man forutsetter at gom viste 300 når man satte seg inn er det jo et heftig forbruk :-/

geear

Sitat fra: Chivas på tirsdag 28. mars 2017, klokken 08:49
Men da burde vel gom ha vist 300+ hvis den regenereringen funker så bra som man blir fortalt :D

Ser ut som at det er kjørt 12 km, og hvis man forutsetter at gom viste 300 når man satte seg inn er det jo et heftig forbruk :-/
300km ved +0,5 grader vil aldri skje.

Hvis den faktisk klarer 248km i 0,5 grader så er det meget positivt i mine øyne, men jeg tviler på at det er realistisk. Ved 0 tror jeg man skal være fornøyd om man når 200km.
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

vitcho

Bilen har fået 50% mere batteri - er det ikke bare at gange den nuværende rækkevidde, vi alle kender ok efterhånden med 1,5? Det vil jeg tro. Det bringer en til 150-200km i faktisk range under realistiske forhold. 200+ under særligt gunstige forhold

j-Golf

Sitat fra: vitcho på tirsdag 28. mars 2017, klokken 10:24
Bilen har fået 50% mere batteri - er det ikke bare at gange den nuværende rækkevidde, vi alle kender ok efterhånden med 1,5? Det vil jeg tro. Det bringer en til 150-200km i faktisk range under realistiske forhold. 200+ under særligt gunstige forhold
Det lyder rimeligt nok, men den nye motor (og måske motorstyring - er den ny?) kan jo have en anderledes effektivitet. Forhåbentlig ikke dårligere.

vitcho

Njoh, men de har jo ikke ændret de 12,7kwh / 100km. Og hvis ikke de har ændret dette tal, der absolut afspejler best case scenario (intet interiør, ingen sidespejle, rullende ned ad bakke i medvind), så skal vi nok ikke forvente forbedret effektivitet, er jeg bange for. Jeg holder på mit 150-200km intet andet er bevist :-)

j-Golf

Sitat fra: vitcho på tirsdag 28. mars 2017, klokken 15:42
Njoh, men de har jo ikke ændret de 12,7kwh / 100km. Og hvis ikke de har ændret dette tal, der absolut afspejler best case scenario (intet interiør, ingen sidespejle, rullende ned ad bakke i medvind), så skal vi nok ikke forvente forbedret effektivitet, er jeg bange for. Jeg holder på mit 150-200km intet andet er bevist :-)
Nå ja, hvis det tal stadig er det samme, så er der ikke noget at hente der. 150-200 ved dansk vinter er nu også fint for mig.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA