Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når vil elbilen ta over fullstendig ?

Startet av Tbmull, onsdag 07. desember 2016, klokken 09:25

« forrige - neste »

Ecinnaj

Sitat fra: TM på fredag 27. januar 2017, klokken 13:52
Kan nok v�re lurt � vente med vinterhjul til h�sten og kj�pe dem hos en dekkforhandler. Det forutsetter at ikke nye e-Golf leveres med dekktrykk-sensorer men bruker ABS systemet til � detektere trykkfall (endring av rulle-omkrets). Jeg er enig i at prisen de forlanger for 16 " Vinterhjul kr 11900 er ganske dyrt uten trykksensorer og mva.
Hvor ser jeg om den leveres med trykksensor eller abs da?

Sent fra min SM-N910F via Tapatalk

TM

Dagens e-Golf be bruker ABS systemet, så du kan gå ut fra at det gjelder den nye også. Det sikreste er vel å undersøke med en VW forretning. det er nok best å snakke med de på delelageret, for VW selgere vel ofte ikke hva de selger  ;)

Djur1

Når er det de første  blir levert ut?
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

Chivas

Chivas

Skal vi se. Var det slik at hvis man ikke hørte noe i løpet av januar, skulle man kontakte selger? Hørt noe? :-)

TM

Sitat fra: Chivas på onsdag 01. februar 2017, klokken 16:41
Skal vi se. Var det slik at hvis man ikke hørte noe i løpet av januar, skulle man kontakte selger? Hørt noe? :-)
Nei, jeg har ikke hørt noe.  Det eneste jeg har av "dokumentasjon" er at det står VIP RESERVAS. på kontrakten og da går jeg ut i fra at den blir prioritert i forhold til reservasjonsnummeret. Hadde håpet at den ble produsert i uke 13.

Chivas

Hmmm, interessant. Kan ikke se noe VIP her :-\

TM

Sitat fra: Chivas på onsdag 01. februar 2017, klokken 18:17
Hmmm, interessant. Kan ikke se noe VIP her :-\
Kanskje bare noe forhandleren skrev for sikkerhets skyld. Jeg hadde nemlig ikke reservasjon gjennom den forhandleren, men en annen.

Hkoon

Fikk en hyggelig telefon idag av selgeren min. Bilen mln går i produksjon uke 11. Så mye tidligere enn antatt. Jeg har ikke forhåndsbestilt

eivhelle

Sitat fra: Hkoon på torsdag 09. februar 2017, klokken 11:39
Fikk en hyggelig telefon idag av selgeren min. Bilen mln går i produksjon uke 11. Så mye tidligere enn antatt. Jeg har ikke forhåndsbestilt
Så mye for VIP reservasjon.  :'(

Får håpe du ikke er prøvekanin da. :laugh:
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

TM

Gratulerer. Da får du nok den siste med 24-kW batteri  ;D

Chivas

Er det nye e-golf du snakker om? Nevnes vel i en annen tråd herat det også skal produseres på alternativt sted for å ta unna bestillinger...

Ecinnaj

Sitat fra: Chivas på torsdag 09. februar 2017, klokken 19:55
Er det nye e-golf du snakker om? Nevnes vel i en annen tråd herat det også skal produseres på alternativt sted for å ta unna bestillinger...
Ja selgeren min sa at de hadde laget en fabrikk til for å ta unna bestillinger.

sengekos

PSO

Hei, for å unngå misforståelser rundt dette vil vi gjerne informere om at produksjonsuke 11 ikke er korrekt. De som har forhåndsbestilt e-Golf får tidligst produksjon. I tillegg til dette er det en produksjonsbatch med biler som skal produseres på den nye fabrikken i Dresden, og det er estimert at de første bilene derfra kommer i begynnelsen av juni. Ta gjerne kontakt med forhandler for mer informasjon. Mvh Petra, Volkswagen Norge

Stikkkontakt

Apropos "Nye e-Golf":
AutoBild skriver at e-Golf 8 får 48kwh batteri,420 km rekkevidde og 204 hk.
Prisen skal være den samme som for tilsvarende motoriserte fossilgolfer.
I dag er e-Golf 6-7000 euro dyrere enn GTI.
Golf 8 får for øvrig OTA-oppdatering. Den kommer i salg i juli 2019.
Jeg for min del syns 48 kwh høres ok ut for en bil av denne typen.

http://www.autobild.de/artikel/vw-golf-8-2019-vorschau-technik-motoren-5266049.html
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA