Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når vil elbilen ta over fullstendig ?

Startet av Tbmull, onsdag 07. desember 2016, klokken 09:25

« forrige - neste »

eivhelle

Sitat fra: TM på fredag 16. desember 2016, klokken 20:36
Sitat fra: Chivas på fredag 16. desember 2016, klokken 19:02
Så, hva tenker vi er akseptabel pris for den nye e-golfen?  Jeg har tenkt at hvis prisen går over 310-320k for en topp  utstyrt modell, vil det nærmest være en dealbreaker. Rundt 300k kan jeg godt gi for en godt utstyrt modell. Når man ser at de nå selger "exclusive" for rundt 275k bør jo max 300k være innenfor rekkevidde? Batteriprisen må vel ha sunket på 3 år?
Enig. 300-310' for en godt utstyrt bil med vinterhjul er hva jeg oppfatter som en riktig pris. Over det, så vil jeg nok kansellere bestillingen.

For to år siden endte jeg opp på rundt 300k inklusive vinterdekk. Denne gangen tror jeg at jeg dropper å kjøpe vinterdekk hos Møller. Selv om jeg fikk prutet noen prosent på bilen tok de igjen det meste på dekkene som ble priset til rundt 12000 eks mva. Hos byttdekk.com får en tilsvarende dekkpakke til mellom 6-7000 inklusive mva.

Jeg kan tenke meg at en grei deal er maks 310k for full pakke når jeg ordner vinterdekkene selv.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

Frissy

Spennende å se. Min forhandler skrev at jeg får prisene til uka. Jeg er en av de første i landet som bestilte egolf, men vet ikke hvor jeg er i forhold til leveringa på ampera. Så det må vurderes noe til uka:)

Kris10an

Hei. Er ny her på forumet, har forhåndsreservert nye e-golf som bil nr 2. Noen som vet hvilke farger som kommer til å bli tilgjengelig? Mener at selger på Møller sa at limestone gray skulle utgå...? Noen som vet?

02jan

Den eneste nye fargen jeg har forstått kan komme er en som heter "påfugel grønn"

Rød og den Orange fargen som er mye brukt for 7.5 lansering, ser ut til ikke gjelde e-golf.

Tesla CyberT dual AWD - reservasjon 1127xxxxx
Bmw i3 fra juli 2014 - solgt juni 2019 :(

2019 - Gjøvikbanen/Scott spark
2016 - folkevogn Passat alltrack diesel
1981- Jeep CJ-7 4.2 Renegade
1969 - BMW 1600-2
1997' hengerfeste C4 2.6 Avant quattro - lånt ut til far.

SveinGB

Angående eksteriørfarger, her er svaret jeg fikk i forbindelse med min henvendelse om dette hos kundeservice tidligere denne uken:

'Foreløpig vil den få følgende eksteriørfarger:
Black Rubin
Peacock Green Metallic
Atlantic Blue Metallic
White Silver Metallic
Indium Grey Metallic
Pure white
Uranogrey
Tungsten silver Metallic
Deep black pearl
Oryxwhite pearl

Denne listen kan komme å forandre seg – men dette er det vi vet foreløpig.'

Kris10an

TM

Er spent på fargen på stoffseter. Har det kommet noe informasjon om det ?

Chivas

Sitat fra: TM på søndag 18. desember 2016, klokken 18:04
Er spent på fargen på stoffseter. Har det kommet noe informasjon om det ?
Skal være mørk/svart (muligens på sidene) og 2 svarte striper i midten(?) Har sett bilde av de, men erindrer ikke helt hundre nå :-D

TM

Bra, det høres lovende ut. Er ikke spesielt glad i skinnseter, og enda mindre glad for å betale 16.000 for skinn / skai interiør   ;)

Chivas

Det jeg håper er at man kan velge sportsseter i stoff eller annet... ellers tror jeg at jeg må gå for skinn som jeg egentlig er skeptisk til :-/
Edit :
Jeg ble brått usikker på disse setene som nå tilbys, men jeg kan godt leve med disse hvis det er de:

ASVN

Sitat fra: ASVN på lørdag 10. desember 2016, klokken 18:54
Hvor mange km klarer man med den gamle egolf på sommerføre og en kald vinterdag med -15 grader f.eks. Noen som har testet? Tenker at en selvfølge må være å kjøre med varme i coupeen.

Hva kan forventes av neste generasjon tror dere som har erfaring med golfen i og med det er 50% økning.

Legger denne ut igjen. Noen med erfaringer om dette og hva som kan forventes på den nye?

TM

Sitat fra: Chivas på søndag 18. desember 2016, klokken 18:45
Jeg ble brått usikker på disse setene som nå tilbys, men jeg kan godt leve med disse hvis det er de:
Disse ser da knallbra ut. Hvor har du fått de bildene fra ? Jeg har blitt fortalt av produktansvarlig at det blir samme seter som på comfort-line. Bildene viser vel sportsseter ?

J@x

Setene fra visningen i LA ligner veldig på de samme som forrige versjon, bare med andre farger....
2017 VW e-Golf FL
2017 Hyundai Ioniq Electric (solgt)
2014 VW e-Golf (solgt)

J@x

2017 VW e-Golf FL
2017 Hyundai Ioniq Electric (solgt)
2014 VW e-Golf (solgt)

TM

Veldig lyst trekk. Det vil jeg ikke ha  ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA