Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når vil elbilen ta over fullstendig ?

Startet av Tbmull, onsdag 07. desember 2016, klokken 09:25

« forrige - neste »

Stikkkontakt

Sitat fra: rolandvg99 på torsdag 08. desember 2016, klokken 08:13
Sitat fra: Stikkkontakt på torsdag 08. desember 2016, klokken 08:04
Sitat fra: rolandvg99 på torsdag 08. desember 2016, klokken 06:35
Aj. 40 kWt ladefart på hurtiglading og 1 time ladetid gjør jo at e-golf på langtur blir most av Ioniq.

Det stemmer nok en gang i fremtiden når alleladestasjoner er byttet ut med nye.
Når den tid kommer er nok dagens Ioniq antikavarisk..

Ladet Ioniq fra 24%-89% på ca 20 min i -3°C på 50 kWh lader. Dersom Golfen klarer det er den en god kandidat om ikke lanseres den mer antikvarisk enn både i3 og Ioniq 2016.

Jeg har sjelden ladet e-Golfen min på hurtiglader og tviler på om jeg har ladet den ved -3 grader. Ladet fra 40% til 80% på 16 minutter på Dale på vei til hytten. Jeg husker ikke temperaturen,men husker at det var slush på parkeringsplassen. På 16 minutter rakk ungene å gå på do og å få seg en hotdog..
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

ReneM

Oppsummering:

270.000 nok + vinterhjul som kommer i tillegg

Prisen er inklusiv:
- parkeringssensorer
- varmepumpe
- skinn vienna (hva skjedde med nyvstofftfekk)
- lys og sikt pakke
- keyless

Dette er den samme pris som nåværende kampenjemodell. Utstyret er også det samme.

Dette kan betyr 2 ting: prisliste stemmer ikke (er blandet gammel og ny modell). Eller møller lanserer et knalltilbud. For den prisen med alt utstyr er det faktisk ingen dårlig deal i det hele tatt.

Jeg tror ar det er noe muffins her. Hvorfor skal møller plutselig gi vekk sinksetee til 17.000? Hvis det stemmer kommer nåværende model til å rase i pris. Samtidig er det en god utvikling dersom bilen blir både bedre og et par hakk billigere. :-)
Hovedbil: 2016 mod E-Golf med det meste av godbitene
Pendlebil: 2014 mod E-Up
Solgt: 2015 Peugeot 508 RXH

Stikkkontakt

#107
Sitat fra: ReneM på torsdag 08. desember 2016, klokken 08:29
Oppsummering:

270.000 nok + vinterhjul som kommer i tillegg



Jeg tror jeg kan garantere at e-Golf Exclusive med 115 hk ikke er den nye modellen,men en kampanjemodell som Møller har bestilt med en låst utstyrspakke. Produksjonen av e-Golf opphørte ifølge tyske forum for en tid siden og det vil være klokt av Møller å ha noen godt utstyrte 1.generasjonsbiler i bakhånd ettersom det er ganske lenge til produksjonsstart for den nye modellen.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

eivhelle

#108
Ser ikke ut som at det er ny modell som ligger ute nå. Det mangler nye tilvalg i prislisten, som elektriske seter med minne. Og det ligger kun brosjyre som viser den gamle modellen. Tipper at prislisten gjelder restlageret av den gamle modellen.

Det eneste som står om prisen for ny utgave, er at den blir 10-15% dyrer enn den gamle. Siden den gamle ender opp på ca. 300k med alt av utstyr, må vi regne med at den nye vil ende i området 330-345k med komplett utstyrspakke. Så må vi regne med at det er mulig å få forhandlet ned prisen slik at man får med vinterdekk på kjøpet. Så mitt tips er at man ender opp med en pris i området 300-345k avhengig av utstyr.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

Chivas

Sitat fra: Gnist på onsdag 07. desember 2016, klokken 22:51


- Batterikapasitet på 35,8 kWh brutto og 31,5 kWh netto. Tidligere 24,2 kWh netto.

Stemmer det med 24,2 netto på nåværende modell?

ReneM

Dersom ladekurven på hurtiglader er lineær har jeg en nettokapasitet av 23,5 kWh (ladet 66% av batteriet og tok inn 15,7 kWh). Da er 24.1 sikkert realistisk.
Hovedbil: 2016 mod E-Golf med det meste av godbitene
Pendlebil: 2014 mod E-Up
Solgt: 2015 Peugeot 508 RXH

Chivas

#111
Sitat fra: ReneM på torsdag 08. desember 2016, klokken 11:47
Dersom ladekurven på hurtiglader er lineær har jeg en nettokapasitet av 23,5 kWh (ladet 66% av batteriet og tok inn 15,7 kWh). Da er 24.1 sikkert realistisk.
Googla litt, og ser ut til at netto skal være 21.8kWh og brutto 24.2kWh.

Det stemmer jo også litt bedre med at brutto skulle økes ca 50%

Gnist

#112
Dessverre.

Snakket med både importøren og en forhandler. Prislisten er for den gamle e-Golfen. Importøren sitter på noen gamle biler som selges nå og som er priset slik som prislisten viser. Forhandleren sier at de venter priser på den nye versjonen hver dag som helst og er lovet dette i løpet av desember.

Brosjyren med teknisk informasjon gjelder den nye e-Golfen.

eivhelle

Sitat fra: ReneM på torsdag 08. desember 2016, klokken 11:47
Dersom ladekurven på hurtiglader er lineær har jeg en nettokapasitet av 23,5 kWh (ladet 66% av batteriet og tok inn 15,7 kWh). Da er 24.1 sikkert realistisk.
Gammelt batteri : 264 celler x 3.67V x 25Ah = 24,2 KWh
Nytt batteri : 264 celler x 3.67V x 37Ah = 35,8 KWh

Netto utnyttbar kapasitet er 88% slik at man får bruke 21.3KWh i gammelt batteri og 31.5KWh i det nye.

Min erfaring er at man stort sett får rundt 20,5 -21,5 KWh kapasitet ut av det gamle batteriet.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

tutti

Sitat fra: Gnist på onsdag 07. desember 2016, klokken 22:51
Strømforbruk ved blandet kjøring er oppgitt til 11,9 kWh per 100 km. Dette er ned fra 12,7 kWh per 100 km for forrige versjon. En nedgang på drøyt 6 %.

Det ene tallet er med VP og det andre uten på gammel egolf. Begge deler er noe misvisende i Norge i praksis.

Chivas

Sitat fra: Lassiiboiii på tirsdag 06. desember 2016, klokken 11:01
Sitat fra: TM på mandag 05. desember 2016, klokken 21:03
Onsdag har jeg hørt rykter om. De må jo ha det klart denne uken for å gå klar av julehandel-rushet.

Da er det bare å vente i spenning da ;)

Snakket med selger nå, og han mente at i morgen fredag var det sansynlig at jeg ville bli kontaktet angående bestilling av den nye e-golfen.

Regner med at man får tid i ro og mak til sjekke ut utstyrsnivå, hva man ønsker osv og ikke ta dette "fort og gæli" over en kjapp telefonsamtale?

TM

#116
Det er litt spesielt og lite forbrukervennlige at kundene trolig mister muligheten til å få et tilbud fra flere forhandlere. Det betyr at forhandleren kommer i en monopolsituasjon. Tenkte å ta opp dette med importøren om hvordan det forholder seg dersom man av en eller annen grunn vil kjøpe bilen hos en annen forhandler enn man først valgte. BMW har i prinsippet valgt en liknende modell salg Av i3, men der har importøren gjort det for å holde prisen så lav som mulig i Norge. Man kjøper da bilen av importøren, og forhandleren er kun en kommisjonær med en fast og lav provisjon. Det fungerer godt i praksis og gjør at i3 er billigere i Norge enn i andre land, selv når man trekker fra mva. Om Møller har samme intensjon er jeg usikker på. Tradisjonelt har Møller vært "flinke" til å skvise hver krone ut av markedet.

Stikkkontakt

Sitat fra: TM på fredag 09. desember 2016, klokken 08:37
Det er litt spesielt og lite forbrukervennlige at kundene trolig mister muligheten til å få et tilbud fra flere forhandlere. Det betyr at forhandleren kommer i en monopolsituasjon.

Det blir gjerne slik når nye produkt kommer på markedet og "alle" vil ha produktet først.
Men gjeldende storkundefordeler vil uansett gjelde og veldig mange benytter seg av slike avtaler.
Er det forresten noe å hente hos Tesla? F.eks å true forhandleren i Bergen med å kjøpe bil av Tesla i Stavanger i stedet?
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

Lassiiboiii

Er veldig spent på hva prisen kommer til å bli. har storkunde rabatt på i3 som jeg vurderer! så håper VW leverer på pris!
- E-Golf 2017 - Levert 14.06.2017
- Reservert Tesla Model 3 - Reservasjon 07.12.2016

TM

Har samme situasjon selv. I utgangspunktet føles det som en dårlig deal å velge VW med 0 % rabatt framfor storkunderabatt hos BMW. Det avgjørende er hva prisen blir på "nye" e-Golf  ;) Tipper at den vil bli maks 10.000 kr høyere enn den gamle når VP og parksensorer er tatt med.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA