Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når vil elbilen ta over fullstendig ?

Startet av Tbmull, onsdag 07. desember 2016, klokken 09:25

« forrige - neste »

vidarkv

Så at en på ampera-forumet skrev at vw skulle begynne å ta imot bestillinger neste uke. Stemmer det? Noen som vet noe mer?

Kjetil1986

Jeg har blitt lovet av min selger at det skal gå an å bestille ny e-golf før jul.
Hyundai Ioniq 2017 platinum silver
Volkswagen e-golf FL300 2018 pure white

Volkswagen e-golf 2015 (solgt)
Bor i Akershus

Lassiiboiii

fikk vite at prisen kanskje kommer denne uken.
- E-Golf 2017 - Levert 14.06.2017
- Reservert Tesla Model 3 - Reservasjon 07.12.2016

TM

Sitat fra: Lassiiboiii på mandag 05. desember 2016, klokken 19:23
fikk vite at prisen kanskje kommer denne uken.
Onsdag har jeg hørt rykter om. De må jo ha det klart denne uken for å gå klar av julehandel-rushet.

Lassiiboiii

Sitat fra: TM på mandag 05. desember 2016, klokken 21:03
Onsdag har jeg hørt rykter om. De må jo ha det klart denne uken for å gå klar av julehandel-rushet.

Da er det bare å vente i spenning da ;)
- E-Golf 2017 - Levert 14.06.2017
- Reservert Tesla Model 3 - Reservasjon 07.12.2016

Gnist

#95
Prisliste for e-Golf datert 1.12.2016 ligger nå på Volkswagens norske hjemmeside: http://www.volkswagen.no/content/medialib/vwd4/no/pdf/pricelists/prisliste-e-golf/_jcr_content/renditions/rendition.file/volkswagen-e-golf-prisliste-01-12-2016.pdf

Grunnpris på bilen er oppgitt til Kr 269.900,- Dette inkluderer skinninteriør Vienna med sportsseter fremme, varmepumpe, lys- & siktpakke, keyless access med startknapp, mørke ruter bak og parkeringssensor fremme og bak.

Edit: Viser seg at dette er priser på noen biler av den gamle typen som importøren har stående på lager.

Også kommet brosjyre med tekniske spesifikasjoner på oppdatert e-Golf: http://www.volkswagen.no/content/medialib/vwd4/no/pdf/technical-data/e-golf/_jcr_content/renditions/rendition.file/e-golf_td_november_2015.pdf

Datoen i filnavnet er åpenbart feil. I selve brosjyren er dato oppgitt til november 2016 og bildene viser e-Golf etter faceliften, blant annet med 9" skjerm i midtkonsollen og digital dashboard.

Strømforbruk ved blandet kjøring er oppgitt til 11,9 kWh per 100 km. Dette er ned fra 12,7 kWh per 100 km for forrige versjon. En nedgang på drøyt 6 %.

- Batterikapasitet på 35,8 kWh brutto og 31,5 kWh netto. Tidligere 24,2 kWh netto (feil: dette var tidligere brutto).
- 7,2 kW lader om bord
- 40 kW CCS hurtigladetilkobling

- Motor på 136 HK
- Dreiemoment på 290 Nm

- Oppvarmede spylere for lykter og vindu

Det virker som om det nye digitale dashboardet med integrert navigasjon er standard.

Frissy

Sitat fra: Gnist på onsdag 07. desember 2016, klokken 22:51
Prisliste for e-Golf datert 1.12.2016 ligger nå på Volkswagens norske hjemmeside: http://www.volkswagen.no/content/medialib/vwd4/no/pdf/pricelists/prisliste-e-golf/_jcr_content/renditions/rendition.file/volkswagen-e-golf-prisliste-01-12-2016.pdf

Grunnpris på bilen er oppgitt til Kr 269.900,- Dette inkluderer skinninteriør Vienna med sportsseter fremme, varmepumpe, lys- & siktpakke, keyless access med startknapp, mørke ruter bak og parkeringssensor fremme og bak.

Er redd prisen er for den gamle da det står 115 hk på den lista. Den nye skal vel 20 hk til?


Gnist

> Er redd prisen er for den gamle da det står 115 hk på den lista. Den nye skal vel 20 hk til?

Det er nok en trykkfeil. Legg merke til datoen på prislisten, samt at for eksempel skinninteriør nå er standard. Se også den nye brosjyren med teknisk informasjon.

Frissy

Men da er jo prisen lavere enn den forrige?? På hjemmesiden VW.no står jo pris fra 281400? +15% så blir vel det en del mer? Men kanskje de overrasker litt med prisen?

Stikkkontakt

#99
Sitat fra: Gnist på onsdag 07. desember 2016, klokken 23:20
> Er redd prisen er for den gamle da det står 115 hk på den lista. Den nye skal vel 20 hk til?

Det er nok en trykkfeil. Legg merke til datoen på prislisten, samt at for eksempel skinninteriør nå er standard. Se også den nye brosjyren med teknisk informasjon.

I prislisten står det e-Golf Exclusive. Jeg tipper dette er en velutstyrt versjon Møller har fått skreddersydd av gamlemodellen for å ha noe "attraktivt" mens vi venter på den nye..

I Tyskland forventes det at prisen IKKE skal stige med infasing av større batteri. Den skal fortsatt ligge på ca 35.000 Euro. Men det sies vel lite om utstyrsnivå annet enn at 9" navi og AID blir standard.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

Gnist

#100
> I Tyskland forventes det at prisen IKKE skal stige med infasing av større batteri.
> Den skal fortsatt ligge på ca 35.000 Euro. Men det sies vel lite om utstyrsnivå annet
> enn at 9" navi og AID blir standard.

35,000 Euro inkluderer antagelig 19% Mva. Trekker man fra denne og konverterer til norske kroner, så blir prisen ca Kr 265.000,- Altså ganske nøyaktig likt med den nye norske prislisten.

Vw føler konkurransen og legger prisen der de mener den må ligge for å være konkurransedyktige.

Så vidt jeg vet så er produksjonen av den gamle utgaven av e-Golf for lengst avsluttet.

Blir for øvrig interessant å se hva som skjer med bruktpriser på forrige versjonen av e-Golf nå.

knut.aulie

Prisen ligner jo veldig på i3 og Ioniq (samt Leaf og  Soul)
[emoji383]⚖️[emoji385]

rolandvg99

Aj. 40 kWt ladefart på hurtiglading og 1 time ladetid gjør jo at e-golf på langtur blir most av Ioniq. Foreløpig er Ioniq den bilen som frister mest, men jeg skal gi e-golf en sjanse når den dukker opp til våren.
"I like soul with a capital S"

Stikkkontakt

Sitat fra: rolandvg99 på torsdag 08. desember 2016, klokken 06:35
Aj. 40 kWt ladefart på hurtiglading og 1 time ladetid gjør jo at e-golf på langtur blir most av Ioniq.

Det stemmer nok en gang i fremtiden når alleladestasjoner er byttet ut med nye.
Når den tid kommer er nok dagens Ioniq antikavarisk..
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

rolandvg99

Sitat fra: Stikkkontakt på torsdag 08. desember 2016, klokken 08:04
Sitat fra: rolandvg99 på torsdag 08. desember 2016, klokken 06:35
Aj. 40 kWt ladefart på hurtiglading og 1 time ladetid gjør jo at e-golf på langtur blir most av Ioniq.

Det stemmer nok en gang i fremtiden når alleladestasjoner er byttet ut med nye.
Når den tid kommer er nok dagens Ioniq antikavarisk..

Ladet Ioniq fra 24%-89% på ca 20 min i -3°C på 50 kWh lader. Dersom Golfen klarer det er den en god kandidat om ikke lanseres den mer antikvarisk enn både i3 og Ioniq 2016.
"I like soul with a capital S"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA