Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når vil elbilen ta over fullstendig ?

Startet av Tbmull, onsdag 07. desember 2016, klokken 09:25

« forrige - neste »

j-Golf

Sitat fra: Otkristo på søndag 23. april 2017, klokken 01:00
Sitat fra: Hyperstress på lørdag 22. april 2017, klokken 14:01
Forskjell.

Her tatt fra e golf og gte.

Video her:

Godt fundet! Den video viser fint hvordan de nye lykter uden dynamisk blink ser ud. Pænt og enkelt lysdesign.

gigafactory

Må innrømme at jeg så vidt foretrekker de ikke-dynamiske baklyktene når det kommer til vanlige kjørelys og bremselys. Uansett ser begge de nye mye bedre ut enn de gamle. Ville også tenkt litt på om mørkere baklykter  passer fargen på bilen, noen farger har godt av å bli "brutt opp" litt av en klar rødfarge.

Chivas

Sitat fra: Lassiiboiii på søndag 23. april 2017, klokken 10:37
Her har vi en video som viser akkuratt det vil vil!

Gammel lykt vs Ny lykt (dynamisk med soting)

Ser dere bare slik ut på video, eller er de dynamiske veldig lyssvake? Bremselysene synes ganske svake ut, og hva med ryggelys? Kanskje det er nattkamera :-D

Gordon Retriever

Sitat fra: Chivas på søndag 23. april 2017, klokken 13:13
Ser dere bare slik ut på video, eller er de dynamiske veldig lyssvake? Bremselysene synes ganske svake ut, og hva med ryggelys? Kanskje det er nattkamera :-D

Eksponeringsforskjell - kamera har blitt lurt av at den ene bilen er hvit, den andre blå.  Se hvor mye mørkere det hvite taket er på opptaket av hvit bil.

Lassiiboiii

Sitat fra: gigafactory på søndag 23. april 2017, klokken 12:26
Må innrømme at jeg så vidt foretrekker de ikke-dynamiske baklyktene når det kommer til vanlige kjørelys og bremselys. Uansett ser begge de nye mye bedre ut enn de gamle. Ville også tenkt litt på om mørkere baklykter  passer fargen på bilen, noen farger har godt av å bli "brutt opp" litt av en klar rødfarge.

Jeg skal ha hvit, og kommer helt klart til å gå for dynamiske! 8)
- E-Golf 2017 - Levert 14.06.2017
- Reservert Tesla Model 3 - Reservasjon 07.12.2016

J@x

Noen som kan forklare meg forskjellen på de ulike hovedlysene på nye Golf?
Dynamiske LED må tas bort (på konfiguratoren) om man ønsker fjernlysassistent...
2017 VW e-Golf FL
2017 Hyundai Ioniq Electric (solgt)
2014 VW e-Golf (solgt)

Erl

Standardsystemer foran er LED-lys som er statiske, dvs svinger ikke med når bilen svinger. Har ikke såkalt hjørnelysfunksjon tror jeg. Denne kan kombineres med fjernlysassistent som veksler automatisk mellom nær og fjernlys i hastigheter over 60 km/t.

Dynamiske LED-lys foran gir svingefunksjon + jeg tror de har hjørnelysfunksjon. Ved å velge sikkerhetspakke får man dynamisk lysassistent (+ andre kjekke ting) som maskerer til "nærlys" der det er nødvendig, dvs at man får fjernlys i grøftekanten og eget kjørefelt hvis man møter en bil. Tilsv. i grøftekant og motsatt kjørefelt hvis man har en bil foran seg. Dette krever også at man må kjøre over 60 tror jeg. Skulle gjerne sett at den virket fra rundt 40 som det gjør på Vitoen vår.

J@x

2017 VW e-Golf FL
2017 Hyundai Ioniq Electric (solgt)
2014 VW e-Golf (solgt)

brako79

Kan man få levert bilen med ledlysene fra pre-FL kanskje?
De som har blinklys både på baklokket og på siden.
///Mvh
Kristian
'17 e-Golf juni / res 14.11 - levert 14.6.
'93 M5T
'89 325ixT

Chivas

Sitat fra: TM på lørdag 22. april 2017, klokken 15:29
Og min får jeg trolig på torsdag  :)
Har nå fått vite at min er ferdig produsert, men ikke sendt fra fabrikk enda (fraktes muligens i morgen). Hvor lang tid må jeg anta å vente mon tro?

TM

Det er vanskelig å si. Det kommer an på om bilen er i Bremerhaven allerede og båten går i morgen. Da vil jeg tro det er mulig å få bil om 8-10 dager. Men dette er vel forhandleren den beste til å svare på.

gamer73

dynamiske lys og sotet baklykt VAR dritstilig i forhold til "det gamle". For min del spiller det ikke så stor rolle på en golf, men det var uansett tøft.

TM

For de som ikke kjenner denne, så er denne ganske interessant for å se antall registreringer. Jeg la inn chassisnummeret på bilen jeg venter på via lenken i denne siden. Og i går fikk jeg e-post om at bilen min ble registrert på mandag !!. Da må jeg jo få bilen snart  ;)

http://www.itanywhere.no/Stats.php

jcnorway

Sitat fra: TM på onsdag 26. april 2017, klokken 07:09
For de som ikke kjenner denne, så er denne ganske interessant for å se antall registreringer. Jeg la inn chassisnummeret på bilen jeg venter på via lenken i denne siden. Og i går fikk jeg e-post om at bilen min ble registrert på mandag !!. Da må jeg jo få bilen snart  ;)

Den fungerer greit, men ble ikke imponert over den i mitt eksempel. I mitt tilfelle kom mailen en uke etter at jeg hadde hentet bilen [emoji14]

Sent from my iPhone using Tapatalk
Kjøretøy: Tesla Model S 75D (2017)

RayBomb

Sitat fra: TM på onsdag 26. april 2017, klokken 07:09

Dette er hva jeg får opp på denne siden:

Sent from my iPhone using Tapatalk
💫 I-Pace S Edition X590 (19MY)
💫 Produsert: 01.02.19 | Levert: 15.03.19
⚙️ Telematics: 16.2
⚙️ H264: Verksted(06.01.20)
⚙️ InControl(updOTA:27.05.20): S20A_20.16.5-536345
⚙️ Kart(upd:08.05.20): 08.030.0107.0158

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA