Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når vil elbilen ta over fullstendig ?

Startet av Tbmull, onsdag 07. desember 2016, klokken 09:25

« forrige - neste »

TM

Hyperstress

Mulig jeg ikke har fått med meg det tidligere, men har vi bilder for sammenligning av ny vanlig LED baklykt og ny dynamisk LED baklykt tilgjengelig?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

RayBomb

Har nettopp snakket med forhandler, og det er nå sendt ut info til alle forhandlere av vw om baklyktene til e-golf. Kort fortalt, så vil de vertfall første 2018 modellene komme med vanlige LED baklykter. Kundene som har bestilt med flytende blink bak, vil få reduksjon i pris. Det vil også være mulig å ettermontere lyktene senere, nå leverandøren av lyktene får ræ** i gir.

- Skrevet med Tapatalk på iPad
💫 I-Pace S Edition X590 (19MY)
💫 Produsert: 01.02.19 | Levert: 15.03.19
⚙️ Telematics: 16.2
⚙️ H264: Verksted(06.01.20)
⚙️ InControl(updOTA:27.05.20): S20A_20.16.5-536345
⚙️ Kart(upd:08.05.20): 08.030.0107.0158

RayBomb

For meg ser det ut som at Golf GTE har prioritet på disse flytende bakblink LED lysene. For har ikke hørt om at det forsinkelser på disse... dette er kun spekulasjoner fra meg, vel og merke....

- Skrevet med Tapatalk på iPad
💫 I-Pace S Edition X590 (19MY)
💫 Produsert: 01.02.19 | Levert: 15.03.19
⚙️ Telematics: 16.2
⚙️ H264: Verksted(06.01.20)
⚙️ InControl(updOTA:27.05.20): S20A_20.16.5-536345
⚙️ Kart(upd:08.05.20): 08.030.0107.0158

brako79

Hvordan ser "mannen i gata" forskjell på preFL-Golf og FL-Golf?

Jeg merket meg at VIN-nummerene begynner på 95xxxx kan det være skillet?
Ellers vil vel VIN være annerledes for de bilene som blir produsert i Dresden, med en bokstavforskjell, vil jeg tro.
///Mvh
Kristian
'17 e-Golf juni / res 14.11 - levert 14.6.
'93 M5T
'89 325ixT

Stikkkontakt

Sitat fra: brako79 på torsdag 20. april 2017, klokken 08:54
Hvordan ser "mannen i gata" forskjell på preFL-Golf og FL-Golf?

Bak har den endret lyssignatur og en helt annen nedre del av støtfanger med en kromlist som på sidene danner noe som kan minne om fake eksosrør.
Foran har den også ny lyssignatur med 2 L-er som danner en nesten sammenhengende linje i nedre kant.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

Chivas

Forskjellen på lyktene foran (bak lar vi være da dette tydelig er helt bingo  :D )

Gammel og ny:

trondav

Fikk nettopp hyggelig beskjed fra min selger på Gumpens i Lyngdal. Bilen min går på samlebåndet i uke 19 og jeg får bilen rundt uke 22 om alt klaffer. Gleder meg som jeg aldri før har gjort med kjøp av ny bil :-) Best. i begynnelsen av februar. Samme beskjed som de andre om prisreduksjon på 3.000,- pga baklys. Helt greit for meg - ser ikke så mye til det ......

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ecinnaj

Sitat fra: trondav på torsdag 20. april 2017, klokken 18:58
Fikk nettopp hyggelig beskjed fra min selger på Gumpens i Lyngdal. Bilen min går på samlebåndet i uke 19 og jeg får bilen rundt uke 22 om alt klaffer. Gleder meg som jeg aldri før har gjort med kjøp av ny bil :-) Best. i begynnelsen av februar. Samme beskjed som de andre om prisreduksjon på 3.000,- pga baklys. Helt greit for meg - ser ikke så mye til det ......

Hadde du reservert?
Bestilte også i starten av februar og min går på båndet i uke 25 ca sa selger.
Men det kan jo forandre seg også da.

Sent fra min SM-N910F via Tapatalk

trondav

Nei - jeg best. hos forhandler 9.2. Indium Grey med skinn. Dynamiske frontlys. Sikkerhetspakke.

Ecinnaj

Sitat fra: trondav på torsdag 20. april 2017, klokken 19:22
Nei - jeg best. hos forhandler 9.2. Indium Grey med skinn. Dynamiske frontlys. Sikkerhetspakke.

Ok. Har du bestandig hatt uke 19 som produksjonsuke eller har det endret seg?

Bestilte samme som deg bare uten skinn å med mørke ruter, active info display og ryggekamera ;)

trondav

Nei - hadde faktisk uke 21 for 2 uker siden :-) har også mørke ruter, active info display og ryggekamera.

Ecinnaj

Sitat fra: trondav på torsdag 20. april 2017, klokken 22:13
Nei - hadde faktisk uke 21 for 2 uker siden :-) har også mørke ruter, active info display og ryggekamera.

Ok kanskje min blir flyttet fram også :)

Chivas

Har blitt registrert flere nye e-golf. Ingen her som har mottatt enda? ☺️

dnummoe

Min bil er ferdigprodusert i Dresden (status "7 FERDIG SAMMENSATT"), men den får kose seg i Tyskland i minst 4 uker til... Fikk dette fra selgeren min i dag, første offisielle jeg har sett om dette:

SitatVi har tidligere informert om 200 biler som skulle produseres der men fabrikken har nå utvidet dette volumet til 400. Dette medfører økt produksjon første halvår 2017 og en forbedring i leveringstid som nevnt i Leveringssituasjonsskrivet. Men samtidig en kortere leveringstid totalt for alle kunder

Dette vil dessverre medføre litt lengre leveringstid på bilene som er bekreftet med Dresden som produksjonssted pga at dette er en ny produksjonslinje så vil det bli en utvidet kvalitetskontroll som medfører at ingen biler forlater Dresden før uke 20 (uavhengig av hvilken produksjonsuke de har i systemet) Dette medfører også dessverre at rekkefølgen på vip/reservasjonsbilene vil endres slik at noen med senere reservasjonsnummer kan få bil tidligere men totalt så får vi inn alle reservasjonsbilene i produksjon tidligere enn opprinnelig estimert

Dette omfatter da KUN biler med produksjonssted DRESDEN og de kan kjennes igjen ved at det står DRESDEN på produksjonssted i systemet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA