Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når vil elbilen ta over fullstendig ?

Startet av Tbmull, onsdag 07. desember 2016, klokken 09:25

« forrige - neste »

Chivas

Vi finner det vel ut når de første av oss får bilene, men det som er rart er at den bilen som er testet på Mallorca har disse dynamiske lyktene.

TM

Merkelig. Leser også dette i testen på dinside.no.

"Setetrekk og dekor er nytt og mens e-golf-eiere alltid har vært vant til LED frontlykter, får de nå dynamiske led baklykter"

Nå tror jeg faktisk at vi får det. De baklyktene med hvit stripe på midten er de gamle lyktene. Så det er faktisk brosjyren som ikke er oppdatert. Her er et bilde av en "gammel" 2017 modell. Så baklyktene er definitivt endret og da må vi forvente at de er dynamiske slik de skal være på highline, GTE og e-Golf i følge de tekniske beskrivelser. Men det er vel bare dager til vi kan få bekreftet det  ;)

Chivas

Sjekk den videoen her. Den svarte bilen ser ut til å ha de lyktene som nå har ankommet, mens den hvite har den som vi har bestilt.
https://m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=FBzyqMCNQH8

TM

hmm..nå ble,jeg usikker igjen. Slik jeg tolker deg, så har vi fått nye LED baserte baklykter med ikke mørke med dynamisk LED. Med andre ord så kan Møller ha svindlet oss  >:(

Siste redigering:

Nå er jeg sikker. Har sjekket de tyske sidene og konfigurert en GTI, en GTE og en e-Golf. GTE og GTI har mørke baklykter med dynamisk LED. e-Golf har det IKKE.

Det betyr at vi har blitt forledet av feil i bildemateriell både fra importør og forhandlere, samt feil opplysninger i tekniske beskrivelser. Da synes jeg det er grunn til å be om prisavslag eller bytte av baklykter. De kan ikke påstå at det er trykkfeil, og de kan jo ikke endre utstyrsnivået på bilen etter at vi har bestilt. Jeg kommer til å ta dette opp med importøren så snart det er bekreftet.

Chivas

Det blir jo bare spekulasjoner og vi vet vel ingenting sikkert før de første som venter på bilen får den nå snart. Disse første ankomne kan godt være uten ekstrautstyr som dynamisk led siden de også mangler mørke ruter som jeg antar "alle" skal ha.

Chivas

Så ikke redigeringen din før nå.
Men fortsatt er det slik at på den testen har e-golfen disse dynamiske lyktene... 

eivhelle

I spesifikasjonen for e-golf står det strengt talt bare at LED baklys er standard. Som tilvalg kan man få dynamiske LED "frontlys". Men det står ingenting om at valg av dynamiske LED frontlys har noen konsekvens for baklyktene.

Så vi får se hva som kommer. I grunnen litt rart at VW skal produsere to ulike løsninger her. Kan ikke se at en litt mer fancy styring av LED lysene skal gjøre så stor forskjell på kostprisen.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

Oddaa

Sitat fra: eivhelle på mandag 17. april 2017, klokken 10:43
Så vi får se hva som kommer. I grunnen litt rart at VW skal produsere to ulike løsninger her. Kan ikke se at en litt mer fancy styring av LED lysene skal gjøre så stor forskjell på kostprisen.
Kostpris har ikke alltid så mye med utsalgspris å gjøre;-)

Ellers enig med deg. Bare å vente og se. Personlig kan jeg ikke se at dette kan være så fryktelig viktig - men så har jeg heller ikke noen bil i bestilling...

Sent from my iPhone using Tapatalk
2017 e-Golf
2016 XC90 T8

Ecinnaj

I spesifikasjonen for e-golf står det strengt talt bare at LED baklys er standard. Som tilvalg kan man få dynamiske LED "frontlys". Men det står ingenting om at valg av dynamiske LED frontlys har noen konsekvens for baklyktene.

Dette står på utstyrslisten jeg fikk og den som ligger på nett.

Sent fra min SM-N910F via Tapatalk

eivhelle

Sitat fra: Ecinnaj på mandag 17. april 2017, klokken 10:56

Her er det tydeligvis ikke konsekvent informasjon. Mørke baklykter med dynamisk blinklys, ser ut til å være standard når man ser på tekniske data (nov2016). Det er et mulig tilvalg når man ser på brosjyren(februar 2017). Det er ikke tilgjengelig som tilleggsutstyr når man ser på prislisten (mars2017) eller online konfiguratoren.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

Ecinnaj

Sitat fra: eivhelle på mandag 17. april 2017, klokken 11:50
Sitat fra: Ecinnaj på mandag 17. april 2017, klokken 10:56

Her er det tydeligvis ikke konsekvent informasjon. Mørke baklykter med dynamisk blinklys, ser ut til å være standard når man ser på tekniske data (nov2016). Det er et mulig tilvalg når man ser på brosjyren(februar 2017). Det er ikke tilgjengelig som tilleggsutstyr når man ser på prislisten (mars2017) eller online konfiguratoren.
Ja spessielt.
Jeg fikk denne listen da jeg bestilte i februar.
Kan vell være man får noe prisavslag om det ikke er med da?

TM

Sitat fra: Oddaa på mandag 17. april 2017, klokken 10:52
Personlig kan jeg ikke se at dette kan være så fryktelig viktig - men så har jeg heller ikke noen bil i bestilling.."
Det spørs hvordan man definerer viktig. Ratt og brems er utvilsomt viktigere  ;). Men når man velger å kjøpe en facelift som ser nesten identisk ut som utgående modell, så er det de små forskjellene kundene liker å se. Akkurat de dynamiske LED baklyktene som visstnok også i følge tekniske data skulle ha 3D teknologi gjorde det lille ekstra. Og hvis ikke VW syntes det var et viktig designelement, så ville de vel ikke utviklet det for å pynte litt på GTI og GTE. Volkswagen har jo lyktene, men etter at vi har bestilt bilen så kan de sikkert spare noen hundrelapper på å levere enklere baklykter   >:(

TM

Jeg lurer litt på om det bare er å bytte baklykter fra GTE. Jeg vil anta at elektronikken som styrer dynamikken ligger i selve lykten og ikke i bilens elektronikk. I så fall får vi komme med et kollektivt krav om å få ettermontert de lyktene vi har bestilt ;)
Man kanskje lurt å bare hente ut bilen og late som ingenting. VW forbeholder seg retten til å endre spesifikasjonene, men bilen de leverer må jo være i samsvar med gjeldende spesifikasjoner på utleveringstidspunktet  8)

TM

For noen rotehuer det må være i Møller.

Jeg har fått dem til å rette opp feil i tekniske spesifikasjoner en gang. Håpløst med et firma som bruker kundene for å kvalitessikre sin markedskommunikasjon.

Hva mene det egentlig i brosjyren som det utgav etter at vi bestilte bilene våre. Innovative dynamiske blinklys som tillegssutstyr...og så en S som betyr standardutstyr  ::)

Jeg håper i det lengste at de to bilene uten dynamiske blinklys er laget er de første de laget i Dresten og at de nå har oppdaget feilen  :D.

TM

Har forsket litt mer. I den østerrikske konfiguratoren er det vist baklykter med dynamisk blinklys. Det tyder på at bilen kan leveres med dette, men at det avhenger av hva den enkelte importør velger skal være standard.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA