Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når vil elbilen ta over fullstendig ?

Startet av Tbmull, onsdag 07. desember 2016, klokken 09:25

« forrige - neste »

moby666

Leaf har ihvertfall oppgitt dette tidligere. Tror eup og forrige egolf også.
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

Pippus

Var innom Møller Billingstad i dag. Demobiler er på plass neste Tirsdag (18 April) og det er da i teorien mulig å prøvekjøre en fra samme dag. Har booket meg til prøvekjøring neste Fredag ;D
Selgeren sa også at det allerede var kommet inn en kundebil for levering og at de regnet at produksjonskapasiteten ville øke raskt utover, slik at også de som bestiller i April, vil kunne forvente levering Aug./Sept ::)

bertin

Jeg skal hente ny e-golf i Oslo mandag 24. april. Bestillingen ble gjort ganske kort etter det var mulig å reservere.

TM

Gratulerer. Håper jeg ikke er så langt etter. Satser på at det blir samme uke  ;)

Stikkkontakt

Jeg fikk for moro skyld tilbud fra en tysk forhandler.
287.000 med alt unntatt skinn og dynaudio.
Det var uten garanti, men nytt er at man kan kjøpe fabrikkgaranti som gjelder for hele Europa.
Med et vesentlig fall i Eurokursen er prisen i Tyskland god. Bilen kunne leveres i august.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

Chivas

Er det ikke slik at baklyktene skal være mørkere på den nye?

Her er 2 bilder snappet opp fra FB-gruppen til e-golf og som ikke viser spesielt mørke lykter på 2 biler allerede ankommet Norge.

TM

Den grå er kanskje min  :)

"Mørkere baklykter med 3D LED-teknologi og dynamiske blinklys" står det i tekniske spesifikasjoner", men ikke hva de skal være mørkere enn   ;)

Chivas

Er ikke mørke bakruter engang, så kanskje kun demo? Tipper det ikke er mange som har bestilt uten tonede ruter :)

TM

Tonede ruter er det bare nordmenn som absolutt skal ha. Vi som bor i det landet i verden med minst sol.  Helt unyttig, men jeg bestilte det likevel med tanke på annenhånds-verdi  :)

TM

Offisielt ser det ut til at den nye e-Golfen har størst motoreffekt i kjøretøyregisteret av alle elbiler med sine 136 HK. Ampera-e har bare 75 HK, Ionic 34 HK, og Model X 107 Hk !!!

Dette er jo et vannvittig kaos, som myndigheter  og produsenter må rydde opp i. Vanligvis kommer dataene fra COC dokumentet som er utstedt for bilen.

Noen som vet hvordan man får tak i COC dokumentet som sin bil ?
Det er jo en slags fødselsattest som kan være grei å ha i framtiden. Tidligere leverte Mercedes det alltid med bilene sine. Audi leverte det med hvis du ba om det, og når man importerte biler måtte originalt COC dokument framvises.

Å ha en høy effekt i motorvognregisteret er ikke nødvendigvis noen fordel. Det kan påvirke forsikringer og framtide avgifter som myndighetene måtte finne på.

timingbeltkiller

Sitat fra: TM på lørdag 15. april 2017, klokken 20:54
Tonede ruter er det bare nordmenn som absolutt skal ha. Vi som bor i det landet i verden med minst sol.  Helt unyttig, men jeg bestilte det likevel med tanke på annenhånds-verdi  :)
Tonede ruter er som regel ruter du ser ut av, men ikke inn i.
Det er vel hovedgrunnen til å velge de.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Ecinnaj

Sitat fra: timingbeltkiller på søndag 16. april 2017, klokken 10:28
Sitat fra: TM på lørdag 15. april 2017, klokken 20:54
Tonede ruter er som regel ruter du ser ut av, men ikke inn i.
Det er vel hovedgrunnen til å velge de.
Jeg velger det pga av solsjerming til barna :)

Sent fra min SM-N910F via Tapatalk

Chivas

Sitat fra: TM på lørdag 15. april 2017, klokken 20:44
Den grå er kanskje min  :)

"Mørkere baklykter med 3D LED-teknologi og dynamiske blinklys" står det i tekniske spesifikasjoner", men ikke hva de skal være mørkere enn   ;)

Begynner å bli litt interessant dette. De bilene som vi nå har bilder av har, etter hva jeg skjønner, IKKE de ledlyktene med dynamiske blinklys. Så dette kan enten være et demobil-oppsett, eller en liten brøler fra VW?  :-\

Sjekker man videoene på de første reviews, så viser disse de dynamiske lyktene.

TM

Skulle ikke forundre meg om det er feil i tekniske spesifikasjoner. I den første de publiserte stod det også oppgitt feil stoff i setene. Det stod Mel Stripe som er et 2 farget stoff. Jeg kontaktet Møller flere ganger før de til slutt innrømmet at jeg hadde rett og at det var titansort stoff type Zoom Merlin. De oppdaterte da de tekniske spesifikasjonene som lå ute på nettet. Problemet er vel at de tar forbehold om at spesifikasjonene endres uten varsel. Jeg så på en GTE utstilt, og den hadde iallefall dynamiske baklykter.

TM

Kan se ut som om vi ikke får de dynamiske LED baklyktene de beskriver i spesifikasjonene og i brosjyrene sine. De var nok for dyre, så de har valgt å spare de pengene og heller øke marginen på bilen  >:(

Laget dette bildet i konfiguratoren, og det er veldig likt det som er på de fotograferte bilene.

Men da får vi bare be dem om å skru av baklyktene på en GTE og sette på, så vi får det vi har bestilt.

Kan bli interessant å se om det er flere ting vi ikke får. Er litt usikker på om denne sikkerhetspakken virkelig inneholder alt de har beskrevet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA