Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når vil elbilen ta over fullstendig ?

Startet av Tbmull, onsdag 07. desember 2016, klokken 09:25

« forrige - neste »

Chivas

Sitat fra: TM på tirsdag 04. april 2017, klokken 16:02
Sitat fra: j-Golf på søndag 02. april 2017, klokken 13:51
Jeg var lidt uklar. Jeg mente bak på. Altså løbelys når man drejer?
Det er jeg sikker på at vi får. I den tekniske beskrivelsen av e-golf står det "Mørkere baklykter med 3D LED-teknologi og dynamiske blinklys"

For vanlig Golf Highline, GTI og R står det "Mørkere, dynamiske LED baklykter"

Hva 3D LED teknologi betyr vet jeg ikke, men det høres bra ut  ;)
Sikkert bare at pærene ligger på forskjellige nivåer, slik at fancy ord som 3D tek ble veldig fristende å bruke ;-)

TM

#481
Var innom VW i Lier i går. Der stod det en Golf facelift business line. Den hadde stoffseter, så det må være det samme som i e-Golf. De så fine ut, og i følge kona var de bedre å sitte i enn sportssetene i en facelift Golf GTE som stod ved siden av. Justerbar korsryggstøtte både på fører og passasjerside. Fargen er mørk grå, så det må være perfekt med hensyn på vedlikehold og komfort  :)

Chivas

Usikker på om jeg vil kalle de titansort ;)

Her er en annen video som nok viser de setene du så - de er vel også mørkere enn den forrige videoen


TM

Ja, men det er bare lyset som varierer. Setene er ikke sorte. Golf Business-line har også interiør i Titansort. Mørk grå må de sies å være, og jeg synes iallefall de så fine ut  :)

moby666

Sitat fra: TM på onsdag 05. april 2017, klokken 10:14
Var innom VW i Lier i går. Der stod det en Golf facelift business line. Den hadde stoffseter, så det må være det samme som i e-Golf. De så fine ut, og i følge kona var de bedre å sitte i enn sportssetene i en facelift Golf GTE som stod ved siden av. Justerbar korsryggstøtte både på fører og passasjerside. Fargen er mørk grå, så det må være perfekt med hensyn på vedlikehold og komfort  :)
Setene ser ihvertfall bedre ut en stoffsetene i forrige generasjon eGolf, men forhåpentligvis ser skinnsetene litt mer eksklusive ut.
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

TM

Kommer nok an på øyet som ser. De færreste synes skinnsofa i stuen ser eksklusivt ut  ;)
At stoff er mer komfortabelt å sitte er det som er viktig for meg, og det er også helt greit at det er 16000 kr billigere.

Stikkkontakt

Sitat fra: moby666 på onsdag 05. april 2017, klokken 14:06
Sitat fra: TM på onsdag 05. april 2017, klokken 10:14
Var innom VW i Lier i går. Der stod det en Golf facelift business line. Den hadde stoffseter, så det må være det samme som i e-Golf. De så fine ut, og i følge kona var de bedre å sitte i enn sportssetene i en facelift Golf GTE som stod ved siden av. Justerbar korsryggstøtte både på fører og passasjerside. Fargen er mørk grå, så det må være perfekt med hensyn på vedlikehold og komfort  :)
Setene ser ihvertfall bedre ut en stoffsetene i forrige generasjon eGolf, men forhåpentligvis ser skinnsetene litt mer eksklusive ut.

Tja. De er nok ihvertfall mindre kald eller varm enn dagens seter i og med at de er perforerte.
Jeg prøvesatt e-Golf FL med skinnseter, men kjørte den ikke så jeg har lite grunnlag for å uttale meg.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

trondav


Chivas

Sitat fra: trondav på torsdag 06. april 2017, klokken 12:23
Test av den nye modellen: http://www.dinside.no/motor/endelig-med-bedre-rekkevidde/67454759


Sent from my iPhone using Tapatalk
Er det flere enn meg som hadde litt problemer med å lese denne "testen"? På mange måter ganske intetsigende spør du meg, og er den i det hele tatt skrevet av noen med førerkort og snev av bilkunnskap?

TM

He,he.. tenkte akkurat det samme. Meningsløs bruk av spalteplass  ;)

moby666

#490
Testen gjenspeiler vel bilen? Ikke noe nytt og langt fra det beste, utrolig at ikke VW klarer mer enn dette når andre klarer.

Det er ingen områder VW drar elbil konseptet noe lenger.


2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

TM

#491
Ingen revolusjon, det er riktig. Men etter Ampera-e, så er det vel den elbilen med lengst rekkevidde (muligens delt 2. plass med Ionic).
Så vet vi at GM har gjort mange kompromisser i forhold til seter, interiørkvalitet og utstyrsnivå i Ampera-e. Det gjør at e-Golf trolig framstår som en mye mer påkostet bil.
For sikkerhets skyld har jeg kjøpt begge, så etter en mnd. skal jeg bestemme meg for hvilken bil jeg vil beholde   ;)

Korrigert. 3 plass blir det, for jeg hadde glemt Zoe er jo også foran. Men Zoe framstår som en billigbil og har vesentlige utfordringer med lading og mangler hurtiglading. Det gjør mindre uaktuell som eneste bil i en husstand.


OlafGTE

Sitat fra: moby666 på torsdag 06. april 2017, klokken 13:27
Testen gjenspeiler vel bilen?
Tipper bilen har litt bedre kvalitetskontroll enn te(k)sten da. Jeg mener, det hadde vel ikke drept dem å korrekturlest artikkelen før de la den ut?  ::)

Chivas

Sitat fra: OlafGTE på torsdag 06. april 2017, klokken 15:40
Sitat fra: moby666 på torsdag 06. april 2017, klokken 13:27
Testen gjenspeiler vel bilen?
Tipper bilen har litt bedre kvalitetskontroll enn te(k)sten da. Jeg mener, det hadde vel ikke drept dem å korrekturlest artikkelen før de la den ut?  ::)
Med dagens journalistikk skal du ikke se bort i fra at dette er gjort, både to og tre ganger ;-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA