Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når vil elbilen ta over fullstendig ?

Startet av Tbmull, onsdag 07. desember 2016, klokken 09:25

« forrige - neste »

Rio

En annen sak er selvsagt at taket skal være godkjent/konstruert slik at takstativet forblir på taket også etter en kraftig oppbremsing, ev. en påkjørsel i bilen foran. Dvs. at taket, der man fester stativet, skal være sterkt nok.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

eivhelle

Her er bilder av e-golf med forskriftmessig montert skiboks.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

moby666

Trenger ikke solskjerm ihvertfall  8) 8)
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

eivhelle

Sitat fra: moby666 på onsdag 25. januar 2017, klokken 21:12
Trenger ikke solskjerm ihvertfall  8) 8)
Desverre er vintersola fortsatt for lav, men ellers ville det vært en positiv bieffekt.

Ellers positivt overrasket over hvor lite ekstra forbruk takboksen gir på vanlig landevei. Rundt 7-8% på en tur med snitthastighet på 62 km/t og makshastighet 80 km/t.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

Ecinnaj

Sitat fra: Lassiiboiii på torsdag 05. januar 2017, klokken 12:52
Jeg har bestilt Oryxhvit, og tatt det meste av utstyr men droppet alarm, r�ykpakke, sidekollisjon bak, utvendig lyd, og ekstra garanti.

Har forel�pig inkl vinterdekk.

endte opp i 345k inkl Service 3�r/45000km.
Ekstra garanti blir det 10 år totalt da?

Sent fra min SM-N910F via Tapatalk

Lassiiboiii

Sitat fra: Jannice Langdahl Krogstad på torsdag 26. januar 2017, klokken 13:58
Jeg har bestilt Oryxhvit, og tatt det meste av utstyr men droppet alarm, røykpakke, sidekollisjon bak, utvendig lyd, og ekstra garanti.

Har foreløpig inkl vinterdekk.

endte opp i 345k inkl Service 3år/45000km.
Ekstra garanti blir det 10 år totalt da?

Ekstra garanti er et alternativ til vanlige "5år /100 000km" Eneste forskjellen er 150 000km. årene er fortsatt 5år.

hadde det vært som du beskrev hadde jeg glatt betalt den summen for det  8) ;)
- E-Golf 2017 - Levert 14.06.2017
- Reservert Tesla Model 3 - Reservasjon 07.12.2016

Ecinnaj

Sitat fra: Lassiiboiii på torsdag 26. januar 2017, klokken 19:21
Sitat fra: Jannice Langdahl Krogstad på torsdag 26. januar 2017, klokken 13:58
Jeg har bestilt Oryxhvit, og tatt det meste av utstyr men droppet alarm, r�ykpakke, sidekollisjon bak, utvendig lyd, og ekstra garanti.

Har forel�pig inkl vinterdekk.

endte opp i 345k inkl Service 3�r/45000km.
Ekstra garanti blir det 10 �r totalt da?

Ekstra garanti er et alternativ til vanlige "5�r /100 000km" Eneste forskjellen er 150 000km. �rene er fortsatt 5�r.

hadde det v�rt som du beskrev hadde jeg glatt betalt den summen for det  8) ;)
Åjah ja da er det ikke noe påeng.

Ecinnaj

Hva koster appen i mnd.
Tenker på funksjonen som varmer opp bilen ?

Jeg har fått tilbud på 329 tusen med.
Vinterhjul
Metallic
Tonede ruter bak.
Keyles pakke
Sikkerhetspakke
Dynamiske led lys
Sidekolisjonsputer bak
Og ryggekamera.

Er det ok?
Noe jeg evt mangler?
Står mellom disse fargene.

Men lurer også på om jeg heller skulle ha ventet til opel ampera kommer?

TM

Jeg valgte omtrent det samme, men tok med active info display, pakeringsassistent og velourmatter.
Men ikke noe av det er vel egentlig nyttig  ;)

Sjekk om vinterhjulene du har fått med i prisen er 16 ". Det er noen forhandlere som velger 15" for å få ned prisen.

gamer73

Sitat fra: TM på torsdag 26. januar 2017, klokken 20:35
Jeg valgte omtrent det samme, men tok med active info display, pakeringsassistent og velourmatter.

Sjekk om vinterhjulene du har fått med i prisen er 16 ". Det er noen forhandlere som velger 15" for å få ned prisen.

Bare en heads up! velourmattene i golfen er noe av det kjipeste velourmatte som finnes. DEM ER IKKE verd det! Dem orginale gummimattene er 100% bedre kvalitet og finish!

P velge vinterhjul fra forhandler er noe av det mest uøkonomiske man kan gjøre! Det er svindyrt! En vinterddekk-felg-pakke koster omtrent 6000kr på steder som Dekk1 til en golf og det er MINST like bra kvalitet som den Vinterdekk-felg pakken man får hos møller!

tutti

Dette er kanskje som å banne i kirken for enkelte, men jeg er veldig glad i små dekk. Da får man fordelene med mindre vannplaning, mindre dekkstøy, lettere å skifte dem, bedre sporingsegenskaper etc. Alt dette for en lavere pris også ;)

Møller leverer 15" til nye egolfen for ca. 10k før rabatt.

gamer73

Sitat fra: tutti på fredag 27. januar 2017, klokken 10:16
Dette er kanskje som å banne i kirken for enkelte, men jeg er veldig glad i små dekk. Da får man fordelene med mindre vannplaning, mindre dekkstøy, lettere å skifte dem, bedre sporingsegenskaper etc. Alt dette for en lavere pris også ;)

Møller leverer 15" til nye egolfen for ca. 10k før rabatt.

4000kr mer enn test vinner vinterdekk-felg pakke hos ALLE dekkforhandlere!

timingbeltkiller

Det optimale er å ha samme dimensjon på sommer- og vinterdekkene og foran og bak.
I tillegg dekk uten rotasjonsretning slik at alle 4 dekk kan brukes på alle 4 hjul.

Da kan du også ta innersvingen på null reservehjul evt minireservehjul med å bruke ett
av sommerhjula som fullverdig reservehjul om vinteren og ett av vinterhjula om sommeren.

JA, de gode gamle 15 tommerne er billigere og bedre enn nymotens big dekk.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Ecinnaj

Sjekk om vinterhjulene du har f�tt med i prisen er 16 ". Det er noen forhandlere som velger 15" for � f� ned prisen.
Var 15" ja s� jeg.

B�r jeg heller kj�pe hjul hos dekk forhandler?

Blir bilen levert med 16" p� sommer hjul?

Ønsker vell også egentlig pigg.

TM

Kan nok være lurt å vente med vinterhjul til høsten og kjøpe dem hos en dekkforhandler. Det forutsetter at ikke nye e-Golf leveres med dekktrykk-sensorer men bruker ABS systemet til å detektere trykkfall (endring av rulle-omkrets). Jeg er enig i at prisen de forlanger for 16 " Vinterhjul kr 11900 er ganske dyrt uten trykksensorer og mva.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA