Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når vil elbilen ta over fullstendig ?

Startet av Tbmull, onsdag 07. desember 2016, klokken 09:25

« forrige - neste »

Sinamics

Hei
Syntes det er få som poster oppgitt pristilbud, så jeg slenger ut det jeg fikk idag.
eGolf 2017 med ORYX HVIT PERLEMUTT, standard felger og alt av ekstrautstyr utenom utvendig lyd, kom den på rett over 346 000.-

Syntes det var litt drøyt, da jeg betalte 280 000.- for 2014 eGolf ny med så å si alt av ekstra.
Er dette normal prisnivå på 2017 mod?


GeirOlav

Sitat fra: Sinamics på torsdag 05. januar 2017, klokken 00:18
Hei
Syntes det er få som poster oppgitt pristilbud, så jeg slenger ut det jeg fikk idag.
eGolf 2017 med ORYX HVIT PERLEMUTT, standard felger og alt av ekstrautstyr utenom utvendig lyd, kom den på rett over 346 000.-

Syntes det var litt drøyt, da jeg betalte 280 000.- for 2014 eGolf ny med så å si alt av ekstra.
Er dette normal prisnivå på 2017 mod?

Fikk tilbud på 360.000 inkl alt utstyr og vinterhjul, fant ut at det ikke blir noen ny e-golf, alt for høy pris. Kommer til å tape seg 100.000 første året.
2005 Citroën C5 1,6 HDi m/alt utstyr
2002 Citroën C5 2,2 HDi aut
2015 E-Golf *Solgt
2017 E-Golf Facelift
Venter spent på ny C4 elbil som blir presentert i slutten av Juni 2020

Chivas

Sitat fra: TM på onsdag 04. januar 2017, klokken 21:15
Hva slags felger har dere fått tilbud om i vinterdekk-pakken ?
I kontrakten min står det Convara 16".  Er det et fornuftig valg ?
Er Golf avhengig av TPMS sensorer, eller brukes ABS systemet for å varsle om endring av rulleomkretsen ?
Har forstått det slik at systemet registrerer trykkforandringer ut fra omkretsen på hjulet, ikke i ventilen.

Jeg droppet vinterpakken siden planen er å bruke originalfelgene den kommer med på vinteren og kjøpe meg en egen sommerpakke som er ørlite mer fancy ;)

Sinamics

Sitat fra: GeirOlav på torsdag 05. januar 2017, klokken 07:50
Sitat fra: Sinamics på torsdag 05. januar 2017, klokken 00:18
Hei
Syntes det er få som poster oppgitt pristilbud, så jeg slenger ut det jeg fikk idag.
eGolf 2017 med ORYX HVIT PERLEMUTT, standard felger og alt av ekstrautstyr utenom utvendig lyd, kom den på rett over 346 000.-

Syntes det var litt drøyt, da jeg betalte 280 000.- for 2014 eGolf ny med så å si alt av ekstra.
Er dette normal prisnivå på 2017 mod?

Fikk tilbud på 360.000 inkl alt utstyr og vinterhjul, fant ut at det ikke blir noen ny e-golf, alt for høy pris. Kommer til å tape seg 100.000 første året.

Jeg fikk 21k i avslag gjennom jobb, så total prisen var ca 367 000.-
Tror jeg heller venter til TM3 kommer for salg.

eivhelle

Sitat fra: Sinamics på torsdag 05. januar 2017, klokken 00:18
Hei
Syntes det er få som poster oppgitt pristilbud, så jeg slenger ut det jeg fikk idag.
eGolf 2017 med ORYX HVIT PERLEMUTT, standard felger og alt av ekstrautstyr utenom utvendig lyd, kom den på rett over 346 000.-

Syntes det var litt drøyt, da jeg betalte 280 000.- for 2014 eGolf ny med så å si alt av ekstra.
Er dette normal prisnivå på 2017 mod?
Når du sammenligner med prisen på forrige modell så er det viktig å huske på at en norsk krone er verdt 10% mindre i dag enn den var i 2014. Det ligger også litt mer ekstrautstyr i den nye modellen enn det som var tilgjengelig for 2014 modellen.

Jeg anbefaler også å kjøpe vinterdekk selv. Du får kjøpt gode vinterdekk på 15" alufelg for 6-7000 kroner. Så det er ingen grunn til å gå for en av de ofte  dyre dekkpakken fra Møller.

Jeg endte selv på i underkant av 340k for en bil med det meste av utstyr. Droppet utvidet garanti, lyd, askebeger, stoffmatter, tonede bakruter, avansert telefon forberedelse og parkeringsassistent.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

Lassiiboiii

Jeg har bestilt Oryxhvit, og tatt det meste av utstyr men droppet alarm, røykpakke, sidekollisjon bak, utvendig lyd, og ekstra garanti.

Har foreløpig inkl vinterdekk.

endte opp i 345k inkl Service 3år/45000km.
- E-Golf 2017 - Levert 14.06.2017
- Reservert Tesla Model 3 - Reservasjon 07.12.2016

gamer73

Sitat fra: eivhelle på torsdag 05. januar 2017, klokken 09:36
Sitat fra: Sinamics på torsdag 05. januar 2017, klokken 00:18
Hei
Syntes det er få som poster oppgitt pristilbud, så jeg slenger ut det jeg fikk idag.
eGolf 2017 med ORYX HVIT PERLEMUTT, standard felger og alt av ekstrautstyr utenom utvendig lyd, kom den på rett over 346 000.-

Syntes det var litt drøyt, da jeg betalte 280 000.- for 2014 eGolf ny med så å si alt av ekstra.
Er dette normal prisnivå på 2017 mod?
Når du sammenligner med prisen på forrige modell så er det viktig å huske på at en norsk krone er verdt 10% mindre i dag enn den var i 2014. Det ligger også litt mer ekstrautstyr i den nye modellen enn det som var tilgjengelig for 2014 modellen.

Jeg anbefaler også å kjøpe vinterdekk selv. Du får kjøpt gode vinterdekk på 15" alufelg for 6-7000 kroner. Så det er ingen grunn til å gå for en av de ofte  dyre dekkpakken fra Møller.

Jeg endte selv på i underkant av 340k for en bil med det meste av utstyr. Droppet utvidet garanti, lyd, askebeger, stoffmatter, tonede bakruter, avansert telefon forberedelse og parkeringsassistent.

eller gjør som meg...jeg har bare ett sett felger...hver sessong så legger jeg om..det koster omtrent 200kr mer og det betyr at jeg aldri kan skifte selv, men jeg har vel funnet ut at jeg uansett ikke orker å skifte dekk selv.
Jeg har tatt meg i å undre på hvorfor jeg er den eneste jeg vet om som gjør dette. Det er også utrolig lett å frakte kun dekk til forhandler 2 ganger i året, da dem ikke veier noe særlig..kontra dekk+felg..

TM

Jeg har vurdert å ha bare ett sett felger. Det er som du sier lønnsomt på kort sikt, men den dagen du selger bilen må du nok regne med å få et fradrag for omtrent det samme som en nytt sett med felger koster. Da er det heller ikke mva fritak, så vinningen går vel opp i spinningen.
Særlig biler med TPMS sensorer virker det fristende med bare ett sett. Sensorene må jo byttes ca hvert 4. år og koster over 3000 kr.  Det blir 750 kr i kostnad pr. år bare for sensorer. Da er det klart billigere å få lagt om dekk på samme felg 2 ganger pr. år.  Balansering 2 ganger pr. år kan også redusere slitasje på hjuloppheng og lager.
Er det slik at Golf ikke ut utstyrt med TPMS sensorer ?

geear

Sitat fra: TM på torsdag 05. januar 2017, klokken 15:51
Jeg har vurdert å ha bare ett sett felger. Det er som du sier lønnsomt på kort sikt, men den dagen du selger bilen må du nok regne med å få et fradrag for omtrent det samme som en nytt sett med felger koster. Da er det heller ikke mva fritak, så vinningen går vel opp i spinningen.
Særlig biler med TPMS sensorer virker det fristende med bare ett sett. Sensorene må jo byttes ca hvert 4. år og koster over 3000 kr.  Det blir 750 kr i kostnad pr. år bare for sensorer. Da er det klart billigere å få lagt om dekk på samme felg 2 ganger pr. år.  Balansering 2 ganger pr. år kan også redusere slitasje på hjuloppheng og lager.
Er det slik at Golf ikke ut utstyrt med TPMS sensorer ?
Ja, heldigvis. De har som mange andre heleigvis gjort dette så enkelt som det kan bli - med å la 1 stk hjulsensor per hjul gjøre flere ting. Den forteller ABSen om hjulet er låst, den forteller dekktrykksmonitoren om endret rulleomkrets, og den forteller antispinn og stabilitetssystemer om hjulspinn. Det har fungert upåklagelig på de bilene jeg har hatt med dette. Ulempen er at man ikke får kontinuerlig trykkavlesning, "bare" varsel ved større endring, samt at man bør nulle den når man bytter hjulsett, iallfall med endret rulleomkrets. Fordelene er at man kan bruke hvilke felger man vil, bytte om som man vil, slipper høy kost på utskiftning og høy feilfrekvens.
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

gamer73

Sitat fra: TM på torsdag 05. januar 2017, klokken 15:51
Jeg har vurdert å ha bare ett sett felger. Det er som du sier lønnsomt på kort sikt, men den dagen du selger bilen må du nok regne med å få et fradrag for omtrent det samme som en nytt sett med felger koster. Da er det heller ikke mva fritak, så vinningen går vel opp i spinningen.
Særlig biler med TPMS sensorer virker det fristende med bare ett sett. Sensorene må jo byttes ca hvert 4. år og koster over 3000 kr.  Det blir 750 kr i kostnad pr. år bare for sensorer. Da er det klart billigere å få lagt om dekk på samme felg 2 ganger pr. år.  Balansering 2 ganger pr. år kan også redusere slitasje på hjuloppheng og lager.
Er det slik at Golf ikke ut utstyrt med TPMS sensorer ?

Årsaken til at jeg valgte denne løsningen var først og fremst at jeg hadde noen lett brukte vinterdekk fra min vrakede renault laguna som jeg kunne bruke på golfen (utrolig nok dønn lik dimensjon). Og da var det liksom ikke poeng å kjøpe vinterdekk+felg pakke fra møller når vi kjøpte bilen. For selv med rabatt og momsfritak så var det omtrent 4000kr dyrere enn om jeg hadde kjøpt det hos DEKK1 f.eks. Det er sinnsykt hvor mye dem tar for dekk og felg hos merkeforhandlere.

I årene etterpå har jeg ikke klart å bestemme meg for hvilke felger jeg ville hatt på golfen i tillegg til dem orginale, så det har egentlig bare blitt sånn at jeg har ett sett felger:) Når vinterdekkene er slitt ut må jeg gjerne ha nye og da er det kanskje billigere å kjøpe en komplett pakkeløsning på dekk1 eller noe.

Chivas

Det beste er vel da kanskje helårsdekk? :) Bare å bytte parvis etterhvert som de blir slitt.

tomrh

Sitat fra: Chivas på fredag 06. januar 2017, klokken 09:00
Det beste er vel da kanskje helårsdekk? :) Bare å bytte parvis etterhvert som de blir slitt.
Ja, genial tanke som jeg har vurdert for vår neste elbil. Har også landet på dekkene jeg skal ha (som jeg kjører på i andre sesong nå), det er Nokian WR D4. Disse fungerer overraskende bra i både -15, 0 og +15 og har threadwear 420.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

gamer73

Sitat fra: tomrh på fredag 06. januar 2017, klokken 09:13
Sitat fra: Chivas på fredag 06. januar 2017, klokken 09:00
Det beste er vel da kanskje helårsdekk? :) Bare å bytte parvis etterhvert som de blir slitt.
Ja, genial tanke som jeg har vurdert for vår neste elbil. Har også landet på dekkene jeg skal ha (som jeg kjører på i andre sesong nå), det er Nokian WR D4. Disse fungerer overraskende bra i både -15, 0 og +15 og har threadwear 420.

ja er dette den nye teknologien? Dvs..er dem like bra som vinterdekk på vintervei?

TM

Nokian WR D4 er vel et dekk som markedsføres som vinterdekk for europeiske forhold. Det vil jeg tro betyr at de er livsfarlige både sommer og vinter her i landet  ;)

gamer73

Sitat fra: TM på fredag 06. januar 2017, klokken 10:00
Nokian WR D4 er vel et dekk som markedsføres som vinterdekk for europeiske forhold. Det vil jeg tro betyr at de er livsfarlige både sommer og vinter her i landet  ;)

ja leste litt om det...og ja....desverre må vi fremdeles ha både sommer og vinterdekk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA