Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når vil elbilen ta over fullstendig ?

Startet av Tbmull, onsdag 07. desember 2016, klokken 09:25

« forrige - neste »

Hkoon

Citroen ds 4. 2012 modell! Har heldigvis nybil garanti på den enda, den går ut i løpet av 2017.Men jeg vil ikke ta sjansen noe mer når den går ut. Så da bestilte jeg like godt nye E-golf! Regnet litt på det så sparer jo 15000-18000 i året på å kjøpe elbil.

TM

Sitat fra: GeirOlav på fredag 30. desember 2016, klokken 22:46
Gammel Citroën? Vi hadde mere trøbbel med E-Golfen enn med begge våre Citroën C5 under tiden vi hadde alle bilene (feil på interne lader, feil på utløsing av ladeplugg, feil på forvarming av bil og app problemer, og sprukket skinnratt, men vurderer allikevel å kjøpe nye E-Golf da den er billig å kjøre med når man har nybil garanti. Men føler den har priset seg litt ut av markedet, men tror jeg trives bedre i den enn en ampera eller ioniq.
VW har nok lært mye v de problemene de hadde med e-Golf i starten. Vi ser også at flere som kjøpte de første Ioniq har litt problemer og det tror jeg også man må forvente med de første Ampera-e. Så jeg vurderer e-Golf facelift som et trygt valg og har derfor bestilt en selv. Synes ikke den er så dyr i forhold til Leaf 30 kW som mange betalte opp mot 290.000 for. e-Golf framstår tross alt som en bil i en annen klasse. BMW i3 framstår kanskje som det beste kjøpet prismessig, men den har jo noen begrensninger som gjør at den ikke er en optimal bil på lengre turer. Dårlig bagasjeplass, ingen mulighet for takstativ og dårlig fjernlys er kanskje de viktigste.
Rettet: lys til fjernlys

Chivas

Sitat fra: TM på søndag 25. desember 2016, klokken 10:28
Bra, det er det jeg har bestilt  ;)
Bestilte ikke skinnseter, for jeg liker ikke så godt skinn. Antar at setene blir like som i vanlig Golf comfortline. Noen som kan bekrefte det ? Titansort står det, og det kan vel stemme med fargen i konfiguratoren for nye Golf
Tilbake til seter... :D

Disse ligner veldig på de som ble vist til meg hos Møller, så det er nok disse.

TM

TM

Bra video som viser interiøret i nye Golf. Gir vel en viss ide om hvordan stoffsetene ser ut, selv om det nok er et litt annet stoff på e-golf.

Chivas

Sitat fra: Chivas på fredag 30. desember 2016, klokken 20:00
Så, hvilket utstyrsnivå valgte du/dere? Og er det noe på listen min som burde vært forandret/lagt til?

Her er hva jeg valgte:
Sikkerhetspakke
Keyless Access
Active Info Display
Tonede vinduer
Ryggekamera
Dynamiske led-lys

Farge: Indium-grey
Har nå lagt til Parkeringsassistent. Sikkert noe jeg nesten aldri kommer til å bruke, men som jeg antar har en betydning ved videresalg.

Hkoon

Er det noen som vet hvor mye plass Dynaudio 400 Watt tar av bagasjerommet ?
Og om det er kjempe forskjell på lyd kontra det som følger med ?

morten69

Hei!

Bytte av batteri på Zoe fra 24 til 41 koster 100 000, så med vw priser så tror jeg ikke det blir billigere enn på Zoe.
Zoe 2017 R400 Intense Grå Titanium
Zoe 2015 R240 Intense Brun, solgt
Ion 2014 solgt

TM

I påvente av norsk e-golf konfigurator, så kan man se på denne fra Østerrike. 

https://konfigurator.volkswagen.at/cc-at/de_AT_VW/V/drive/356

ReneM

Sitat fra: Hkoon på tirsdag 03. januar 2017, klokken 20:09
Er det noen som vet hvor mye plass Dynaudio 400 Watt tar av bagasjerommet ?
Og om det er kjempe forskjell på lyd kontra det som følger med ?

Den tar lagringsplassen under bagasjeromsgulvet. På en egolf uten Dynaudio kan du senke gulvet ca. 10 cm. Det går ikke med dynaudio, da er det kun plass til små saker (ladekabler f.eks.) under gulvet.

Jeg liker lyden veldig godt. Ikke like bra som lyden i Jbl anlegget på vår gamle 508 RXH. Definitivt verdt pengene dersom du ikke liker standard lyd. Eventuelt kan du droppe dynaudio og heller installere aftermarket høyttallere. Jeg liker å ha ting OEM så derfor valgte vi dynaudio.

Review av dynaudio opplegget:

http://www.whathifi.com/features/dynaudio-excite-sound-system-review-vw-golf-mk-7
Hovedbil: 2016 mod E-Golf med det meste av godbitene
Pendlebil: 2014 mod E-Up
Solgt: 2015 Peugeot 508 RXH

Chivas

Sitat fra: TM på tirsdag 03. januar 2017, klokken 21:25

Der får du ihvertfall ett godt bilde av de setene vi har grublet over :)

Chivas

Sitat fra: Chivas på tirsdag 03. januar 2017, klokken 23:40
Sitat fra: TM på tirsdag 03. januar 2017, klokken 21:25

Der får du ihvertfall ett godt bilde av de setene vi har grublet over :)

En annen ting; når man ser på bildene av interiøret så kan jeg ikke se noen startknapp, men snarere et godt gammalt nøkkelhull for å vri om tenningen(!) Jeg antar at disse interiørbildene ikke er helt korrekte/oppdatert :)

EDIT: Det er jo tydelig at jeg ikke har e-golf enda, for sjekket det nærmere og viser seg jo at man har nøkkelhull og vrir om tenninga på e-golf :D

TM

Du har jo valgt Keyless pakken. Det står i prislisten "Keyless Access med startknapp".  Så da blir det startknapp  ;)
Nå har jeg endret min bil, så den er eksakt lik din.  Bare at jeg har tatt stoffmatter i tillegg.  Erfaringsmessig ligger stoffmattene i boden til bilen selges, men det var jo bare 500 kr.

ASVN

Sitat fra: Chivas på tirsdag 03. januar 2017, klokken 12:00
Sitat fra: Chivas på fredag 30. desember 2016, klokken 20:00
Så, hvilket utstyrsnivå valgte du/dere? Og er det noe på listen min som burde vært forandret/lagt til?

Her er hva jeg valgte:
Sikkerhetspakke
Keyless Access
Active Info Display
Tonede vinduer
Ryggekamera
Dynamiske led-lys

Farge: Indium-grey
Har nå lagt til Parkeringsassistent. Sikkert noe jeg nesten aldri kommer til å bruke, men som jeg antar har en betydning ved videresalg.

Hva ble prisen til slutt?

TM

Hva slags felger har dere fått tilbud om i vinterdekk-pakken ?
I kontrakten min står det Convara 16".  Er det et fornuftig valg ?
Er Golf avhengig av TPMS sensorer, eller brukes ABS systemet for å varsle om endring av rulleomkretsen ?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA