Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når vil elbilen ta over fullstendig ?

Startet av Tbmull, onsdag 07. desember 2016, klokken 09:25

« forrige - neste »

ASVN

Hvor mange km klarer man med den gamle egolf på sommerføre og en kald vinterdag med -15 grader f.eks. Noen som har testet? Tenker at en selvfølge må være å kjøre med varme i coupeen.

Hva kan forventes av neste generasjon tror dere som har erfaring med golfen i og med det er 50% økning.

Øystein16

Sitat fra: TM på lørdag 10. desember 2016, klokken 17:44
Sitat fra: Øystein16 på lørdag 10. desember 2016, klokken 16:46
Eg trur at det er same seter i den nye e-Golf som i GTE, som har gode seter framme og bak.
I følge produktansvarlig hos Møller så er det ikke det dessverre. Stoffsetene er comfort-line seter som har mye dårligere sidestøtte enn dersom er i GTE

Eg såg  at det var GTE-seter i denne videoen.

Chivas

Når jeg var hos VW idag, viste de meg bilder av de nye setene. De så ikke ut til å være sportseter, men hadde en mørkere farge enn det som er nå. Det jeg lurer på er om de har fikset flekk-problematikken stoffsetene...

Chivas

Sitat fra: ReneM på lørdag 10. desember 2016, klokken 17:13
Sikkert på at du vil ha stoffseter med små barn? Vi valgte skinn og er veldig fornøyd. God sidestøtte og med forvaring/kjøling er kalde/varme sete ingen problem.

Bagasjerom er ikke noe problem hvis man er vant til det. Vi får plass til en Mountain buggy terrain OG babyjogger city GT. I tillegg har vi dynaudio settet ;).

Lykke til med valget. Jeg hadde valgt e-golf. Utelukkende fordi ampera har ingen AAC. Den bruker jeg hver dag og kan ikke tenke meg en ny bil uten.
Yngste er 3 år, så barnevogn trenger vi egentlig ikke mer, og til lange turer beholder vi 7-seteren :) Søling er sikkert fortsatt et problem dog :-/
Tenker tilbake til 80-årene med gru hvor setene var heftig klamme på sommerstid, og ditto iskalde på vinteren - da hadde man riktignok ikke hørt om klimaanlegg :D

Skal se om jeg kan få lurt inn skinnseter i bestillingen, men er egentlig ikke 100% gira på det selv.

Chivas

Sitat fra: TM på lørdag 10. desember 2016, klokken 15:35

Fordelen med skinnsetene er at de har mye bedre sidestøtte. Hadde det vært mulig å få samme sete med et mørkt grått setetrekk, så ville jeg gått for stoff. Nå synes jeg det er usikkert. De nye skinnsetene ser ut til å være perforerte på de offisielle bildene av nye e-Golf.

Skjønner egentlig ikke hvorfor man ikke kan velge Alcantara-seter? Har det til og med på gamle Passaten min og er noe av det beste jeg har opplevd!

TM

Enig det. Sportssete med sort / atrazit stoff på sidene og grå Alcantara på sitteflaten står på min ønskeliste. Men dessverre er det lite som tyder på at "nissen" kommer mer med det  ;)

Stikkkontakt

I følge flyeren Volkswagen har publisert om nye e-Golf er stoffsetene av typen "Mel stripe"  Det er samme tekstiltypen som er på sportsetene som er tilvalg på trendline og comfortline. Standardfarge er titansort. Uansett mener jeg at det desidert beste valget i Golf er ErgoActive setene. Delskinn med super komfort til veldig få kroner ekstra.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

Chivas

Ok,så man har flere valg enn kun originale stoffseter og skinnseter? Selv har jeg vært veldig i tvil om jeg ønsker å gi 17.000,- (tror jeg det er?) for seter jeg egentlg ikke helt vil ha :D men hvis man kan få sportseter i annet enn helskinn er det jo høyst interessant - og så sant de ikke prøver å flå kjøperen på disse setene også.

Chivas

Sitat fra: Gnist på onsdag 07. desember 2016, klokken 22:51

Det virker som om det nye digitale dashboardet med integrert navigasjon er standard.
Da jeg var på VW i går ble jeg fortalt at dette er ekstrautstyr. Dette står også nevnt på hjemmesiden deres. Jeg håper selvfølgelig at dette er standard, og at de roter litt, men hvor mye skulle så dette koste ekstra? Mistenker at produksjonskonstnadene for digitalt system bør være lavere enn analoge klokker ol, men at man må betale x tusen for noe "nytt og hot" :-/

Stikkkontakt

Sitat fra: Chivas på søndag 11. desember 2016, klokken 16:34
Ok,så man har flere valg enn kun originale stoffseter og skinnseter? Selv har jeg vært veldig i tvil om jeg ønsker å gi 17.000,- (tror jeg det er?) for seter jeg egentlg ikke helt vil ha :D men hvis man kan få sportseter i annet enn helskinn er det jo høyst interessant - og så sant de ikke prøver å flå kjøperen på disse setene også.

Jeg tviler vel på at ErgoActive kommer i e-Golf, men setene på info-flyeren fra Møller er ikke Vienna, men ser mye mer høyverdig ut enn dagens stoffseter.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert ID3 1st #8X

Lassiiboiii

Jeg er ikke kjent med hva E-Golf har levert tidligere av utstyr etc. Men den bilen jeg prøvde hadde vel helskinn seter. Men jeg ser på bildet i brosjyren som viser 2017 modellen er det disse setene (se bilde). er det ikke mulig å kanskje velge disse i svart? Eller er det dette dere definerer som helskinn?
- E-Golf 2017 - Levert 14.06.2017
- Reservert Tesla Model 3 - Reservasjon 07.12.2016

Stikkkontakt

Sitat fra: Lassiiboiii på søndag 11. desember 2016, klokken 19:40
Jeg er ikke kjent med hva E-Golf har levert tidligere av utstyr etc. Men den bilen jeg prøvde hadde vel helskinn seter. Men jeg ser på bildet i brosjyren som viser 2017 modellen er det disse setene (se bilde). er det ikke mulig å kanskje velge disse i svart? Eller er det dette dere definerer som helskinn?

Dette er ikke helskinn.
Det ser ut som skinn på setevangene og stoff i midten. Altså slik som ErgoActive-setene. I følge Møller sin flyer er det sort stoff som er standard.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert ID3 1st #8X

Lassiiboiii

Sitat fra: Stikkkontakt på søndag 11. desember 2016, klokken 19:46
Dette er ikke helskinn.
Det ser ut som skinn på setevangene og stoff i midten. Altså slik som ErgoActive-setene. I følge Møller sin flyer er det sort stoff som er standard.

Okei, men tenkte kanskje det blir mulig å bestille disse ErgoActive? siden de er i 2017 flyeren? ref: http://www.volkswagen.no/content/medialib/vwd4/no/pdf/technical-data/e-golf/_jcr_content/renditions/rendition.file/vw_e-golf_td_11-2016_web.pdf

Er veldig ute på kjøret her, med tanke på at jeg tidligere ikke har hatt Golf eller generelt VW.
- E-Golf 2017 - Levert 14.06.2017
- Reservert Tesla Model 3 - Reservasjon 07.12.2016

TM

Konfigurert en comfortline - nye golf på den tyske siden. Setetrekket der ser ganske OK ut. " Sitzbezüge in Stoff, Dessin "Zoom""

j-Golf

Sitat fra: Stikkkontakt på søndag 11. desember 2016, klokken 19:46
Sitat fra: Lassiiboiii på søndag 11. desember 2016, klokken 19:40

Dette er ikke helskinn.

Jeg synes billedet af de lyse sæder ligner helskind, men med perforeret skind i midten.
Her er et med sort perforeret skind. Perforeringen ser dog lidt anderledes ud, så måske tager jeg fejl:
http://media.vw.com/image/details/6661/    Tryk på download now eller klik på billedet herunder:

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA