Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når vil elbilen ta over fullstendig ?

Startet av Tbmull, onsdag 07. desember 2016, klokken 09:25

« forrige - neste »

morten69

Prislisten og e-golf er borte fra sidene. Betyr vel snart ligger prisliste ute
Zoe 2017 R400 Intense Grå Titanium
Zoe 2015 R240 Intense Brun, solgt
Ion 2014 solgt

Stikkkontakt

Sitat fra: TM på fredag 09. desember 2016, klokken 10:13
Har samme situasjon selv. I utgangspunktet føles det som en dårlig deal å velge VW med 0 % rabatt framfor storkunderabatt hos BMW. Det avgjørende er hva prisen blir på "nye" e-Golf  ;) Tipper at den vil bli maks 10.000 kr høyere enn den gamle når VP og parksensorer er tatt med.

VP koster vel 7000 ekstra, p-sensorer 4000. I tillegg er den nye navien dyrere ekstrautstyr på den nye fossilgolfen enn den gamle og AID(om det er standard) koster også 4-5000 ekstra. Alt i alt behøver ikke 10-15% bety en korrigert prisstigning på mer enn maks 10000 kr. Når det er sagt kunne nok mange tatt til takke med en e-Golf uten navi og spart 15000 kr.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

Chivas

Sitat fra: Chivas på torsdag 08. desember 2016, klokken 15:10
Sitat fra: Lassiiboiii på tirsdag 06. desember 2016, klokken 11:01
Sitat fra: TM på mandag 05. desember 2016, klokken 21:03
Onsdag har jeg hørt rykter om. De må jo ha det klart denne uken for å gå klar av julehandel-rushet.

Da er det bare å vente i spenning da ;)

Snakket med selger nå, og han mente at i morgen fredag var det sansynlig at jeg ville bli kontaktet angående bestilling av den nye e-golfen.

Regner med at man får tid i ro og mak til sjekke ut utstyrsnivå, hva man ønsker osv og ikke ta dette "fort og gæli" over en kjapp telefonsamtale?
Ingen tlf idag, men i morgen tar jeg med madamen på en prøvetur av e-golf for å sikre godkjennelse av nytt kjøp :D :)

TM

Nei, hadde også ventet priser denne uken. Har fått låne en e-Golf på søndag, så da får jeg testet den på en litt lengre tur med full bil.

tutti

Sitat fra: TM på fredag 09. desember 2016, klokken 21:49
Nei, hadde også ventet priser denne uken. Har fått låne en e-Golf på søndag, så da får jeg testet den på en litt lengre tur med full bil.
Akkurat nå klarer egolfen 120+ km på motorvei. Bare spør hvis det er noe mer du lurer på.

knut3448

#125
Pedro Lima ser ut til å vite hva prisen blir. Den er visstnok redusert!

http://pushevs.com/2016/12/08/2017-volkswagen-e-golf-price-norway-unveiled/

269.900kr. Det kan jo stemme...

Lassiiboiii

Sitat fra: knut7 på lørdag 10. desember 2016, klokken 12:14
Pedro Lima ser ut til å vite hva prisen blir. Den er visstnok redusert!

http://pushevs.com/2016/12/08/2017-volkswagen-e-golf-price-norway-unveiled/

269.900kr... det kan jo stemme.

Dette er for e-golf exlusive. Du ser det er snakket om det lenger bak i denne posten :) link: http://www.volkswagen.no/no/models/e-golf/brosjyrer-og-priser.html

Dessverre!
- E-Golf 2017 - Levert 14.06.2017
- Reservert Tesla Model 3 - Reservasjon 07.12.2016

knut3448

Ok. Mulig det er det som er kilden hans. Han pleier jo å  være godt informert... Men det er jo litt rart at han skal vite prisen mens ingen her til lands vet.

Lassiiboiii

Sitat fra: knut7 på lørdag 10. desember 2016, klokken 12:28
Ok. Mulig det er det som er kilden hans. Han pleier jo å  være godt informert... Men det er jo litt rart at han skal vite prisen mens ingen her til lands vet.

Ja, han linker til samme lenken nederst i artikkel også så keg ;)
- E-Golf 2017 - Levert 14.06.2017
- Reservert Tesla Model 3 - Reservasjon 07.12.2016

Chivas

Sitat fra: Chivas på fredag 09. desember 2016, klokken 20:32

Ingen tlf idag, men i morgen tar jeg med madamen på en prøvetur av e-golf for å sikre godkjennelse av nytt kjøp :D :)
Prøvetur er gjennomført og tror godkjennelsen er i boks :-D eneste hun var ganske klar på at hun ikke ønsker er skinnseter, så da håper jeg at de nye setetrekkene er en oppgradering fra de som er nå.
Vi måtte ha med kidsene, så det ble litt lettere kaotisk og vanskeligere å gjøre seg opp et inntrykk. Det positive ved å ha de med var at vi fant ut at bilen innvendig har absolutt akseptabel plass for familien - bagasjeplassen er selvfølgelig begrenset og utelukker nok barnevogn ol.

Så, til kanskje det viktigste :rekkevidden.
Vi tok en ca 35 km tur på motorvei og når jeg så hvor kjapt gjettometeret dalte fikk jeg ørlite betenkeligheter. Samtidig er dette nettopp grunnen til at jeg ønsker den nye modellen istedet. Riktignok ikke ett hav av rekkevidde ekstra, men antagelig det som skal til får at hverdagen vil oppleves smooth :-)

Madamen var ikke så opptatt av hvor mange km hun kan kjøre, men hvor lenge hun kan kjøre. Hun har en og annen gang opplevd å sitte i bilen 1 time i kø hjem fra jobben (normalt tar det kanskje 20-30 min ved normal kø) og derfor lurte hun på om hun kan risikere å gå tom, noe jeg kunne berolige med at ville bli No problem med den nye -  håper jeg :-D

Vi har ikke lademulighet hjemme enda, men tanken er at jeg lader den opp på jobben ett par dager i uken, så kjører madamen resten. Vi får anta at det funker :-)

tiger``n

Det spørs på VAG sin strategi da. Melke ut det de har som best de klarer, og er kjent for.
Eller være litt mer aggressiv, selge mye, ta markedsandeler og prøve å bygge opp merket som elektrisk.
Jeg tror mest på det første dessverre, kjenner de litt for godt.
For en standard E-Golf til rundt 300k har de nok gode marginer, både fabrikk og forhandler.

TM

#131
Sitat fra: Chivas på lørdag 10. desember 2016, klokken 13:49
Prøvetur er gjennomført og tror godkjennelsen er i boks :-D eneste hun var ganske klar på at hun ikke ønsker er skinnseter, så da håper jeg at de nye setetrekkene er en oppgradering fra de som er nå.
Fordelen med skinnsetene er at de har mye bedre sidestøtte. Hadde det vært mulig å få samme sete med et mørkt grått setetrekk, så ville jeg gått for stoff. Nå synes jeg det er usikkert. De nye skinnsetene ser ut til å være perforerte på de offisielle bildene av nye e-Golf.
Hentet demobilen selv i ettermiddag. Førsteinntrykket er at interiøret selv i den utgående modellen gir et helt annet inntrykk av kvalitet enn den nye Ampera-e. Spørsmålet er da hvor mye den ekstra (nesten dobbel !) skal verdsettes i forhold til bruksområdet. Å ha større batteri enn man trenger til daglig er jo egentlig en ulempe. Et par langturer med behov for flere hurtigladinger er kanskje for lite til å forsvare redusert kvalitet og event. komfort 350 dager i året.

Øystein16

Sitat fra: Chivas på lørdag 10. desember 2016, klokken 13:49

Prøvetur er gjennomført og tror godkjennelsen er i boks :-D eneste hun var ganske klar på at hun ikke ønsker er skinnseter, så da håper jeg at de nye setetrekkene er en oppgradering fra de som er nå.


Eg trur at det er same seter i den nye e-Golf som i GTE, som har gode seter framme og bak.

ReneM

Sikkert på at du vil ha stoffseter med små barn? Vi valgte skinn og er veldig fornøyd. God sidestøtte og med forvaring/kjøling er kalde/varme sete ingen problem.

Bagasjerom er ikke noe problem hvis man er vant til det. Vi får plass til en Mountain buggy terrain OG babyjogger city GT. I tillegg har vi dynaudio settet ;).

Lykke til med valget. Jeg hadde valgt e-golf. Utelukkende fordi ampera har ingen AAC. Den bruker jeg hver dag og kan ikke tenke meg en ny bil uten.
Hovedbil: 2016 mod E-Golf med det meste av godbitene
Pendlebil: 2014 mod E-Up
Solgt: 2015 Peugeot 508 RXH

TM

Sitat fra: Øystein16 på lørdag 10. desember 2016, klokken 16:46
Eg trur at det er same seter i den nye e-Golf som i GTE, som har gode seter framme og bak.
I følge produktansvarlig hos Møller så er det ikke det dessverre. Stoffsetene er comfort-line seter som har mye dårligere sidestøtte enn dersom er i GTE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA