Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 80kw hurtiglading bekreftet

Startet av mskogly, tirsdag 06. desember 2016, klokken 09:08

« forrige - neste »

mskogly

Vi trenger flere ladere på jobb, og ser etter rimelige ladepunkter som har RFID-støtte (evt andre løsninger for identifisering) samt måling. Finnes det en oversikt over slike løsninger noe sted?

jkirkebo

Sitat fra: mskogly på mandag 17. oktober 2016, klokken 16:19
Vi trenger flere ladere på jobb, og ser etter rimelige ladepunkter som har RFID-støtte (evt andre løsninger for identifisering) samt måling. Finnes det en oversikt over slike løsninger noe sted?

Jeg tviler på at du finner noen vesentlig rimeligere løsning enn Zaptec sin som har både RFID og måling.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

nofuelno

Sitat fra: mskogly på mandag 17. oktober 2016, klokken 16:19
Vi trenger flere ladere på jobb, og ser etter rimelige ladepunkter som har RFID-støtte (evt andre løsninger for identifisering) samt måling. Finnes det en oversikt over slike løsninger noe sted?
Denne her fra KEBA ser ut til å være gunstigere enn Zaptec:
http://www.nofuel.no/Produkt/37923-keba-veggboks-p30c-32a#product
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

elektrolux

Ser rimeligere ut ja, men hvordan takler den lastfordeling?

Her var det snakk om flere bokser og da er nok også installasjonskostnaden en faktor.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

jkirkebo

Sitat fra: nofuelno på mandag 17. oktober 2016, klokken 23:08
Sitat fra: mskogly på mandag 17. oktober 2016, klokken 16:19
Vi trenger flere ladere på jobb, og ser etter rimelige ladepunkter som har RFID-støtte (evt andre løsninger for identifisering) samt måling. Finnes det en oversikt over slike løsninger noe sted?
Denne her fra KEBA ser ut til å være gunstigere enn Zaptec:
http://www.nofuel.no/Produkt/37923-keba-veggboks-p30c-32a#product

Internt kWh-meter leser jeg som at det er en måler pr. boks som bare måler strømmengden den boksen har forbrukt? Jeg oppfattet det som at trådstarter ville ha måling pr. bruker, altså koblet til RFID-kortet. Det fikser vel Zaptec'en?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

elektrolux

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

fredag

Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

jkirkebo

Sitat fra: fredag på tirsdag 18. oktober 2016, klokken 09:28
Hva koster Zaptec pr stk?

Listepris er vel omkring 15.000,- om jeg ikke husker feil? Så er det sikkert rabatter å få for den som kjøper mange.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

elektrolux

13990 for Home hos oss, og mulighet for ytterligere Bumpersticker rabatt. Dermed er en nede i like over 13 000.- inkl. mva
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

fredag

Rexel selger slike bokser fra EV-Box for ca 10 000kr pr stk inkl norsk mva. Ikke norsk avdeling/forhandler, så de må kjøpes fra UK eller NL. (Siden pundet er lavt for tiden, så ser det ut til å lønne seg å kjøpe fra UK.)

Tilgangskontroll, lastbalansering, kwh-måling og avrenging håndteres av EV-Box backoffice abonnement som koster mellom 5 og 10 euro pr mnd pr ladekontakt, avhengig av hvilke features du trenger. Dvs normalt sett 500kr/år.

OCCP 1.6 kompatibel, slik at de kan kobles til andre skytjenester for styring av ladebokser.

IP54.

Kan også bestilles med innebygget type b sikring.

Det går an å kjøpe en hub-variant av disse, og koble på et stort antall satelitter (som da er billigere i innkjøp fordi satelittene ikke har egen mobildata-boks), men da må det kables signalkabel mellom ladeboksene.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

elektrolux

Sitat fra: fredag på tirsdag 18. oktober 2016, klokken 13:40
Tilgangskontroll, lastbalansering, kwh-måling og avrenging håndteres av EV-Box backoffice abonnement som koster mellom 5 og 10 euro pr mnd pr ladekontakt, avhengig av hvilke features du trenger. Dvs normalt sett 500kr/år.

Tror du mange ønsker å betale for slik tjeneste? Har vi ikke nok med årsavgift på bil, og TV lisens, etc?
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

fredag

Sitat fra: elektrolux på tirsdag 18. oktober 2016, klokken 15:29
Sitat fra: fredag på tirsdag 18. oktober 2016, klokken 13:40
Tilgangskontroll, lastbalansering, kwh-måling og avrenging håndteres av EV-Box backoffice abonnement som koster mellom 5 og 10 euro pr mnd pr ladekontakt, avhengig av hvilke features du trenger. Dvs normalt sett 500kr/år.

Tror du mange ønsker å betale for slik tjeneste? Har vi ikke nok med årsavgift på bil, og TV lisens, etc?

M2M mobilabonnementet i boksen som muliggjør denne tjenesten er neppe helt gratis. Backofficetjenesten muliggjør funksjonalitet som absolutt er verdifull, som tilgangskontroll, lastbalansering, firmware-oppdateringer, osv. I Nederland muliggjør tjenesten å ta betalt for lading fra utenforstående, slik at en bedrift som eier en slik ladeboks for å tilby lading til kunder og utenforstående lett bør ta igjen utgiften i inntekter.

Man må sammenligne totalprisen - dvs prisen på selve boksen pluss backoffice-abonnementet ut levetiden på boksen, samt hvilke features som er tilgjengelige.

EV-Box har allerede solgt over 40 000 stk av disse ladeboksene.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

elektrolux

Interessant, men regner en på dette går en i minus allerede etter 2-3 år i forhold til Zapchargeren der alt dette er gratis eller bruk basert slik at kostnaden f.eks ved tilbyding av lading tas av bruker, og ikke eier av anlegget.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

nofuelno

Sitat fra: fredag på tirsdag 18. oktober 2016, klokken 16:31
Sitat fra: elektrolux på tirsdag 18. oktober 2016, klokken 15:29
Sitat fra: fredag på tirsdag 18. oktober 2016, klokken 13:40
Tilgangskontroll, lastbalansering, kwh-måling og avrenging håndteres av EV-Box backoffice abonnement som koster mellom 5 og 10 euro pr mnd pr ladekontakt, avhengig av hvilke features du trenger. Dvs normalt sett 500kr/år.

Tror du mange ønsker å betale for slik tjeneste? Har vi ikke nok med årsavgift på bil, og TV lisens, etc?

M2M mobilabonnementet i boksen som muliggjør denne tjenesten er neppe helt gratis. Backofficetjenesten muliggjør funksjonalitet som absolutt er verdifull, som tilgangskontroll, lastbalansering, firmware-oppdateringer, osv. I Nederland muliggjør tjenesten å ta betalt for lading fra utenforstående, slik at en bedrift som eier en slik ladeboks for å tilby lading til kunder og utenforstående lett bør ta igjen utgiften i inntekter.

Man må sammenligne totalprisen - dvs prisen på selve boksen pluss backoffice-abonnementet ut levetiden på boksen, samt hvilke features som er tilgjengelige.

EV-Box har allerede solgt over 40 000 stk av disse ladeboksene.
Vi kan ta inn disse om noen ønsker det...
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA