Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Racerbil drevet av elektrisk motor

Startet av ommis, torsdag 25. november 2010, klokken 23:39

« forrige - neste »

ommis

Heisann.
Er kjempefornøyd med valget av think, og den klarer 2X3 undersjøiske tunneller hver dag uten problemer.
Nå skal den få stå iro mens vi skal på ferie i tre uker.

Hva anbefaler dere å gjøre med bilen og batteriet før en tre ukers lagring?


Reiser i morgen, så setter veldig pris på raske svar :)


ommis

Yeyeye

Trondheim
Think classic 2002,Think classic 2001(tidligere Gråtass)
Nissan Leaf 2016 30kWh

elektrolux

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

ommis

Batteriet er Zebra, Natrium, og bilen er en 2010 modell.

Elmo

#4
Nå har ikke jeg Think med Zebra batteri, men for "bare" 3 uker ferie vil jeg anbefale at du rett og slett setter bilen med ladekontakt innstøpslet sånn at den har tilgjengelig nok strøm til å holde batteriene varme under hele perioden,
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

elektrolux

Det burde stå i brukermanualen hva som er rett prosedyre.

Blir bilen stående tilkoblet vil den bruke mellom 90-100W kontinuerlig eller ca 50 Kwt.

Lar du pakken "fryse ned" trenges ca 3 døgn og minst 40 Kwt for å tine den + at du må sikre 12V batteriet med egen seperat lader.

Spørs om ikke 3-4 uker stillstand er på vippen når en skal velge mellom de 2 alternativene.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA