Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Rekkevidde Ioniq

Startet av stranger1891, mandag 05. desember 2016, klokken 13:24

« forrige - neste »

stranger1891

Hei,
Hvor mye reduksjon på batteriet må være til garanti sak kan gjelde ?

Før om vinteren klarte jeg full lade bilen til 120-130 km rundt 0 C grader. Nå det er neppe 90 km !!

Bilen er 2012 import fra Nederland.

Rio

Ikke bry deg om guessometeret.

Se på de små "firkantene" til høyre for de 12 områdene som viser hvor ladet bilen din er. Det er 12 "firkanter", og dersom mer enn 3 av dem mangler så er det en garantisak.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

kakraemer

Hvit Japan Leaf siden april 2014.
1.reg. mai 2013.
Aldri mer Nissan!!

Kapzx

Dersom det er garantisak som gjelder på denne, så bør du si ifra snarest.. Ihvertfall før kjørte 100k, hvis ikke faller garantien og da må du leve med redusert rekkevidde. ("Norsk" leaf har garanti hvis dette skjer)
Nissan Leaf 2012

Arha

Når den første firkanten forsvinner har batteriet et kapasitetstap på 15%.  For hver av de neste firkantene er verdien ytterligere 6,25% reduksjon. Dersom 4 firkanter har blitt borte er reduksjonen 15 + (6,25x3) = 33,75% og garantien kommer inn dersom 100 000 km eller 5 år ikke er overskredet.
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 59000 km juni 2020.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

Rasmus.B

Dette ser ut som en USA import, og da tror jeg at du kan skyte en hvit pil etter garantikrav mot Nissan. Du kan jo prøve mot den eller de du kjøpte bilen av.
Lykke til
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

nr1rayner

Ingen som har lagt merke til at det IKKE er trådstarter som la ut det bildet?

OG at trådstarter skriver at bilen er importert fra NEDERLAND...?
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Øyst1

Tenkte også på det samme.
Bildet er nok lagt ut for å vise hvordan det ser ut når det mangler prikker, slik at det var mer tydelig for trådstarter hva han skulle se etter.

Og han sier tydelig at bilen er importert fra Nederland.
2017 Hyundai Ioniq 28 kWh, Teknikk..
2011 Skoda Octavia DIESEL - Solgt juni 2020
2019 Hyundai Ioniq 28 kWh, Teknikk..
Nissan Leaf Nordic 30 kWH. Levert april 2016. - Solgt november 2019.
2016 Citröen C4 Grand Picasso Exclusive. - solgt.

stranger1891

Bare en prikke som jeg mistet i fjor :(

Sitat fra: Rio på søndag 16. oktober 2016, klokken 23:42
Ikke bry deg om guessometeret.

Se på de små "firkantene" til høyre for de 12 områdene som viser hvor ladet bilen din er. Det er 12 "firkanter", og dersom mer enn 3 av dem mangler så er det en garantisak.

nr1rayner

Har du noen referanser på hvor langt du kom innen en bestemt strek forsvant ville jeg stolt mer på det enn GOM.
1 prikk mindre på en -12 høres normalt ut. Vet jo ikke hvor langt din har gått, men ser vel ut som alder har mer å si enn km.
Du har altså ingen garantisak å fare med.

Har du kjøremønster typ lad til 80% hver dag, kjør ned til 60% og lad til 80% igjen.. Og nå kom jeg jo på at du ikke har %-visning siden du har 1.gen..
Men uansett, da ville jeg prøvd å kjøre den nesten tom noen ganger og ladet til 100%.

Du bruker vel ikke D nå, og ECO før? Med ECO står det flere km på GOM, selv om du ikke nødvendigvis kommer lenger i ECO..
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Rasmus.B

Sitat fra: nr1rayner på mandag 17. oktober 2016, klokken 21:17
Ingen som har lagt merke til at det IKKE er trådstarter som la ut det bildet?

OG at trådstarter skriver at bilen er importert fra NEDERLAND...?
Oops. Nei, jeg trodde det var trådstarter som la ut bilde. Fikk med meg det om Nederland, og tenkte at da var vel bilen kommet fra USA via NEDERLAND.
My bad.
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA