Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Enighet om statsbudsjettet 2017

Startet av Jon Aafoskaas, mandag 05. desember 2016, klokken 09:53

« forrige - neste »

bogey

Sitat fra: tuono på søndag 06. november 2016, klokken 06:34
Går for std felg på vinteren og 17" hybridfelg på sommeren. Fatter egentlig ikke hvorfor da realisten i meg sier at en 46 åring uansett ikke drar damer med en Hyundai el-bil selv om den har 17" felg i sommerhalvåret.......

Så jeg skylder på bruktmarkedet den dagen den skal selges.

Vurderer det samme som deg. Kan jeg spørre hva prisforskjellen ble på den løsningen?

tuono

Sitat fra: USLeaf11 på søndag 06. november 2016, klokken 08:07
Må som meg helt enig med INOP. Tenkte ikke så mye på vinterdekk/felg før jeg fikk bilen. Men er nå egentlig rimelig skuffet over forhandler/importørs (vet ikke helt hvem som har valgt her) valg av så åpne felger til denne bilen. Det er tross alt på vintertid det er mest viktig med aerodynamiske felger. Lukkede felger betyr vel også mindre saltlake på bremseskiver og kalyppere? Vurderer å be om at de tar disse i retur og at de gir meg orginalfelger til vinterhjulene. Får se hva de svarer.


Det jeg er mest spent på er hvordan sånne "elbilfelger" funker på skikkelige vinterveier/snøføre. Noe jeg kjører på i en god del av et år. Antar at flere enn bare meg har slitt med felger der snø og is setter seg og skaper ubalanse. Ifølge Souleiere jeg har snakka med er det ikke noe problem, men de har alle tydeligvis kjøpt biler som er 100% problemfrie.

tuono

Sitat fra: bogey på søndag 06. november 2016, klokken 09:38
Sitat fra: tuono på søndag 06. november 2016, klokken 06:34
Går for std felg på vinteren og 17" hybridfelg på sommeren. Fatter egentlig ikke hvorfor da realisten i meg sier at en 46 åring uansett ikke drar damer med en Hyundai el-bil selv om den har 17" felg i sommerhalvåret.......

Så jeg skylder på bruktmarkedet den dagen den skal selges.

Vurderer det samme som deg. Kan jeg spørre hva prisforskjellen ble på den løsningen?

Har ikke gjort opp ennå, men det var snakk om et påslag på et par tusen kroner.

nr1rayner

Sitat fra: tomrh på lørdag 05. november 2016, klokken 23:35
begynner jeg å helle mot stålfelger.... men faktum er at de er veldig billige og energieffektive
Sist gang jeg sjekket var det vel samme pris eller dyrere med stålfelger enn mange ettermarkeds alu..
Men det begynner vel å bli noen år siden og mulig situasjonen er annerledes nå..



Sitat fra: USLeaf11 på søndag 06. november 2016, klokken 08:07
Lukkede felger betyr vel også mindre saltlake på bremseskiver og kalyppere?
Nja, det er kanskje så. Men så er det også verre å få spylt dritten av igjen..
"Typiske" vinterfelger er vel relativt åpne felger med svært få kriker og kroker samt avrundede eiker så de er enkle å rengjøre.
Det er i hvert fall det jeg ville valgt.
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

TeslaRonny

Husk for all å velge riktige sensorer uansett hvor du måtte handle dekk.
Jeg sliter veldig med å få disse til å virke.

Inop

Hvilke sensorer er det du har som ikke virker?

Tror det er 52933-D4100 produsert av Continental som er originalt så de burde virke.
Tror også selve Ioniq'en ikke trenger omprogrammering av TPMS hvis man har rett type sensorer.

Har funnet mer info i dette dokumentet:

http://www.norgesdekk.no/kataloger/TPMS%202016%20November%20Web.pdf

(du må laste ned dokumentet og vise i 2-sidig oppsett for å kunne lese tabellene)
Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

Slasto

Sitat fra: tuono på søndag 06. november 2016, klokken 10:17
Sitat fra: bogey på søndag 06. november 2016, klokken 09:38
Sitat fra: tuono på søndag 06. november 2016, klokken 06:34
Går for std felg på vinteren og 17" hybridfelg på sommeren. Fatter egentlig ikke hvorfor da realisten i meg sier at en 46 åring uansett ikke drar damer med en Hyundai el-bil selv om den har 17" felg i sommerhalvåret.......

Så jeg skylder på bruktmarkedet den dagen den skal selges.

Vurderer det samme som deg. Kan jeg spørre hva prisforskjellen ble på den løsningen?

Har ikke gjort opp ennå, men det var snakk om et påslag på et par tusen kroner.

Hva mener du med ett par tusen i påslag?
Jeg fikk pris på 14900kr for 17" felger inkl. dekk for hybrid felgene, om jeg ville ha disse i tillegg til bil.

HEL

Er det noen av vinterdekkene som er i kategori A mtp rullemotstand?
Egålf 2018
Pysjå ion i fem år
Think i 2004 til 2007, det var kaldt

HEL

Sitat fra: Slasto på onsdag 14. desember 2016, klokken 19:39
Sitat fra: tuono på søndag 06. november 2016, klokken 10:17
Sitat fra: bogey på søndag 06. november 2016, klokken 09:38
Sitat fra: tuono på søndag 06. november 2016, klokken 06:34
Går for std felg på vinteren og 17" hybridfelg på sommeren. Fatter egentlig ikke hvorfor da realisten i meg sier at en 46 åring uansett ikke drar damer med en Hyundai el-bil selv om den har 17" felg i sommerhalvåret.......

Så jeg skylder på bruktmarkedet den dagen den skal selges.

Vurderer det samme som deg. Kan jeg spørre hva prisforskjellen ble på den løsningen?

Har ikke gjort opp ennå, men det var snakk om et påslag på et par tusen kroner.

Hva mener du med ett par tusen i påslag?
Jeg fikk pris på 14900kr for 17" felger inkl. dekk for hybrid felgene, om jeg ville ha disse i tillegg til bil.


Jeg fikk følgende priser og da sitter jeg igjen med originale sommerdekk som jeg må selge selv på finn.no:

Sommerhjul 17'' alufelg Elektrisk 15 900
Vinterdekk 16"(Skal på org.felg) 7 500
Egålf 2018
Pysjå ion i fem år
Think i 2004 til 2007, det var kaldt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA