Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Null årsavgift på elbiler og økt engangsavgift på selvladende hybrider

Startet av Martin Milling, mandag 05. desember 2016, klokken 08:01

« forrige - neste »

Martin Milling

Sitat fra: Lasse Nessøe på torsdag 27. oktober 2016, klokken 20:35
Med 20mil reisevei til jobb hadde jeg ikke valgt e-Golf.

Det er heldigvis ikke 20 norske mil, men 20 km jeg har til jobbet :-)

Martin Milling

#16
Så er første tur til sommerhuset vel gennemført. Lidt køredata:
Fuldt opladet - GOM på 201km ved start
Udetemperatur: ca.15 grader, tør vej - sol.
Vind: Svag side- og medvind (5 m/s)
Dæk: Vinterdæk, 16"; 3,0bar
Mode: Normal, stort set på ACC hele vejen.
Kørestil: Stort set som i fossilbil, dog max 115km/t på motorvej (svarende til reelt 110km/t; blev lidt nervøs til sidst, og kørte derfor kun 110, svarende til reelt 105 km/t).
Resultat: 120 km på 1t25minutter. Rest-rækkevidde 15km.
Stort set perfekt og som jeg håbede på.

Martin Milling

#17
Snit: 84 km/t.
Håber på lidt kortere rejsetid med 16" sommerdæk, medvind og 20grader.
...og 5 minutter længere tid i modvind og 10 grader...

Kjetil1986

Sitat fra: Martin Milling på søndag 16. oktober 2016, klokken 18:40
Overvejer at købe en e-Golf model 2015/2016.
Skal bruge den til at køre på arbejde (2x20km) + til sommerhus (120km).
Men, kommer jeg til at lide af rækkeviddeangst hver gang jeg skal køre til/fra sommerhus?
Vikår:
Typisk dansk flad vej
Noget vind, typisk sidevind
Standard sommerdæk & 16" fælge
I alt 3-4 personer i bilen
Temperatur: +10C - +25C
I alt 120 km:
• 55 km på motorvej 110 km/t
• 25 km på motorvej 130 km/t
• 10 km. by/småveje á 30 km/t
• 30 km. landevej 80 km/t

Køretid i bensinbil (fossil): 1 time & 25 minutter

Du bør nok legge deg i maks 100-105 km/t på motorveiene. Hvis du kjører i 130 km/t går det mye strøm. Legger ved et bilde fra kjøretur i går. Strekning: Dal-Holmestrand. Stort sett kun motorvei.
Hyundai Ioniq 2017 platinum silver
Volkswagen e-golf FL300 2018 pure white

Volkswagen e-golf 2015 (solgt)
Bor i Akershus

e-curious

Dersom det er alternative kjøreruter uten motorvei i 130 kan nok det være verdt å vurdere.  Litt usikker på om 100km/t vil bli for sakte til å bli komfortabelt.

Luftventil

Sitat fra: Martin Milling på søndag 02. april 2017, klokken 20:05
Så er første tur til sommerhuset vel gennemført. Lidt køredata:
Fuldt opladet - GOM på 201km ved start
Udetemperatur: ca.15 grader, tør vej - sol.
Vind: Svag side- og medvind (5 m/s)
Dæk: Vinterdæk, 16"; 3,0bar
Mode: Normal, stort set på ACC hele vejen.
Kørestil: Stort set som i fossilbil, dog max 115km/t på motorvej (svarende til reelt 110km/t; blev lidt nervøs til sidst, og kørte derfor kun 110, svarende til reelt 105 km/t).
Resultat: 120 km på 1t25minutter. Rest-rækkevidde 15km.
Stort set perfekt og som jeg håbede på.

Dette ser veldig bra ut. Hvis du legger inn 10 minutters lading på veien kan du sikkert kjøre året rundt uten å tenke på rekkevidden overhodet.
- 2015 VW E-Golf

- 2017 Tesla Model S75D

Martin Milling

 
Ja, eller jeg må ned på 90-105 km/t på motorvej...så burde det også kunne lade sig gøre. Der var trods alt 15 km rest-rækkevidde (jeg kan også køre en anden rute der er ca. 10 km kortere, så uanset hvad, burde det kunne lade sig gøre uden ladestop, med mindre det er minus 10grader og stærk modvind).
Jeg er i hvert fald godt tilfreds....selvom der er langt op til de officielle 190 km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA