Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: TeslaSCAN: Betatest av CANBUS Android-app

Startet av Rune Raknes, søndag 04. desember 2016, klokken 23:04

« forrige - neste »

Rune Raknes

Hvor festes bompengebrikke på Model X (hvis den må festes noe sted og vises frem når man kjører gjennom stasjonen)?

prophan

Jeg har festet min rett under sladrespeilet. Den er skjult og ute av synet da.
Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

jlan

Tesla kontaktperson anbefalte bakerst i glasstaket (frontruten), litt fra kanten pga solskjerm. Det fungerer bra.
(TMX 90D AP1 - solgt)
TM3 LR AWD HF

F_P

Tips fra kunde med X. Bestill brikke fra Brobizz og registrer brikkenummer og biltype hos ditt lokale bomselskap. Brikken fra Brobizz er mye penere, og festes med sugekopper, ikke tape/lim
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

alda

Det skal være mulig å plassere den i fronten, et sted bak Teslalogoen. Krever at man tar ut frunken. Finnes en tråd som beskriver hvordan man gjør det med S Facelift, skal jo være mer eller mindre samme prosedure for X.
Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå"   - solgt 03/20
Tesla Model S60D 2016 (20.09) - "Big Blue"
-Reservert Tesla Model 3 03/18 - kansellerad
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"

Ariel

Sitat fra: F_P på onsdag 19. oktober 2016, klokken 10:31
Tips fra kunde med X. Bestill brikke fra Brobizz og registrer brikkenummer og biltype hos ditt lokale bomselskap. Brikken fra Brobizz er mye penere, og festes med sugekopper, ikke tape/lim
Jeg gjorde det, men vil ikke anbefale det. Siden brikken ikke er norsk, så må man registrere den hos alle bomselskap man kommer til å kjøre forbi. Ellers vil du bli fakturert. Med norsk brikke så holder det med å registrere det hos ditt lokale bomselskap, og vil da gjelde for hele norge.

Zephid

Jeg tror jeg ville tatt av dekslene under panseret og plassert den under dekselet som dekker panserlåsen.
Bildeopplastingstjensten jeg tenkte å bruke skaper seg, men håper vedleggene funker. Ta av begge "forkleene"(Ja, Tesla kaller de apron" som ligger på hver sin side under panseret, langs framskjermene. Disse er enkle å ta av, bare løft de opp. Ta så av dekselet som dekker panserlåsen, dette er like enkelt å ta om ikke enklere. Under der kan det kanskje funke å ha bombrikken, uten å ha mulighet til å prøve det, bare en tanke.

Innovatorium

Sitat fra: prophan på søndag 16. oktober 2016, klokken 16:44
Jeg har festet min rett under sladrespeilet. Den er skjult og ute av synet da.

Har du mulighet til å legge ut et bilde?

Hovda

Sitat fra: Zephid på torsdag 27. oktober 2016, klokken 18:55
Jeg tror jeg ville tatt av dekslene under panseret og plassert den under dekselet som dekker panserlåsen.
Bildeopplastingstjensten jeg tenkte å bruke skaper seg, men håper vedleggene funker. Ta av begge "forkleene"(Ja, Tesla kaller de apron" som ligger på hver sin side under panseret, langs framskjermene. Disse er enkle å ta av, bare løft de opp. Ta så av dekselet som dekker panserlåsen, dette er like enkelt å ta om ikke enklere. Under der kan det kanskje funke å ha bombrikken, uten å ha mulighet til å prøve det, bare en tanke.

Jeg monterte brikken under det fremste dekselet i dag og var ute å testet at den ble registrert i bomstasjonen, og det gikk helt fint. :)
Modell X60D Luft/Hengerfeste/Vinter/AP  Des 2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA