Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Eksempel på Litium ombygging

Startet av Eksilbergenser, torsdag 25. november 2010, klokken 11:05

« forrige - neste »

Eksilbergenser

Batteripakken på min Th!nk har havarert og jeg sitter nå å vurderer flere alternative. Er det noen her som har noen gode råd for at dette skal bli billigst mulig?

Jeg vurderer tre alterntiver:

1) Få Ford Kverneland, Trondheim,  til å sette inn nye NiCd-batterier
2) Betale et "tredjeparts" firma for å konvertere bilen til NiMH/Bly/lithium-etellerannet-batteri
3) Selge bilen og vente på at MiEV eller annen fireseters elbil kommer på markedet.

Jeg har ikke allverdens skrukompetanse på biler så jeg anser meg selv som ganske avhengig av hjelp til avansert skruing.

Er det noen som har forslag om hva jeg bør gjøre?

Nissan Leaf 2012-modell
Think City fra 2003 - RIP ;-(

Yeyeye

Har du tenkt over økonomien med eventuelt prosjekt da,f.eks hva skal Kverneland ha for å montere inn nye NiCd. Personlig så mekker jeg selv så alternativene blir vurdert forskjellig en fra ditt ståsted. Posetive med f.eks  lithium-etellerannetbatteri er jo at du slipper fylling av batterivann og at du kan tørre å trå inn gassen maks i tide og utide. Nissan Leaf kommer jo som 5 seter tilogmed om flere seter er ønskelig.

Hva er ståa på batteriene dine da er mange gåene?

Mvh Arild R
Trondheim
Think classic 2002,Think classic 2001(tidligere Gråtass)
Nissan Leaf 2016 30kWh

El rayo

Din nåværende Th!nk har enkelte fordeler du ikke finner i andre bilmerker; rustfritt og bulkefritt karosseri, suveren sikt bakover ved lukeparkering.

Slitedeler er fremdeles tilgjengelige så det er mulig å holde den på veien lenge enda.

Når jeg havner i din situasjon kommer jeg til å montere litium batteri.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

OneMore

Heisan, det første du bør gjøre er å finne ut omfanget av ditt havari!
Når du vet det er det sikkert lettere å ta riktig avgjørelse.

Jeg tviler på at Ford forhandlere klarer å gi deg en korrekt rapport.
Det er flere her inne inkludert meg selv som kan bidra til å hjelpe deg.

Du har kommet til riktig plass :-)
Har blitt noen THINK ja, vil gjerne bytte til meg 5 dørs SAXO. Utfører batteritesting!
Skrur også på 2 stk Cruzin Coolers!

Lynet

Glem Kverneland, ca 7500*19 + skifting!! Du passerer 150 000,-
Da er du langt på vei med en ny Nissan Leaf.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Olle

Prøv og ta kontakt med Elektrolux i Stavanger. han har noen kjenninger i Tyskland. De tror jeg er kjempe flinke til og konvertere den om til LI batterier.
Det er jo en del som kan teste batterierne. noe som er kjempe viktigt vist du skal jobbevidere på din pakke.
Lykke til videre
Kristiansand Kenneth Timenes Renault Clio -97 2687 mil nå registrert i Norge

commiesoft

? Har du kontaktet Think i seg selv om dette?

hkaspenberg

Sitat fra: commiesoft på søndag 21. november 2010, klokken 20:55
? Har du kontaktet Think i seg selv om dette?
Think har ikke drevet support på disse bilene på flere år men overlot det meste av delelageret til Automotive i Persvei i Oslo. Der begynner det beklageligvis å bli litt "utpella". Samtidig krever disse bilene stell og omsorg som bilverksteder ikke er i stand til å gi, så uten miljøet her på forumet og kunnskap blant entusiaster som f.eks. elektrolux hadde svært få av disse bilene fremdeles vært kjørbare.

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

Svein-O

Så har det dessverre skjedd igjen. En av mine blokker har takket for seg. Håper noen som leser dette forum har en brukt blokk å selge meg. Hvis DU har en, sendt meg en e-post.
hilsen
svo-simo@online.no
Kjørt samme Think siden 2002. 116000km. Nå også med i-MiEV.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA