Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Enighet om statsbudsjettet 2017

Startet av havarka, lørdag 03. desember 2016, klokken 20:34

« forrige - neste »

MrBeery

For å minke sjansen for tyveri er det vel også en mulighet å legge ladekladden i bagasjerommet. Det funker meget bra å lukke bakluken forsiktig, til tross for at det står at den ikke er lukket i appen. Hvis en skal gjøre dette ofte så ville jeg definitivt vurdert folie på toppen av bakfangeren for å unngå riper pga. av kablene.

elektrolux

#46
Sitat fra: Ferry på fredag 21. oktober 2016, klokken 00:02
Du har vel alltids en annen kabel du kan ta med på PKK også, om det skulle knipe. En fabrikkny i uåpnet eske burde være bra nok. Jeg finner det en smule underholdende at en pusher av ladere og eier/utleier av elbiler ikke engang har lader selv. Du lever av at kundene dine ikke følger ditt eksempel :)

Sant nok.

Tror mange av våre kunder liker vår "Null nonsense" tilnærming. Mange begynner å bli lei av alt maset om hva som ikke er mulig og alt som er farlig.

Vi fokuserer mer på hva som er mulig, og likevel trygt og innenfor regelverket.

Har selvfølgelig stor forståelse for at alle ønsker maks sikkerhet, men mange ganger blir dette kontraproduktivt.

Eks. Motorsykkelforhandleren som påstår jeg mister garantien når jeg tar et mellombytte av metalpartikkelinfisert bakakselolje. Og de som mener jeg må bytte hjelmen hvert andre år. ( Ny hjelm koster 8000 kr og mener det er tryggere å bruke denne videre enn å bruke rimeligere hjelmer og stadig bytte disse)

Når det gjelder ladestasjoner og alle kravene og kostnadene det medfører betyr det at noen lar være å kjøpe elbil i det hele tatt, noen blir nektet å lade, og alt for mange gjør som meg og bruker medfølgende ladekabel på en Schuko. Forøvrig helt kurrant, så lenge en er observant på at slitasje og overlast kan medføre varmgang dersom ladekabelen ikke har temperatursensor.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

sylwester

Kan hende eletrolux dogfooder med Charge-Amp sin kabel?
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

sylwester

Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

elektrolux

Aha.

I så fall dogfooder vi heller ikke. Bruker stort sett medfølgende ladekabel, men bruker gjerne bilene våre til å teste ut utstyr som er retunert med periodiske feil, eller før retur til kunde etter rep.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA