Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Enighet om statsbudsjettet 2017

Startet av havarka, lørdag 03. desember 2016, klokken 20:34

« forrige - neste »

Eilbjo

Kan du ikke bare kjøpe en på Finn? Mange som kvitter seg med laderne sine når de monterer wallbox. To stk til salgs nå for kr 1500, versjonen som fulgte forrige modell. Kjøpte selv en ny på Finn for en mnd siden.

elektrolux

Dette er innbruddspriser. Ingen med egen elbil selger så rimelig.

Pass på å få med kvittering og plausibel forklaring på røverkjøpet.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

TM

Sitat fra: Eilbjo på søndag 16. oktober 2016, klokken 16:06
Kan du ikke bare kjøpe en på Finn? Mange som kvitter seg med laderne sine når de monterer wallbox. To stk til salgs nå for kr 1500, versjonen som fulgte forrige modell. Kjøpte selv en ny på Finn for en mnd siden.
De som kjøper det som åpenbart er tyvgods bidrar til slike situasjoner som trådstarter har opplevd. Jeg ser det er en som har avertert BMW lader(e) til 1500 kr i over et halvt år. Har forsøkt å få greie på hvor selgeren bor, men det ønsker vedkommende ikke. Det typiske ved salg av tyvgodt er at selgeren gir veldig "god service" og tilbyr seg å levere varen hjemme hos kjøper.

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=79222116&fks=79222116

Eilbjo

Selvfølgelig kjøper man ikke tyvegods! Personlig forsikret jeg meg om at selger hadde en i3. Oppfordrer alle til å innrapporterte til Finn hvis man mistenker at det selges tyvegods.

Eilbjo

TM: Fant da lett frem adressen til den du lenket til. Du bør kanskje være litt forsiktig med å påstå mistenkeligheter uten å ha mer enn det du kommer med der.

TM

#20
OT, men.. Jeg har sendt flere meldinger hvor jeg har uttrykt ønske om å kjøpe laderen. Etter at jeg 2 ganger ba om adresse for hvor produktet kan hentes, fikk jeg ikke lenger svar. At samme person gjennom flere mnd selger en ladekabel til spottpris er mer enn mistenkelig. At identisk bilde (ikke arkivbilde) også benyttes av en annen person til å selge samme type lader til samme pris gjør ikke annonsen mer troverdig. Det betyr ikke nødvendigvis at laderen er stjålet, men jeg hadde avstått fra handel. Det kan jo minne om at noen tar imot bestilling på pent brukte bmw ladere.

Eilbjo

TM: Ok. Det hørtes ikke bra ut..Den jeg kjøpte var den nye typen. Den lå ute for kr 3000 men jeg prutet ned til 2500. Selger ville vente litt før han ville akseptere mitt bud. Men det var ingen andre interesserte så jeg fikk tilslaget. Det er kanskje ikke så mange som bruker Finn for å kjøpe ladere?

Ingeniøren

Sitat fra: TM på søndag 16. oktober 2016, klokken 20:00
OT, men.. Jeg har sendt flere meldinger hvor jeg har uttrykt ønske om å kjøpe laderen. Etter at jeg 2 ganger ba om adresse for hvor produktet kan hentes, fikk jeg ikke lenger svar. At samme person gjennom flere mnd selger en ladekabel til spottpris er mer enn mistenkelig. At identisk bilde (ikke arkivbilde) også benyttes av en annen person til å selge samme type lader til samme pris gjør ikke annonsen mer troverdig. Det betyr ikke nødvendigvis at laderen er stjålet, men jeg hadde avstått fra handel. Det kan jo minne om at noen tar imot bestilling på pent brukte bmw ladere.

Skitt, er folk så frekke at de legger ut lader for salg og når de har en kunde går de på by'n og stjeler en....

Minner meg om broren min som lå på stranda for mange år siden. Der gikk det en kar som ville selge bilradio. Da broren min spurte om type så sa han som solgte at han kunne skaffe det meste - en uke leveringstid  :o
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Usikker på detta

Så klarte jeg ikke å dy meg da...  ::)
Jeg spurte om det var mulig å få 3stk i3 ladere, for reserve til hytta osv..

Dette kunne fikses. Jeg spurte da om kvittering, samt om de var nye eller brukte, og fikk til svar at dette var ladere til firmabiler tilhørende firmaet selgeren jobber i. Bilene var nå solgt.
Laderne var "lett brukt".

Jeg spurte om jeg kunne få 3 ladere for prisen av 2, altså 3000kr - fikk da 3500kr til svar for alle 3.

Tanker?

zbk

Lukter ikke helt bra, men har ingen konkret grunn til å betvile det utover en prising som virker altfor rimelig til å være sann. Hvilket firma er det snakk om og er de store nok til å være en troverdig kilde om du sjekker med dem?
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Usikker på detta

Vet ikke helt om jeg skal tørre å strekke strikke så langt som å grave i slikt(?)
Synes det er litt "artig" enn så lenge, at vi fremdeles har "kontakt".

Ingen tvil om at det lukter ugler i mosen her, men som du sier - det er også fullt mulig at det er sant(?).

Er det veldig utbredt at ladere blir stjålet på denne måten da? Slik som TS beskriver?
Kan ikke huske å ha kommet over "nyheter" om at ladekabel-røvere er på tokt heller?
Det er tross alt ikke bare snakk om i3``r her.

havarka

Har anmeldt det til politiet. I flg forsikringsselskapet så gikk det under bilforsikringen, men egenandelen er omtrent lik kostnaden av ny kabel, så det er lite å hente der, dessverre.

Zuexi

Sitat fra: havarka på mandag 17. oktober 2016, klokken 11:49
Har anmeldt det til politiet. I flg forsikringsselskapet så gikk det under bilforsikringen, men egenandelen er omtrent lik kostnaden av ny kabel, så det er lite å hente der, dessverre.
Hva med reiseforsikringen?
Lavere egenandel ihvertfall.

Usikker på detta

Har tenkt litt lenger vedrørende den som selger i3-ladere til tullepriser på Finn.
-Har ikke slike kabler et eller annet serienummer som kan spores opp imot en eller annen bil mon tro?

Jeg fikk forøvrig en adresse jeg kunne dra til, om jeg ville se de og prøve de før et eventuelt kjøp. Synes det er svært merkverdig å selge de for 1170kr stk når de koster 5-6 ganger så mye i butikk, hvis jeg ikke tar helt feil.

Les: Jeg har ingen planer om å kjøpe de.

Mr.Zero

Er det noen forskjell på gammel og "ny" ladekladd?
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA