Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Visning av ladestyrke

Startet av Egil Kåre, lørdag 03. desember 2016, klokken 16:03

« forrige - neste »

Egil Kåre

Før levering ble jeg oppringt av Tesla som ville vite hvilken mobiltelefon jeg brukte. Samsung s6, svarte jeg.
Hvorfor spurte de om det? Årsaken er denne:
"Quick Connection Phone Dock is included with the Premium Upgrades Package on custom Model S and Model X vehicle orders. Enhance the cockpit ergonomics of your Model S or Model X with the Quick Connection Phone Dock. No longer having to fiddle with loose charging cables, this kit allows you to blind holster your smartphone quickly and securely.The kit contains a universal docking base, wide and narrow guides for your device, and your choice of iPhone Lightning® cable or Micro-USB cable."(fra Teslas hjemmeside).
Siden jeg bruker en Samsung-telefon, hadde de ved levering installert en Micro-USB kabel. Men jeg oppdaget straks at min Samsung s6, en høyst vanlig mobil, ikke passet. Brakettløsningen synes å være laget for iphone. Også Tesla Service måtte gi seg på forsøk på å få min Samsung inn på 'hedersplassen'i dockingstasjonen. Brakettene passer rett og slett ikke. 
Uansett er det en dårlig løsning, den er ikke særlig 'universal'. Brakettene burde selvfølgelig kunne skyves sidelengs, ikke via faste vertikale spor slik som her (bildet). Hva mener dere, er det riktig, som jeg tror, at stasjonen er dedikert for iphone?
X90D levert 29.sep

prophan

Jeg ble aldri spurt og da jeg fikk bilen lå det et kit som jeg installarte selv. I kittet var det deler for både iphone og android tekefon. Det lå flere forskjellige braketter. Be dem skifte ut braketter som passer eller ta dem ut. Det går greit uten. Syntes det var en dårlig løsning uansett, tenkte å bare plassere en trådløs lader der istedenfor.
Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

jlan

Sitattenkte å bare plassere en trådløs lader der istedenfor.

Det går ganske greit å legge en trådløs lader nedi, men det hadde jo vært bedre med et kit for det.

Trådløs lading er visst ikke kommet til California ennå, hverken for telefoner eller biler...
(TMX 90D AP1 - solgt)
TM3 LR AWD HF

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA