Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Endelig! De to første bildene av bagasjeromet til 5 seteren

Startet av Pavel Kolotilov, lørdag 03. desember 2016, klokken 13:23

« forrige - neste »

Pavel Kolotilov

Hei,

Jeg har MB-ed og typisk her bare brukes 28 kwt fra 36 (rundt 80% de la batteri). Vanligvis bruker  jeg bare 30 % av batteri kapasitet daglig.

Hva er bedre for batteri levetid: å lade fra  70 til 100% etter en dag kjøring, eller vente 2 dager og lade fra 30 ti 100%? (100% er egentlig betyr 80% bruk av batteri).

Отправлено с моего iPad используя Tapatalk
2017 Mercedes-Benz Electric Edition
2015 Nissan Leaf Acenta

no_way

Det beste vil nok vera at du ladar kvar dag, men stoppar litt før 80%. Batteria vert påstått å like seg best rundt 50..60%

Eg kjenner ikkje MB, men på Tesla er det lett å stille inn bilen til å stoppe lading ved valgfritt batterinivå. Til dømes 70% istadenfor 90% som er "fullt" batteri på Tesla.
S85 med blå metallic lakk, dobbeltladar og stereoanlegg - utlevert sommaren 2014
VIN 396xx

Pavel Kolotilov

Hei, tusen takk for svar.

MB-ED har batteri og motoren fra Tesla. Derfor tror jeg, at alle Tesla teknikk kan brukes med MB-ED. Vanligvis "fullladet" er 80% her. Og med "range plus" du kan oppnå 90%, men det er ikke anbefalt av Mercedes.

Jeg bare se et problem. Når jeg har 50% av batteri, det betyr jeg har bare noen mil av rekkevide (særlig på vinteret). Litt skummelt (rekkevide angst  :-[ ).

2017 Mercedes-Benz Electric Edition
2015 Nissan Leaf Acenta

turfsurf

Tror det er minimalt med forskjell. Ville ladet daglig og ikke bekymret meg over det.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Astepsy

That s more like it <a href=https://fastpriligy.top/>buy priligy in the usa</a> discussion 421, 424, 429

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA