Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nissan Leaf EV rated at 99 mpg

Startet av Ludwig, torsdag 25. november 2010, klokken 00:33

« forrige - neste »

Ludwig

Hei.
jeg har tenkt å investere i en tidsur som ikke går i stykker med en gang. Har prøvd "søk" funkjson med da henger pc\en (?)
håper noen kan gi meg noe tips hva som kan brukes

på forhånd takk og god helg
Nesøya, think 2001 USA, Leaf

cra

Jeg har brukt et fra Clas Ohlson i et par år nå uten problemer. Trur det var to i en pakke til rundt 50-lappen. Jeg lader alltid på 10A innstillingen.

Den eneste gangen det har vært noe till med tidsuret var da jeg glemte å stille klokka etter å ha stilt inn ladelengde, slik at ladingen ikke startet når den skulle. Det var den eneste gangen jeg har blitt slept hjem. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Elmo

#2
Nå bruker jeg tidsur relativt sjeden, men jeg har brukt dette helt uten problem både til lading og kupevarmer. Det går til og med inni de fleste ladestolper hvis det skulle være ønskelig.
http://www.clasohlson.no/link/m3/Product,Product.aspx?artnr=36-2400
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Ludwig

takk for svar dere. skal ta meg en tur til clasohlson i helgen..
Nesøya, think 2001 USA, Leaf

hens

Tidsur har en svakhet, hvis de ikke frakobles, går de på igjen etter et døgn. Jeg fant en timer på Clas ohlson som gikk opp til 6 timer, 32-8748 til 59 kr, og trodde dette var løsningen.
Og det kunne det ha blitt, om det ikke var for at urverket var fullt av spon fra produksjonen, og stoppet etter en stund.  Kvitteringen var blitt borte, og jeg åpnet timeren og blåste ut sponene. Det gikk bra en stund, men så stoppet den igjen,og ny spon ble oppdaget. så kjøpte jeg en ny, og den hadde samme feil.

Nå benytter jeg en mindre type, 36-2400, 3-pak til 59 kroner, den går også inn i en trang ladeboks.
Hvis den åpnes kan strømforsyningen tilkobles ut-siden, og vil da stoppe når strømmen brytes.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

Elmo

#5
Sitat fra: hens på tirsdag 09. november 2010, klokken 17:55
Tidsur har en svakhet, hvis de ikke frakobles, går de på igjen etter et døgn.
Kan ikke helt se at det er noe problem - iallefall ikke på PSA. Om du plugger ut og inn igjen 230v på en full-ladet PSA så "lader" den bare noen få minutter.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA