Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kontaktorfeil

Startet av arne rasmus, fredag 02. desember 2016, klokken 21:03

« forrige - neste »

arne rasmus

Andre som erfarer at bilen ikke vil slå seg av med barnesete montert? Fant ut at bilen blir stående ulåst og med varme og musikk på, siden den tydeligvis tror det sitter noen i setet.

I utgangspunktet en veldig forbedring at man kan forlate bilen med passasjerer med musikk og varme, men burde være mulig å deaktivere for seter der man har barnesete montert.
(mulig dette kun skjer i passasjersete forran, har en cybex sirona bak og det ser ikke ut til å holde bilen våken)

satheesh.net

Har du prøvd å trykke en gang på taket på FOB'en, slik at bilen låser seg?

arne rasmus

Sitat fra: satheesh.net på fredag 14. oktober 2016, klokken 15:22
Har du prøvd å trykke en gang på taket på FOB'en, slik at bilen låser seg?
Ja, det låser bilen, men så vidt jeg kunne se ble klimaanlegg stående på, og speilene felte seg fortsatt ikke inn når jeg gikk vekk. Får teste litt til, merkelig om ingen andre har samme problem, men kanskje ikke så mange som har barnesete forran...

Skjøteledning

Har du alarm på eller av? Kan jo være at det er den nye overheat funksjonen som har en hiccup. Den er vel operativ med alarm av.

MrBacardi

Ny feature ja, se beskrevet fra ca. 12 min.
Test mine Android-apps: Bilsamler / Ladestasjon
Jeg koblet Teslaen til slack

2020 VW ID.3 1ST - Kø-nr 75
2017 Leaf 30 kWh - Utlevert april 2017
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

eminate

Dette har muligens noe med at 8.0 har overvåker sikkerhetsbeltet på passasjersetet. Er dette på så vil den holde bilens systemer aktive, da den forventer at noen sitter der.
Tesla Model S 2016
Rasta, Akershus

MyMuffin

hos meg er barnesetet montert i baksete (går det i det hele tatt ann å sette det foran? ).
Har ett Cybex sirona som er ganske tungt og "fastmontert" i isofixen.

Har ingen effekt på bilen etter SW 8.

Men jeg bemerket meg at bilen ikke lenger "skrur seg av" hvis jeg løper inn i butikken med fruen i forsetet og bilen i P. Forøvrig ganske kjekt :)
Før måtte jeg ta den spanske "camper mode" løsningen å sette bilen i "N" med Emergency-break fra kontrollpanelet.
2019 P3D- 
2019 Model 3 LR - konebil
2017 Model S 75D
2014 Model S 60

JorgenM

Det setet kan du ikke ha i forsetet nei, men når du bytter til stol for barn over 15 år kan det settes i framsetet (med deaktivert airbag hvis barnet er under en viss alder).
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

petersv

Tuxedo

Sitat fra: JorgenM på tirsdag 18. oktober 2016, klokken 22:39
Det setet kan du ikke ha i forsetet nei, men når du bytter til stol for barn over 15 år kan det settes i framsetet (med deaktivert airbag hvis barnet er under en viss alder).
Hadde blitt bra pissed off hvis foreldrene mine fremdeles satte meg i barnesete når jeg rundet 15 år.  ikke ta det ille opp, det er bare min personlige mening.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

JorgenM

i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Longice

Hva med å heve sete ett hakk opp på den støttefoten? Da får du mindre press ned i setet.

eminate

Jeg tror at dette ikke har noe med sensor i setet å gjøre, men at passasjeren har setebeltet på(evt bilstolen er festet med setebeltet. Så lenge setetbeltet er festet vil ikke bilen skru seg av.

Software 8.0 teksten sier dette:
For passenger comfort, the displays will stay active at the end of a drive after a driver has left the car. Passengers can set the temperature, use maps, and play music without the driver beeing present. The displays will stay on for as long as the passenger in the front seat stays in the car and continues to interact with the screen.

Denne beskrivelsen forteller ikke hvordan det teknisk sett fungerer.

Tesla Model S 2016
Rasta, Akershus

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA