Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nissan Leaf EV rated at 99 mpg

Startet av Lars C. Krogenæs, onsdag 24. november 2010, klokken 18:47

« forrige - neste »

Lars C. Krogenæs

Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

elektrolux

Kjøper jeg bilen, blir det ikke mange km/år.

Hva består servicen av. Lese av batterihistorie og se på samme som EU kontrollen? eller er det noe mer. Og hva koster dette?

Garantien er nok værd de ekstra 20000 NOK bilen koster i Norge, men jeg satser nok på en brukt, og gjerne defekt en.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Granheim

Lars

Serviceskjema er ikke kommet fra MMC Norge ennå, men etter hva jeg kan forstå vil det dreie seg om å sjekke understell, drivverk og selvfølgelig de elektriske komponentene. Skal visst være en enkel service sammenliknet med en tradisjonell service på en brenselbil. Her er det jo ikke snakk om å skifte olje, filter, plugger eller glødere eller noe sånt.
(men det skal være nevnt at jeg absolutt ikke må oppfattes som noen teknikker. Jeg gjengir bare det jeg har hørt)
forhenværende Mitsubishi selger og i-Miev sjåfør
2012 Rasberry red Mitsubishi i-Miev

Granheim

Electrolux
Send meg gjerne mailadressen din så kan jeg holde deg oppdatert i forhold til serviceinnhold og pris.
Jeg kan også gi deg et hint når demobilen skal byttes ut.
forhenværende Mitsubishi selger og i-Miev sjåfør
2012 Rasberry red Mitsubishi i-Miev

elektrolux

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Carl Anton Stenling

Blir interessant å se hva som inngår i service. Når jeg hadde Kewet 5 så brukte jeg å vente mens service ble utført. Det var unnagjort på en halvtime. Verkstedet var litt bekymret for at kundene ikke ville betale så mye som de var vant til når de så hvor raskt unnagjort servicen var på en elbil ...

Carl Anton
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

elektrolux

Sitat fra: Carl Anton Stenling på torsdag 20. januar 2011, klokken 17:30
Verkstedet var litt bekymret for at kundene ikke ville betale så mye som de var vant til når de så hvor raskt unnagjort servicen var på en elbil ...

Jeg er en av dem som er bekymret for å betale for mye. Har f.eks ikke støvsugeren, eller vaskemaskinen inne på årlig service, og de inneholder like mange deler som en Imiev. En annen ting er at jeg må jobbe minst 10 timer for å betale en time på verksted. Da er det bedre å ta fri jobben, og bruke 2 timer på bilen selv.

Tar uansett service på alle bilene og motorsyklene mine selv, og er av den oppfattning at de har bedre av det, enn at en som ikke har noe forhold til dem skulle gjøre jobben. Ser jeg f.eks rust på bremseskjoldet eller andre branketter mens jeg tar service pusser jeg det vekk, og lakkerer opp delen, før rusten får utvikle seg.

Utfordringen er å få tak i all relevant informasjon, og verktøy til å kunne utføre jobben på en like god eller bedre måte enn verkstedet.

Til det har vi heldigvis dette forumet, og skal snart avsløre Imiev'ens indre hemmeligheter. :D

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Ladefabrikken

Test kjørte I-Mieven i dag og synes bilen er veldig god å kjøre. Men det første min samboer og jeg reagerte på var at fjæringa var veldig stive foran. Merket alt av domper og homper i veien. Litt av grunden kan nok være fordi man siter nesten oppå forhjulene.

Men hvorfor har de plasert ladelukene bak på bilen? Noe hærk at man må rygge inn bilen vær gang man skal lade >:( Skulle også gjerne hatt en av-på knapp til regenen jeg liker å trille :).

En morsom bil men jeg venter heller til Leafen kommer, den har ladeluke foran ;D
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

Lars C. Krogenæs

Smak og behag. Parkerer du bilen i en trang garasje er det en stor fordel med ladeluken bak.

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

cra

Har av og til ønsket meg ladepunkt bake på thinken, av den enkle grunn at jeg foretrekker å rygge inn når jeg parkerer. Det er alltid enklere å kjøre framover enn bakover, og hvem vet hvordan forholdene er når man skal ut igjen? :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Torres

Siden jeg jobber i oljebransjen er hverdagen preget av HMS, også for oss på land. Ting som å holde seg i rekkverket når en går i trapper og rygging inn på parkeringsplass er et krav. Noe som ikke er SÅ gjennomtenkt når det gjelder plassering av stikkontaktene. Men som eneste elbilbruker går det stort sett greit. ;)
Peugeot iOn

elektrolux

Til Think er lureste plassering av kontakten hengende fra taket.

Skulle strømmen gå, mens en lader, forsvinnersamtidig kjøresperren på Think Classic.

Med stikk hengende fra taket, vil Defa kantakten eller støpselet i andre enden skli ut uten videre skade, om en uforvarende skulle kjøre avgårde med ledningen tilkoblet.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

cra

Sitat fra: elektrolux på mandag 24. januar 2011, klokken 12:10
Til Think er lureste plassering av kontakten hengende fra taket.

Kan ikke uten videre si meg enig i det, av rent praktiske årsaker. Har en dobbelkontakt ved hver portåpner, og jeg når såvidt opp for å sette i kontakta. Min bedre halvdel kan tenke det, ønske det, ville det med. MEn gjøre det? Det vil hun nok aldr klare.  :-\

Sitat fra: elektrolux på mandag 24. januar 2011, klokken 12:10
Skulle strømmen gå, mens en lader, forsvinnersamtidig kjøresperren på Think Classic.

Med stikk hengende fra taket, vil Defa kantakten eller støpselet i andre enden skli ut uten videre skade, om en uforvarende skulle kjøre avgårde med ledningen tilkoblet.

Joda jeg ser den. :) Har selv startet turen en gang uten å ta ut kontakta pga at det ikke stod strøm på. Da rykket jeg støpselet av veggen før kontakta løsnet (montert 90 grader i forhold til ryggeretning).  Med tanke på akkurat det der kunne det sikkert vært greit med en skjøtekabel på ca 30 cm som benyttes som brytepunkt; da vil jo den kontakten snu seg etter kjøreretning. Det er foresten en av tingene jeg liker ved å ikke ha selvopprullende ladekabel - det å legge ladekabelen bak førersetet er ett av de første punktene på den mentale sjekklista for å vite at alt er i orden før takeoff.  :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

elektrolux

Sitat fra: cra på mandag 24. januar 2011, klokken 12:54
Sitat fra: elektrolux på mandag 24. januar 2011, klokken 12:10
Til Think er lureste plassering av kontakten hengende fra taket.

Kan ikke uten videre si meg enig i det, av rent praktiske årsaker. Har en dobbelkontakt ved hver portåpner, og jeg når såvidt opp for å sette i kontakta. Min bedre halvdel kan tenke det, ønske det, ville det med. MEn gjøre det? Det vil hun nok aldr klare.  :-\

Dersom du henger kontakten langt nok ned, vil også hunnen i huset rekke den. ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

cra

Sitat fra: elektrolux på mandag 24. januar 2011, klokken 18:24
Sitat fra: cra på mandag 24. januar 2011, klokken 12:54
Sitat fra: elektrolux på mandag 24. januar 2011, klokken 12:10
Til Think er lureste plassering av kontakten hengende fra taket.

Kan ikke uten videre si meg enig i det, av rent praktiske årsaker. Har en dobbelkontakt ved hver portåpner, og jeg når såvidt opp for å sette i kontakta. Min bedre halvdel kan tenke det, ønske det, ville det med. MEn gjøre det? Det vil hun nok aldr klare.  :-\

Dersom du henger kontakten langt nok ned, vil også hunnen i huset rekke den. ;)

Hmmm... Jo, hvis jeg bruker en liten skøyteledning på omlag en meter så er vi vel i mål, ja. Og så oppnås det "brytepunktet" som snur seg etter kjøreretninga også.  :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA