Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Super ladenettverk i Europa

Startet av Sternefalk, torsdag 01. desember 2016, klokken 08:26

« forrige - neste »

Sternefalk

Hei,

Jeg er student ved skipsfart og logistikk på høyskolen i sørøst Norge, hvor jeg nå holder på med et forsknings fag. Her er jeg nødt til å lage en spørre undersøkelse og holde intervjuer som en del av eksamen. Så om noen av dere hadde hatt tid til å svare på noen raske enkle spørsmål på questback ville det vært veldig takknemlig.

https://response.questback.com/christopherhkonsternefalk/z8skbytt0i

Testen er anonym

Mvh.
Christopher H.Sternefalk 

Carl Anton Stenling

Denne var rask og enkel å svare på. Oppfordrer alle til å besvare undersøkelsen for å støtte initiativet til en student som skal arve vår generasjons klimarot :-)

Link til undersøkelsen: https://response.questback.com/christopherhkonsternefalk/z8skbytt0i
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

Speeder

kjapp og grei undersøkelse. Meget lave valg på km kjørt i året? Finner det også rart att Renault ikke er å finne, de er vel godt inne på top ti listen?
Zoe 43kW

Sternefalk

Ja skulle ha gjort noen endringer, men heldig vis er det litt av meningen også å gjøre feil og reflektere over hva man kunne gjort bedre, gikk ut i fra finn.no biler til salgs når jeg lagde den listen over merkene. å du har helt rett i at det det burde vært med, siden rundt 33% har trykket på annet. :) takk til alle som svarer

tallyho

Besvart. Oppfordrer alle på forumet til å svare.
Lykke til!
2015 E-Golf
2016 Tesla S90D
2016 Tesla 3 reservert

Arha

Enig i at valgene for årlig kjørelengde var satt for lavt, vil tro at de flest elbilister kjører godt over 14000 km i året.  Savnet også valget "pensjonist" under yrkessituasjon, så hadde jeg sluppet å krysse av for arbeidsledig  :)
"Bruker du Elbil til jobb/pendler bil" kunne også med fordel vært endret til mulighet for å krysse av hva elbilen brukes til (jobb, ferieturer innen/utenlands, hyttekjøring, fritidsaktiviteter, handling, varetransport, familie/vennebesøk, svenskehandel, dvs alt mulig).
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 59000 km juni 2020.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

Sternefalk

Ja funnet ut det er en del som egentlig burde vært litt endret på men kan ikke legge til nye ting uten å lage en ny test  :-\  men kommer nok til å bruke disse meldingene dere gir meg her i refleksjonen på selve oppgaven om hva jeg burde ha gjort annerledes. 

Sternefalk

wolksvagen står der men ikke WV  :P er ca 7% av de 43 til nå som har tatt testen som har satt seg som arbeidsledig men skal absolutt ta i betraktning pensjonister/uføre når jeg skriver oppgaven rundt testen.

Bolfus

Ikke lenge siden jeg selv gjennomførte metodekurset og måtte lage en lignende undersøkelse til den kvantitative delen. Hvis jeg skal leke sensor så vil jeg påpeke et par ting, utover det som allerede er nevnt av andre:

Rettskrivning. Teksten i undersøkelsen et rimelig full av orddelingsfeil og grammatiske bommerter.

Skalaen. Den går fra 1 til 9, med 1 som ikke viktig og 9 som avgjørende for kjøp. Du har valgt å definere 5 som nøytral? Jeg tolker intuitivt en femmer til å bety noe slikt som  "moderat viktig" og langt ifra nøytral.

Tydelighet. Følgende spørsmål skjønner jeg ikke hva betyr: "økt sikkerhet fra ikke El-Bil i samme klasse" ? Og hvor krysser man av dersom man har hatt bilen i 2,5 år?

Lykke til med analysen :)

cra

Sitat fra: Bolfus på torsdag 13. oktober 2016, klokken 03:15
Skalaen. Den går fra 1 til 9, med 1 som ikke viktig og 9 som avgjørende for kjøp. Du har valgt å definere 5 som nøytral? Jeg tolker intuitivt en femmer til å bety noe slikt som  "moderat viktig" og langt ifra nøytral.

På denne må jeg si meg uenig. 5 er akkura tmidt på, og i motsetning til skalaer som går fra 1-10 har denne et naturlig midpunkt for nøytralt, nemlig tallet 5. :) så har man fire trinn for mer eller mindre viktig enn nøytralt.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Sternefalk

Ja var det jeg tok inn til betraktning når jeg lagde fra 1-9 :)

Robert Sund

Alder har overlapp i den undersøkelsen

... -29 29-39 osv.
Burde vært
... -29 30-39 osv.

zyp

Ja, jeg satt og lurte på om jeg skulle velge 18-29 eller 29-39, men så tenkte jeg meg litt om og innså at jeg ikke er 29, så da var det ikke så vanskelig likevel.

bno

Sitat fra: Sternefalk på onsdag 12. oktober 2016, klokken 21:43
Ja skulle ha gjort noen endringer, men heldig vis er det litt av meningen også å gjøre feil og reflektere over hva man kunne gjort bedre, gikk ut i fra finn.no biler til salgs når jeg lagde den listen over merkene. å du har helt rett i at det det burde vært med, siden rundt 33% har trykket på annet. :) takk til alle som svarer

Men du eksluderer en hel kategori i universet ved ikke å ha valg for pensjonist eller tidlig pnesjonist samme sak da. Men det føyer seg inn i oldies stereotopien og det tror jeg er grunnleggende eksludering.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

OlafGTE

"Hvor i Norge er du fra?"

Kan tolkes på (minst) to måter. For å ta meg selv som eksempel: Jeg er født i én landsdel, men bor i en annen. Valgte å svare med landsdelen jeg var født i. (Før jeg innså at hybrider ikke inngikk i undersøkelsen, og avbrøt.)

"Wolksvagen"

Nei, Volkswagen. Lister bør forresten sorteres på en eller annen måte, eller så risikerer man at brukerne ikke finner det de leter etter. For akkurat denne listen tror jeg at jeg ville ha anbefalt alfabetisk sortering.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA