Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladeplasser er til for LADING

Startet av AppleKnocker, torsdag 01. desember 2016, klokken 06:37

« forrige - neste »

AppleKnocker

Det sirkulerer angivelig noe materiale i Renault systemet om en testtur i Norge med en Zoe R400. Det må jo være en pre-produksjonsbil eller hva de kaller det. Historien er at det visstnok skal være foretatt en tur fra Oslo til Voss i august av Renaults egne folk. Det er ca 350 km og de hadde igjen noen titalls km rekkevidde ved ankomst Voss. Ingen info om snittfart.

Renaultfolket mener NEDC rekkevidde for Zoe R400 skal være mer oppnåelig enn tilsvarende for R240. De sier ikke at 400 er oppnåelig, men at avviket er mindre enn på tidligere modeller.

Det skal bli interessant å se om det stemmer. Selgere er jo selgere, så tar alltid med meg en klype salt i hver hånd når jeg går i bilbutikker.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

ladov

Høres greit ut..min pers* er 14 mil med en Q210 og 24% igjen på batteriet. Det tilsvarer rekkevidde på 18 mil, eller 87% av 'offisiell' rekkevidde. 35 mil er 87,5% av 400km. ;)



*Ingen som helst forsøk på å sette rekord, kun 'flaks' med forholdene og trafikken.
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA