Hovedmeny

Opel!

Startet av Brorson, onsdag 12. oktober 2016, klokken 15:21

« forrige - neste »

AmocoCadiz

Sitat fra: Amoss på torsdag 13. oktober 2016, klokken 20:50
Sitat fra: S4e på torsdag 13. oktober 2016, klokken 17:38
Tipper det er fordi produksjonskapasiteten er begrenset i starten og hvis ikke elbiler er fordelaktig/hot i disse markedene er det ingen grunn til å starte med denne varianten.

GB er i ferd med å - om de ikke alt har - gå forbi Norge som største marked for Tesla i Europa. Og de har så vidt jeg vet enda ikke begynt utrullingen av Model X?

De er vel nesten det eneste markedet der det hevdes (nei, jeg kan ikke verifisere om det er korrekt eller ei) å være (i det minste bortimot) enklere å kjøre rundt på standard laderne enn på Teslas superladere?

Så det er nok helt sikkert ett godt marked for elbiler der - uten at jeg kjenner til salgstallene for andre merker.
Ja , det er spesielt UK jeg er forundret over at GM ikke satser på. I UK er det jo etterhvert blitt stor interesse og satsinger på elbil, solceller og hurtigladeinfrastruktur, noe som bl.a. blir vist på Fully Charged Show.

Vauxhall står jo fortsatt sterkt som merkevare i England, og de trenger vel elbil i sitt program.

Trond.m

Det skyldes vel at GM har begrenset produksjonskapasitet i starten og derfor ikke kan levere biler med rattet på "feil" side.

torer2

Slik jeg har forstått det vil det ikke komme en Bolt/Ampera-e med høyreratt, men at Vauxhall satser på den neste elbilmodellen.
http://insideevs.com/uk-wont-get-ampera-e-as-bolt-platform-built-for-lhd-markets-only/

Gurba

Angående høyrerattet så har GM sagt at høyrerattmarkedet er lite og venstreratt er stort på elbil så da så. :)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA