Hovedmeny

Opel!

Startet av Brorson, onsdag 12. oktober 2016, klokken 15:21

« forrige - neste »

Brorson

Er det noen som vet om Opel finnes på veien i USA?

S4e

Sitat fra: Brorson på onsdag 12. oktober 2016, klokken 15:21

Det jeg har sett av tester er preproduction versjoner - så jeg tror ikke det. Men ut fra det jeg har sett i forum hevdes det at de første skal leveres i år i utvalgte stater.
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

anki

Sitat fra: Brorson på onsdag 12. oktober 2016, klokken 15:21

Lure spørsmål?
I USA leveres vel bare Chevrolet Bolt?

kammiz

spør du om det finnes Opel på veien i USA? Isåfall er svaret ja, men rebrandet som chevrolet, saturn, buick, Pontiac, cadillac, etc. Finnes faktisk ganske mange modeller.
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

Brorson

Beklager litt uklart spørsmål, men det snakkes vell bare EL- bil her????

3irikur

Ja, dette var uklart. Lurer du på om ampera-e er på veiene i usa?

I såfall er svaret som nevnt at den ikke er ute ennå, men når den slippes så kommer det til å være i form av Chevrolet Bolt.
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

AmocoCadiz

Eller enda mer flisespikeri, det er helt og holdent GM og deres brand Chevrolet som har utviklet og står bak elbilen som i utgangspunkt er Bolt. Til Europa har GM i tradisjonstro cocktailmiksing av sine brands, badget den om til en Opel Ampera E i Europa. Signalene er vel at det er svært lite tysk Opel i AmperaE, men er en ganske ren Chevy på godt og vondt.

Finnes ellers ingen Opel i Usa. Men hvis spm er om elbilen er på hjul i USA er det i hvertfall flere som pressen har fått kjøre på veiene i California.

kammiz

Sitat fra: AmocoCadiz på onsdag 12. oktober 2016, klokken 22:47
Finnes ellers ingen Opel i Usa.

det finnes mange ekte opel som er rebrandet og solgt i usa. eksempelvis opel insignia som selges som buick regal. https://en.wikipedia.org/wiki/Buick_Regal
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

tuono

Da skal den vel selges som Vauxhall I UK da. Tradisjonen tro innenfor GM.

kammiz

Sitat fra: tuono på torsdag 13. oktober 2016, klokken 08:50
Da skal den vel selges som Vauxhall I UK da. Tradisjonen tro innenfor GM.
ikke nødvendigvis, da må den konverteres til høyreratt. hvis den er aktuell i australia også, kan det jo hende de gjør det.
Thomas Kamrud Jahnsen

tuono

GM har et stort marked I UK. I form av Opel "rebranded" til Vauxhall (til minne om britisk bilindustri.....)
Astraen er vel en modell som har ligget på salgstoppen I UK I mange år.
Jeg vil tro at GM, I likhet med de fleste øvrige produsenter som tilbyr elbiler, vil tilby denne også til dem som lar passasjeren I forsetet kjøre bilen.
Dette er jo et land som elsker små "hatchbacks". Dessverre kommer elbiler ganske ugunstig ut hos dem. Er visst et system med en slags refundering fra myndighetene eller noe, men I alle britiske tester av elbiler, jamrer de over pris.

zbk

Det er sagt det ikke skal lages en versjon med høyreratt, så UK får ikke Ampera-e på markedet.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

AmocoCadiz

Sitat fra: zbk på torsdag 13. oktober 2016, klokken 09:15
Det er sagt det ikke skal lages en versjon med høyreratt, så UK får ikke Ampera-e på markedet.
Er ikke det uvanlig å gå glipp av store markeder som UK, Australia og New Zealand?
Kan det være noe i grunnarkitekturen som gjør konvertering vansklig eller bare en  corporate GM besluttning?

Ang. Opel mente jeg at det ikke er noen bilmodeller som har Opelmerket i USA, ellers er GM som sagt en av de som driver og har drevet mest med mix and match av merkebranding i bilbransjen, som f.eks. koreanske småbiler (Daewo Matiz som ble en Chevy Spark, Ascona ble vel en Cadillac på 80tallet)

S4e

Sitat fra: AmocoCadiz på torsdag 13. oktober 2016, klokken 17:01
Sitat fra: zbk på torsdag 13. oktober 2016, klokken 09:15
Er ikke det uvanlig å gå glipp av store markeder som UK, Australia og New Zealand?
Kan det være noe i grunnarkitekturen som gjør konvertering vansklig eller bare en  corporate GM besluttning?

Ang. Opel mente jeg at det ikke er noen bilmodeller som har Opelmerket i USA, ellers er GM som sagt en av de som driver og har drevet mest med mix and match av merkebranding i bilbransjen, som f.eks. koreanske småbiler (Daewo Matiz som ble en Chevy Spark, Ascona ble vel en Cadillac på 80tallet)
Tipper det er fordi produksjonskapasiteten er begrenset i starten og hvis ikke elbiler er fordelaktig/hot i disse markedene er det ingen grunn til å starte med denne varianten.
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Amoss

Sitat fra: S4e på torsdag 13. oktober 2016, klokken 17:38
Tipper det er fordi produksjonskapasiteten er begrenset i starten og hvis ikke elbiler er fordelaktig/hot i disse markedene er det ingen grunn til å starte med denne varianten.

GB er i ferd med å - om de ikke alt har - gå forbi Norge som største marked for Tesla i Europa. Og de har så vidt jeg vet enda ikke begynt utrullingen av Model X?

De er vel nesten det eneste markedet der det hevdes (nei, jeg kan ikke verifisere om det er korrekt eller ei) å være (i det minste bortimot) enklere å kjøre rundt på standard laderne enn på Teslas superladere?

Så det er nok helt sikkert ett godt marked for elbiler der - uten at jeg kjenner til salgstallene for andre merker.
Model S 85D

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA