Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: "Elbileiere lader brannfarlig"

Startet av Burg, onsdag 30. november 2016, klokken 07:37

« forrige - neste »

Burg

Lurer på hvorfor det står "Intet USB-minne" på skjermen...? Ladet mobilen på en biltur i helgen, og etter dette kom denne meldingen ved oppstart. Hadde vært greit å bli kvitt denne meldingen! Gode råd?

På forhånd takk;)

medic.66

Den registrerer mob tlf på usb. Når mobilen blir fjernet, er liksom usb minnet borte. Prøv å trykke på fm knappen, altså radioknappen. Da vil nok denne mld forsvinne. Hvis jeg skjønte problemet ditt riktig :)
Evje

Hvit Leaf Tekna, levert 31. mars 2014.

Hvit Volvo V90 CC 18 modell til langtursbil og trekking av tilhenger.

Burg

sylwester

Det er fullstendig bortkasta å lade via usb-porten siden poeten ikke er designet for å tilby lading. Lesehastighet vil være legacy. Den er designet for å spille lydfiler.

Bruker du sigarettuttaket kan du trekke så mye som overgangen du kjøper tåler. Fås sikkert i quickcharge sånn at du lader telefonen på en halvtime.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Kaozman

Min 30 kWh lader helt fint på USB-porten...   :)

TB

Innebygd USB port i bil som er laga for å lese / overføre data har normalt maks 0,5 A.
Standarden seier minimum 0,1 A, men det blir ofte mulig å trekke opp til 0,5 A.

For å kunne trekke høgare må ein plugge in 12V til USB "lader" - som typisk leverer opp til 5V 2 A.
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

sylwester

Min 2012 tror jeg ligger på 0,250A så det er helt bortkasta når jeg kan lade med 3A på sigarettenneren og få telefonen fulladet på en time istedenfor 12 timer.. Ofte bruker telefonen mer enn det hvis maps er på så da går min telefon ned i batteriprosent med den USB-ladingen.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA