Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Konkurrentene sover ikke

Startet av AppleKnocker, onsdag 30. november 2016, klokken 01:09

« forrige - neste »

AppleKnocker

Under den pågående togstreiken har jeg lagt ut tilbud om plass i bilen til/fra Oslo i rushtiden. Dette er på en strekning som er rammet av streiken og på kurante tidspunkter hvor de fleste reiser. Jeg har forsøkt Gomore, samkjøring.no og Carma (hvor jeg riktignok fikk en feilmelding).

Resultat: ingen interessenter what so ever. Jeg har hatt noen av naboene som passasjerer, men disse tjenestene og appene for samkjøringen virker helt døde. Hva er andres erfaringer med slike tjenester? Er det evnt noen bedre apper enn de jeg har brukt?
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Ebe

Samme erfaring i Bergen. Veldig få som bruker dem, og de som bruker dem passer stort sett ikke på strekning eller tidspunkt. Vanskelig å få kontakt med folk også.

Jeg tror samkjøring sitter veldig langt inne for folk flest, i hvert fall her i Norge.
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Trekkoppbil

Ja, vi burde nytte anledninger som dette. Hva med å reklamere litt blandt reisende? Man kunne sette opp en lapp ved bussholdeplass etc. Eller poste innlegg på arbeidsplassen.

Samtidig vil jeg oppfordre andre sjåfører til å tilby skyss på disse tjenestene.

På Gomore kan man også leite etter passasjerer som søker skyss!

Ingeniøren

Har samkjørt med en kollega i mer enn 20 år. Dobbelt så hyggelig og halv prisen. Han gikk av med pensjon for et år siden - savner ham i bilen.

Hva med å sjekke ut på jobben ?
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA