Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Har Elon Musk skutt seg selv i foten ?

Startet av eadie, tirsdag 29. november 2016, klokken 21:53

« forrige - neste »

MeTesla

Sitat fra: andreasmj på søndag 13. november 2016, klokken 08:22
@edakcots Har du fått noen svar ang de £4500 i plug-in vehicle grant? Jeg sitter fortsatt på gjerdet og vurderer dette.

Jeg også... ganske avgjørende for om man  sparer noe på en S90D

edakcots

Hei!
Ja, 4.500 pund får vi som har blitt med på dette, med vår løsning
Top 10 world statistics Carwings i km og trær:)
Leaf 2014 Tekna DMG
Tesla Model S 85 sort med "alt"
Renault ZOE grå intens
Tesla Model S 85 D 4x4 i bestilling
Importerer og driver kun med elbil, begynte i 2007

Stikkkontakt

Sitat fra: bjoris på torsdag 03. november 2016, klokken 17:17
Sitat fra: rr2000 på torsdag 03. november 2016, klokken 16:47
Tesla vil ikke selge LHD biler i UK, så tror nok ikke at dette går. Vi kan ikke tvinge Tesla til å selge oss biler ;-)

De kan vel ikke nekte etter regelverket. Dersom de nekter så risikerer de enorme bøter...

Gammel tråd dette, men  jeg forsøkte å kjøpe MB GLC250d i UK for noen uker siden. Fikk til svar at de ikke kunne selge for eksport med LHD.  Det var over 200.000 å spare i forhold til norsk listepris. Samme med Audi. De har tidligere solgt velvillig til utlandet, men nå er det umulig.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

Go-carter

Hvordan gikk dette egentlig? Mange av disse bør vel være på vei snart :)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

olabt

Hadde vært interessant å høre utfallet ja.. kanskje mulig å hive seg på tilsvarende nå i siste liten? 14 dager igjen til prisøkning i UK...
Tesla Model X 90D - 15.9.2017
Nissan Leaf - 25.07.2012
Tesla Model 3 reservasjon 31.3.2016
Outlander PHEV 2016 - 7.10.2015 - Solgt
Tesla Model X reservasjon #2245 - Kansellert

EL-in

Sjekket litt ut dette i november når dette var oppe. Hørte fra en som hadde grei på dette at bilene ikke var helt like. Lyktene i UK er ikke lik til lyktene i Norge. Får å få bilen godkjent i Norge måtte man skifte lyktene, som er veldig dyrt og all gevinst forsvant. Vet ikke om noe av dette var rett, men jeg droppet ut når jeg hørte det.

Stikkkontakt

Sitat fra: EL-in på mandag 02. januar 2017, klokken 23:44
Sjekket litt ut dette i november når dette var oppe. Hørte fra en som hadde grei på dette at bilene ikke var helt like. Lyktene i UK er ikke lik til lyktene i Norge. Får å få bilen godkjent i Norge måtte man skifte lyktene, som er veldig dyrt og all gevinst forsvant. Vet ikke om noe av dette var rett, men jeg droppet ut når jeg hørte det.

Så det er ikke slik som på mange andre biler at man kan endre lyskonfigurasjoneni menyen dersom man skal kjøre på "feil side"?Merkelig i en bil som er så digitaisert at dette ee hardware-avhengig.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

Go-carter

Sitat fra: Stikkkontakt på mandag 02. januar 2017, klokken 23:53

Så det er ikke slik som på mange andre biler at man kan endre lyskonfigurasjoneni menyen dersom man skal kjøre på "feil side"?Merkelig i en bil som er så digitaisert at dette ee hardware-avhengig.

Nei, speilene/reflektorene/lysbildet er annerledes. Men det er likevel ikke et problem slik importen er skissert i denne tråden da det forutsettes å bestille en EU/høyrekjøringsbil, i UK.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

MeTesla

Ble det prisøkning i UK - noen som vet?

Er det noen som faktisk har delt konkrete erfaringer hele veien frem til "bil i garasjen hjemme"? Her eller på Facebook? Måtte de bytte lyktene? Hva kostet det? Hva ble besparelsen?

Bjoris

Det var ett vesentlig problem med dette og det er denne avgiften som iallefall ikke jeg hadde tatt sjansen på at ikke kunne komme som en boomerang, 4500 pund. Videre så dette veldig bra ut med 10.00 på pundet, men 10.7, not so much... en må ikke glemme 1 år mindre garanti på en bil med FWD... Jeg droppet ut, en 75 ble omtrendt samme pris som en 60 litt dyrere faktisk med den kursen så så absolutt ikke noe poeng for egendel, men, men...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

FinallyElectricYeah

Tenkte også på dette, men droppet ut. UK Tesla var mildt sagt lite villig til å hjelpe. Måtte blant annet skaffe all dokumentasjon selv (!!) for å få tilbake MVA. Så var det dette med lyktene, 4 års garanti osv. Var gira en stund 1,250 for en fully loaded p100d, men har feiget ut.
P85 sept 2013, C Zero sept 2014, Model X #1342

MeTesla

Håper noen kan dele egne erfaringer for hele løpet - eller hoppet alle av lasset?

Det kan se ut til at om man nå skal gjøre et godt Teslakjøp så ser man ikke i UK, ikke på Finn men man kontakter Tesla og kjøper en showroom bil av dem. Gjerne i forbindelse med kvartalsslutt men enda bedre ved årsslutt.

Neste år?? Da skal jeg jaggu ta en titt jeg og.

teslade

Sitat fra: FinallyElectricYeah på tirsdag 03. januar 2017, klokken 14:41
Tenkte også på dette, men droppet ut. UK Tesla var mildt sagt lite villig til å hjelpe.

Var det en EU/høyrekjøringsbil du kontaktet Tesla UK om? Og lar de deg bestille det uten videre, eller må du ha adresse i UK? Takk!

FinallyElectricYeah

Ja høyre de kan bestille dette fra fabrikk og er pliktig til å levere så lenge eng med i EU. Må visstnok ha eng adresse også. Et hinder en sikkert kan komme rundt (venner etc) men nok et hinder
P85 sept 2013, C Zero sept 2014, Model X #1342

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA