Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Har Elon Musk skutt seg selv i foten ?

Startet av eadie, tirsdag 29. november 2016, klokken 21:53

« forrige - neste »

rr2000

Tesla vil ikke selge LHD biler i UK, så tror nok ikke at dette går. Vi kan ikke tvinge Tesla til å selge oss biler ;-)
P85D

Bjoris

Sitat fra: rr2000 på torsdag 03. november 2016, klokken 16:47
Tesla vil ikke selge LHD biler i UK, så tror nok ikke at dette går. Vi kan ikke tvinge Tesla til å selge oss biler ;-)

De kan vel ikke nekte etter regelverket. Dersom de nekter så risikerer de enorme bøter...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

rr2000

Sitat fra: bjoris på torsdag 03. november 2016, klokken 17:17

De kan vel ikke nekte etter regelverket. Dersom de nekter så risikerer de enorme bøter...
Hvilket regelverk sier at alle varianter skal tilbys i alle markeder?
P85D

Bjoris

Sitat fra: rr2000 på torsdag 03. november 2016, klokken 17:56
Sitat fra: bjoris på torsdag 03. november 2016, klokken 17:17

Hvilket regelverk sier at alle varianter skal tilbys i alle markeder?

Nei, venstreratt. EU reglementet for fri handel gjør at man kan bestille den med venstre ratt, det står tidligere i tråden, en som driver på heltid med import har nok kontroll på dette:)

Nei, det er mye å spare, ingen tvil... Dvs 10.000 mindre enn i går, Pundet er nå 10,2 mot 10,06 i går eller var det forgårs...

Her må en absolutt sikre seg før betaling ellers kan vinninga fort forsvinne. Pundet kan komme sterkt tilbake...

KrW

Eller pundet kan like gjerne tape seg mot krona  ;)
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

petersv

Valutasikring er jo forutsigbart i det minste, så å opprette en konto i pund i norsk bank er nok lurt hvis man er komfortabel med prisen gitt dagens kurs.

Men, Tesla skriver svart på hvitt at de forbeholder seg retten til å selge til de selv vil, så de kan godt nekte kjøp av bil som de mistenker er for eksport. De har jo gjort noe lignende ang. videresalg i Norge.

Ellemelle

Nei de kan ikke nekte å selge til noen i et annet land hvis argumentet kun er at det er billigere i et land enn et annet.

Da vanker det milliardbot fra EU. Det var vel Ford som fikk bot på et 70-talls millioner Euro da de gjorde samme stunt i Italia (tror jeg det var).

EDIT: VW var det visst:
https://books.google.no/books?id=S7MHQWZqZBcC&pg=PA81&lpg=PA81&dq=ford+EU+italy+refused+to+sell+new+car&source=bl&ots=-Q4wtHWqAW&sig=AqbNIJtxGBC2AoK2shXAej8dPYg&hl=en&sa=X&ved=0ahUKEwii5q7ExY7QAhXFXSwKHWqzCpEQ6AEIHTAB#v=onepage&q=ford%20EU%20italy%20refused%20to%20sell%20new%20car&f=false

petersv

Det er, dessverre, forskjell på å "ha rett" og "få rett". Tror det er en ganske håpløs sak egentlig å få Tesla til å levere venstreratt i UK. Håper jeg tar feil.

edakcots

Hei alle sammen!
Jeg håper og tror det blir klart onsdag/torsdag denne uken.
Med andre ord, pass på bestillingen din slik at den ikke går ut på dato.
Ved OK, henter vi 6 biler per lass. De kjøres direkte fra London til Drammen og evt videre til deg hvis du bor langt unna.
Det gjenstår 3 ting for meg å klarlegge, men håper dette er på plass innen torsdag denne uken.
De som har bestilt tidligere og har reservert plass, trenger ikke å svare på denne meldingen. Evt nye bes sende svar med tlf nr, slik at jeg kan kontakte dere fortløpende...
Viktig å få bestilt før nyttår uansett da det ikke inkluderes supercharger fritt lenger.
Ha en strålende kveld
Top 10 world statistics Carwings i km og trær:)
Leaf 2014 Tekna DMG
Tesla Model S 85 sort med "alt"
Renault ZOE grå intens
Tesla Model S 85 D 4x4 i bestilling
Importerer og driver kun med elbil, begynte i 2007

edakcots

Hei!
Først: takker for alle henvendelser. Det har vært overveldende interesse.
Beklager at jeg ikke klarte å skaffe finansiering for de som trengte det akkurat nå, men jobber fortsatt med saken.

Til bestillingene: mange har allerede lagt inn bestilling, betalt depositum og fått et reservasjons nummer.
Det MÅ jeg ha fra de som vil ha hjelp med å få bilen hjem. Send melding med dette nr innen fredag denne uken, da er du med i gruppa for å få venstreratt, tilbakebetalt mva osv...
Transport er nå på plass. Alle bilene kommer til Drammen, men kan også videresendes til andre byer i Norge ved behov.
Bilen fortolles, vises biltilsynet og registreres før dere kan hente de. (Tar ca 3 dager etter ankomst)
Det vil fra og med fredag opprettes en Facebook gruppe for å holde gruppa orientert om prosessen.

Har dere spørsmål kan dere kontakte meg direkte på melding her inne, (husk å oppgi tlf nr.) så kontakter jeg alle fredag...

Ha en fin kveld
Leaf 2014 Tekna DMG
Renault ZOE grå intens

alda

Pundet 6 % högre på kort tid :o...har ni terminsäkrat köpesummen?
Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå"   - solgt 03/20
Tesla Model S60D 2016 (20.09) - "Big Blue"
-Reservert Tesla Model 3 03/18 - kansellerad
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"

MeTesla

Sitat fra: alda på fredag 11. november 2016, klokken 12:33
Pundet 6 % högre på kort tid :o...har ni terminsäkrat köpesummen?

...og vet vi noe mer om de 4500 Pundene?

Del gjerne dere som har bestilt.

Bjoris

10,59. Ikke mye å spare lengre for de som ikke sikret valuta! Utvikling i valuta er ekstremt vanskelig å forutse...

edakcots

I følge valutameglere hos Nordea og DnB vil engelske pund falle tilbake til 10kr ganske raskt og fortsette nedover. Det er selvfølgelig usikre faktorer å ta hensyn til som oljepris, Trump-effekten, rentenivå osv, men forståelsen er at vi skal se pund lavere relativt raskt
Leaf 2014 Tekna DMG
Renault ZOE grå intens

andreasmj

@edakcots Har du fått noen svar ang de £4500 i plug-in vehicle grant? Jeg sitter fortsatt på gjerdet og vurderer dette.
XLRD - F1565XX Utlevert 05.11.2019
X90D - F0565XX Utlevert 21.09.2017 | Solgt 06.11.2019
S85D - P0725XX Utlevert 12.05.2015 | Solgt 14.08.2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA