Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Har Elon Musk skutt seg selv i foten ?

Startet av eadie, tirsdag 29. november 2016, klokken 21:53

« forrige - neste »

cstromme

Sitat fra: turfsurf på fredag 28. oktober 2016, klokken 17:15
Hm, ca 150k å spare på min config. Kjenner det ikke frister veldig å ta ut bil i Norge nå. Noen som vet hvordan banker stiller seg til dette, det har ihvertfall vært en utfordring tidligere...

Ja dette var plutselig mye mer aktuelt enn å bestille en i Norge. Konfigurasjonen vi har kikket på er 155.000 NOK mindre ved bestilling i UK enn i Norge. Så må man selvfølgelig regne med kostnaden til reise over, og det å kjøre den hjem, men da snakker vi kanskje 10-15 maks. Fortsatt 140k+ å spare.
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

Øggen

Bakdelen her, e at du må ha pengene på bok. Lånefinansiering går ikke da pengene skal utenlands.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

Tesla65

Hei
Edakcost jeg er inntresert å få bestilt meg en ny Tesla.
Hvit P85 Solgt

KrW

Sitat fra: Øggen på lørdag 29. oktober 2016, klokken 01:55
Bakdelen her, e at du må ha pengene på bok. Lånefinansiering går ikke da pengene skal utenlands.

Måtte man i såfall ha pengene på bok inkludert UK-moms, eller kan man betale uten moms?
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

petersv

Du må nok betale moms for å få den ut ja.

Selv om EU-reglementet tilsier at de må levere venstreratt, har tesla sagt at de ikke gjør det når folk har spurt. Hvor mye orker man å krangle?

Øggen

P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

Bjoris

Det kan ikke vare dette, syns det er rart at de ikke gjør endringer fortere når de vet det skaper importmuligheter om det nå ikke er slik at de nekter å levere venstrerattede biler i UK, Tesla lar seg jo ikke skremme av lover og regler... Utfordringer er jo åpenbart at de har investert mye i UK og dermed å stoppe salget nesten fullstendig med 20% prisøkning er de nok ikke tjent med...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Ellemelle

Tror ikke det hjelper "å ikke la seg skremme av lover og regler". Da får du gjerne en milliardbot.
Å kødde med EU er nesten like smart som å kødde med kemneren :-)

Googlet opp en dom om dette, og hovedargumentet er at det kan være EU-borgere bosatt i England som ønsker å ta med seg bilen når de en gang flytter, derfor er det praktisk å kjøpe en bil med ratt på riktig side.

Bjoris

Er det faktisk noen som har gjort dette eller er dette nybråtsarbeid mot Tesla?

Frister ifht prisen, men føler at jeg stort sett bare får en X 75 ifht en X60 og syns ikke det er verd det ifht usikkerheten, ikke mulighet til lånefinansiering som var planen, kunnenok gjort om på det, men har innsett at jeg orker ikke å styre med dette. Må jo også ta tapet på 15 for bilen som er på vei da det blir vel tøft å ta ut to Xer...

Men lykke til for dere som prøver. Siden jeg faller ned på norsk bil håper jeg ikke dette brer om seg, dette går fort utover 2. håndsverdien er jeg redd
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

MeTesla

Veldig enig i at det frister.

Men jeg vil høre om noen som har fått gjort dette helt ferdig og også fått skriftlig fra Tesla at garantien gjelder. Den forsikringen fikk jeg fra Nissan den gangen jeg fikk tatt inn en Leif fra Frankrike.

Og skriftlig bekreftelse fra Tesla GB om at rattet er på venstre side.

Hva med speedometer? Miles eller KM?

Epleskreller

Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

MeTesla

Go-carter

Sitat fra: MeTesla på søndag 30. oktober 2016, klokken 18:56
Veldig enig i at det frister.

Men jeg vil høre om noen som har fått gjort dette helt ferdig og også fått skriftlig fra Tesla at garantien gjelder. Den forsikringen fikk jeg fra Nissan den gangen jeg fikk tatt inn en Leif fra Frankrike.

Og skriftlig bekreftelse fra Tesla GB om at rattet er på venstre side.

Hva med speedometer? Miles eller KM?

Inntil det foreligger noe skriftlig,  så er det bare å sammenligne garanti vilkårene til GB og norsk garanti. Som jeg prøvde å skrive tidligere her, så ser det ut som det er et forbehold fra Tesla å levere den til et service senter innenfor sin respektive garanti-region. Og det virker som GB og NO er to forskjellige regioner. Men korriger meg gjerne :)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Epleskreller

Den teksten du refererte handlet om Nord-Amerika.  Så den blir feil uansett hvor du er i Europa, om jeg ikke misforstod deg??
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Go-carter

Sitat fra: Epleskreller på søndag 30. oktober 2016, klokken 20:22
Den teksten du refererte handlet om Nord-Amerika.  Så den blir feil uansett hvor du er i Europa, om jeg ikke misforstod deg??

Neida, du har rett. Jeg bare synes det er rart at den amerikanske garantien er den det refereres til på UK siden.

Ser det står I europagarantien at man kan få garantireperasjoner gjennomført innenfor EØS, så lenge bilen er kjøpt I EØS.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA