Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Har Elon Musk skutt seg selv i foten ?

Startet av eadie, tirsdag 29. november 2016, klokken 21:53

« forrige - neste »

Øggen

Sitat fra: zbk på onsdag 12. oktober 2016, klokken 09:57
Får du igjen momsen på en demobrukt bil da? Den er vel å definere som pre-owned?

Regna med bilen e registrert på Tesla/Firma, og da får du trekt fra momsen i andre europeiske land iallefall. Men Britane he mange rare regla dei også.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

edakcots

Ikke komplisert å kjøpe i England.
Fradrag for mva er også en enkel sak å gjøre.
Jeg jobber med import fra Europa til daglig og skal kjøpe en x75 i England.
Har fått forespørsel fra flere som ønsker å bestille der for å spare penger.
1 av gutta sparer nøyaktig 200.000! Han skal ha ludicrous m/alt og på den norske siden koster den 1.450.000 i England 1.250.000

854.000 koster min i Norge nå. England: 714.000. Diff 140.000

Send meg en melding hvis du/dere er interessert i å hive dere på.
Kan leveres her i Norge eller i England etter hva du selv ønsker...
Top 10 world statistics Carwings i km og trær:)
Leaf 2014 Tekna DMG
Tesla Model S 85 sort med "alt"
Renault ZOE grå intens
Tesla Model S 85 D 4x4 i bestilling
Importerer og driver kun med elbil, begynte i 2007

Ellemelle

Men da får du høyreratt, eller?

edakcots

Nei, venstreratt. EU reglementet for fri handel gjør at man kan bestille den med venstre ratt
Leaf 2014 Tekna DMG
Renault ZOE grå intens

Øggen

Kanskje det e en "ikke sak", men va ikkje det en del styr ang. garanti og service avtale på dei bilane som blei eksportert til Sverige og Danmark? Måtte ta garanti reparasjon i det landet bilen opprinnelig va solgt i?
Eller he det blitt endra?
Klart e over 100K spart forlokkende, men gidd ikkje kjøre til England om det evt. skulle bli en "garantisak"
P85, pearl white,  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

MeTesla

Veldig spennende å høre hvilke helt konkrete erfaringer som gjøres fremover vedr import. Og om det er "enkelt og greit" kommer det til å spre seg som ild i tørt gress. Jeg kunne tenkt meg å importere en S i så tilfelle.

Tror dette også vil presse pris i Norge - den må ned.

edakcots

Jek eksporterte en bil til NL i våres. Kunde der nede dro til Tesla NL og endret et eller annet i bilen, som kort samt en software oppgradering, helt gratis hos de. Da fortalte representanten i NL at de hadde gjort dette med ca 200 norske biler. Dette var overhodet ikke noe problem for de å gjøre sa de...
Leaf 2014 Tekna DMG
Renault ZOE grå intens

MeTesla

Sitat fra: edakcots på fredag 28. oktober 2016, klokken 12:36
Jek eksporterte en bil til NL i våres. Kunde der nede dro til Tesla NL og endret et eller annet i bilen, som kort samt en software oppgradering, helt gratis hos de. Da fortalte representanten i NL at de hadde gjort dette med ca 200 norske biler. Dette var overhodet ikke noe problem for de å gjøre sa de...

Bra å få en uttalelse fra Tesla i Norge, det ville i alle fall jeg ønsket meg før jeg evt gikk til skrittet å importere en bil fra England. Hva er i praksis forskjellen på en engelsk og norsk bil om rattet står rett?

Bjoris

Er disse prisene ETTER at prisen har steget i UK, eller har det ikke blitt gjennomført prisendring enda?
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Øggen

Sitat fra: edakcots på fredag 28. oktober 2016, klokken 12:36

Dette e vel fortsatt handel innafor EU, sjøl etter Brexit, og da e det nok intet problem. Norge står uttafor samveldet. Men som tidligere nevnt, om du får en uttalelse fra Tesla Norge (tvila desverre)
SÅ, e nok mange interresert.
P85, pearl white,  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

Go-carter

For det første, tviler jeg på at Tesla har europewide-garanti. De er ganske formsydd for de forskjellige markedene, virker det som. For eksempel, er garantien i UK kun 4 år og 80.000km. Det alene, vil i mine øyne gjøre en UK bil mindre verdt. I tillegg kan du -kun- forholde deg til UK garanti og evt kjøpslov i UK (uten at jeg kjenner den), og miste et hav av fordeler den norske forbrukerkjøpsloven innehar iallefall.

Har du flaks så er det absolutt penger å spare. Men hvis du sparer 100k på å kjøpe i UK, så er det ikke spesielt mange verkstedbesøk det 5. året man ikke lenger har garanti sammenlignet med bil kjøpt i Norge før den vinninga er gått opp i spinninga.

Det er en risiko - som med mye annet.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

edakcots

Ser ikke helt hva du mener med risiko?
Det er garanti som gjelder i hele Europa ja. Dessuten er det 0 i avgift på den i Norge, så hvis du skulle beholde den i lengre tid er det bare å selge den tilbake til andre EU land hvis du tror nordmenn griner på nesa ved 4års garanti kontra 5.
Det er for meg så mye å spare, dessuten vet jeg at det kommer nye avgifter i Norge en dag, så nei, prisfallet (om noe) vil være minimalt.
Jeg selger fortsatt 2013 modeller til 550.000kr det er omtrent hva man betalte i 2013. Hvilken annen bil kan skilte med så lavt verdifall???
Løp å kjøp sier jeg
Leaf 2014 Tekna DMG
Renault ZOE grå intens

edakcots

Det hagler inn med spm på min mailboks..:

1 ja du får venstreratt.
2 nei du skal ikke kjøpe gjennom meg men direkte fra Tesla.
3 ja jeg hjelper det med alt av papirer, får igjen moms ved utførselen osv.
4 du kan hente selv eller få den lev hvor som helst i Norge.
5 ja vi bestiller flere personer samtidig.
6 ja du kan selvfølgelig bli med å hente selv
7 ja jeg kan ordne kampbilletter til de som ønsker å kombinere turen med annet.
8 du betaler til Tesla direkte, IKKE til meg.
9 du betaler et honorar til meg for hjelpen av DOC osv, men det er dråper i havet i forhold til hva du sparer.
10 ja jeg kan hjelpe deg med salg av bilen etterpå, enten i Norge eller i Europa.
11 ja, det er greit å kjøpe for å tjene penger på Finn.no. Det er din bil, jeg bestemmer nada...
12 ja, jeg kan hjelpe til med konfigurasjon hvis man trenger veiledning på hva som selges lett i markedet etterpå...

Som sagt, skriv melding til meg her, så kan vi ta en prat i helgen...
Leaf 2014 Tekna DMG
Renault ZOE grå intens

turfsurf

Hm, ca 150k å spare på min config. Kjenner det ikke frister veldig å ta ut bil i Norge nå. Noen som vet hvordan banker stiller seg til dette, det har ihvertfall vært en utfordring tidligere...
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Go-carter

SitatTo obtain warranty service, you must notify Tesla within the applicable warranty period, and deliver the vehicle, at your expense, during regular business hours to a Tesla Service Center, or such other repair facility designated by Tesla, in the Tesla North American Warranty Region.

Betyr ikke dette at den ikke blir servet I Norge?
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA