Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

X90D pris i England

Startet av eadie, tirsdag 11. oktober 2016, klokken 14:47

« forrige - neste »

Øggen

Sitat fra: zbk på onsdag 12. oktober 2016, klokken 09:57
Får du igjen momsen på en demobrukt bil da? Den er vel å definere som pre-owned?

Regna med bilen e registrert på Tesla/Firma, og da får du trekt fra momsen i andre europeiske land iallefall. Men Britane he mange rare regla dei også.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

edakcots

Ikke komplisert å kjøpe i England.
Fradrag for mva er også en enkel sak å gjøre.
Jeg jobber med import fra Europa til daglig og skal kjøpe en x75 i England.
Har fått forespørsel fra flere som ønsker å bestille der for å spare penger.
1 av gutta sparer nøyaktig 200.000! Han skal ha ludicrous m/alt og på den norske siden koster den 1.450.000 i England 1.250.000

854.000 koster min i Norge nå. England: 714.000. Diff 140.000

Send meg en melding hvis du/dere er interessert i å hive dere på.
Kan leveres her i Norge eller i England etter hva du selv ønsker...
Top 10 world statistics Carwings i km og trær:)
Leaf 2014 Tekna DMG
Tesla Model S 85 sort med "alt"
Renault ZOE grå intens
Tesla Model S 85 D 4x4 i bestilling
Importerer og driver kun med elbil, begynte i 2007

Ellemelle

Men da får du høyreratt, eller?

edakcots

Nei, venstreratt. EU reglementet for fri handel gjør at man kan bestille den med venstre ratt
Top 10 world statistics Carwings i km og trær:)
Leaf 2014 Tekna DMG
Tesla Model S 85 sort med "alt"
Renault ZOE grå intens
Tesla Model S 85 D 4x4 i bestilling
Importerer og driver kun med elbil, begynte i 2007

Øggen

#19
Kanskje det e en "ikke sak", men va ikkje det en del styr ang. garanti og service avtale på dei bilane som blei eksportert til Sverige og Danmark? Måtte ta garanti reparasjon i det landet bilen opprinnelig va solgt i?
Eller he det blitt endra?
Klart e over 100K spart forlokkende, men gidd ikkje kjøre til England om det evt. skulle bli en "garantisak"
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

MeTesla

Veldig spennende å høre hvilke helt konkrete erfaringer som gjøres fremover vedr import. Og om det er "enkelt og greit" kommer det til å spre seg som ild i tørt gress. Jeg kunne tenkt meg å importere en S i så tilfelle.

Tror dette også vil presse pris i Norge - den må ned.

edakcots

Jek eksporterte en bil til NL i våres. Kunde der nede dro til Tesla NL og endret et eller annet i bilen, som kort samt en software oppgradering, helt gratis hos de. Da fortalte representanten i NL at de hadde gjort dette med ca 200 norske biler. Dette var overhodet ikke noe problem for de å gjøre sa de...
Top 10 world statistics Carwings i km og trær:)
Leaf 2014 Tekna DMG
Tesla Model S 85 sort med "alt"
Renault ZOE grå intens
Tesla Model S 85 D 4x4 i bestilling
Importerer og driver kun med elbil, begynte i 2007

MeTesla

Sitat fra: edakcots på fredag 28. oktober 2016, klokken 12:36
Jek eksporterte en bil til NL i våres. Kunde der nede dro til Tesla NL og endret et eller annet i bilen, som kort samt en software oppgradering, helt gratis hos de. Da fortalte representanten i NL at de hadde gjort dette med ca 200 norske biler. Dette var overhodet ikke noe problem for de å gjøre sa de...

Bra å få en uttalelse fra Tesla i Norge, det ville i alle fall jeg ønsket meg før jeg evt gikk til skrittet å importere en bil fra England. Hva er i praksis forskjellen på en engelsk og norsk bil om rattet står rett?

Bjoris

Er disse prisene ETTER at prisen har steget i UK, eller har det ikke blitt gjennomført prisendring enda?

Øggen

Sitat fra: edakcots på fredag 28. oktober 2016, klokken 12:36
Jek eksporterte en bil til NL i våres. Kunde der nede dro til Tesla NL og endret et eller annet i bilen, som kort samt en software oppgradering, helt gratis hos de. Da fortalte representanten i NL at de hadde gjort dette med ca 200 norske biler. Dette var overhodet ikke noe problem for de å gjøre sa de...

Dette e vel fortsatt handel innafor EU, sjøl etter Brexit, og da e det nok intet problem. Norge står uttafor samveldet. Men som tidligere nevnt, om du får en uttalelse fra Tesla Norge (tvila desverre)
SÅ, e nok mange interresert.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Go-carter

For det første, tviler jeg på at Tesla har europewide-garanti. De er ganske formsydd for de forskjellige markedene, virker det som. For eksempel, er garantien i UK kun 4 år og 80.000km. Det alene, vil i mine øyne gjøre en UK bil mindre verdt. I tillegg kan du -kun- forholde deg til UK garanti og evt kjøpslov i UK (uten at jeg kjenner den), og miste et hav av fordeler den norske forbrukerkjøpsloven innehar iallefall.

Har du flaks så er det absolutt penger å spare. Men hvis du sparer 100k på å kjøpe i UK, så er det ikke spesielt mange verkstedbesøk det 5. året man ikke lenger har garanti sammenlignet med bil kjøpt i Norge før den vinninga er gått opp i spinninga.

Det er en risiko - som med mye annet.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

edakcots

Ser ikke helt hva du mener med risiko?
Det er garanti som gjelder i hele Europa ja. Dessuten er det 0 i avgift på den i Norge, så hvis du skulle beholde den i lengre tid er det bare å selge den tilbake til andre EU land hvis du tror nordmenn griner på nesa ved 4års garanti kontra 5.
Det er for meg så mye å spare, dessuten vet jeg at det kommer nye avgifter i Norge en dag, så nei, prisfallet (om noe) vil være minimalt.
Jeg selger fortsatt 2013 modeller til 550.000kr det er omtrent hva man betalte i 2013. Hvilken annen bil kan skilte med så lavt verdifall???
Løp å kjøp sier jeg
Top 10 world statistics Carwings i km og trær:)
Leaf 2014 Tekna DMG
Tesla Model S 85 sort med "alt"
Renault ZOE grå intens
Tesla Model S 85 D 4x4 i bestilling
Importerer og driver kun med elbil, begynte i 2007

edakcots

Det hagler inn med spm på min mailboks..:

1 ja du får venstreratt.
2 nei du skal ikke kjøpe gjennom meg men direkte fra Tesla.
3 ja jeg hjelper det med alt av papirer, får igjen moms ved utførselen osv.
4 du kan hente selv eller få den lev hvor som helst i Norge.
5 ja vi bestiller flere personer samtidig.
6 ja du kan selvfølgelig bli med å hente selv
7 ja jeg kan ordne kampbilletter til de som ønsker å kombinere turen med annet.
8 du betaler til Tesla direkte, IKKE til meg.
9 du betaler et honorar til meg for hjelpen av DOC osv, men det er dråper i havet i forhold til hva du sparer.
10 ja jeg kan hjelpe deg med salg av bilen etterpå, enten i Norge eller i Europa.
11 ja, det er greit å kjøpe for å tjene penger på Finn.no. Det er din bil, jeg bestemmer nada...
12 ja, jeg kan hjelpe til med konfigurasjon hvis man trenger veiledning på hva som selges lett i markedet etterpå...

Som sagt, skriv melding til meg her, så kan vi ta en prat i helgen...
Top 10 world statistics Carwings i km og trær:)
Leaf 2014 Tekna DMG
Tesla Model S 85 sort med "alt"
Renault ZOE grå intens
Tesla Model S 85 D 4x4 i bestilling
Importerer og driver kun med elbil, begynte i 2007

turfsurf

Hm, ca 150k å spare på min config. Kjenner det ikke frister veldig å ta ut bil i Norge nå. Noen som vet hvordan banker stiller seg til dette, det har ihvertfall vært en utfordring tidligere...
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Go-carter

SitatTo obtain warranty service, you must notify Tesla within the applicable warranty period, and deliver the vehicle, at your expense, during regular business hours to a Tesla Service Center, or such other repair facility designated by Tesla, in the Tesla North American Warranty Region.

Betyr ikke dette at den ikke blir servet I Norge?
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA