Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: El bil som takler kløfta-Asker-kløfta

Startet av Tore Wold, tirsdag 29. november 2016, klokken 09:26

« forrige - neste »

Orbit

Sitat fra: Kanon på torsdag 24. november 2016, klokken 16:49
I Norge skal batteribytte være momsfritt, ergo billigere enn  Tyskland.

Alt av deler og reperasjoner/arbeid er med full moms i Norge, også på elbil.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55


kaiat

Det er bare batteriet som er momsfritt. Med moms på arbeid og norske verkstedpriser blir det nok dyrere enn i Tyskland tenker jeg.

LMOR

Det tar ikke mange timene å bytte batteriet, så det bør ikke kunne bli mer enn 7000 euro.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

KapteinLefso

Det er jo batteriet som koster penger. I følge BMW er det fort gjort å skifte batteriet. For håpe det stemmer?
2017 BMW i3

Orbit

Sitat fra: Kanon på torsdag 24. november 2016, klokken 21:19
Sitat fra: Orbit på torsdag 24. november 2016, klokken 20:26
Sitat fra: Kanon på torsdag 24. november 2016, klokken 16:49
I Norge skal batteribytte være momsfritt, ergo billigere enn  Tyskland.
Alt av deler og reperasjoner/arbeid er med full moms i Norge, også på elbil.
http://www.skatteetaten.no/no/Radgiver/Rettskilder/Uttalelser/Prinsipputtalelser/Merverdiavgiftsloven--6-6---Fritak-for-leasing-av-elbiler-og-omsetning-av-elbilbatterier--Skattedirektoratets-fellesskriv-26-juni-2015/

Den var jeg ikke klar over, takk for info! i3 er jo litt spesiell i så måte, med samme batteri på BEV og REX. Så ved kjøp av nytt batteri (dersom det noen gang blir lønnsomt i forhold til å bytte hele bilen) gjelder det å kjøpe til riktig bil dersom en har begge varianter  8)
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Kanon

#36
Sitat fra: Leif Erik Gullanger på fredag 25. november 2016, klokken 00:04
Det er jo batteriet som koster penger. I følge BMW er det fort gjort å skifte batteriet. For håpe det stemmer?

4 timers arbeide. + 1 time programmering.  570 Euroner i Tyskland.  Se detaljert faktura tidligere denne tråden.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA