Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lade elbil i Hemsedal Skisenter

Startet av Usikker på detta, tirsdag 29. november 2016, klokken 07:13

« forrige - neste »

Klykken

Spotify blir ikke bedre enn kvaliteten det streames i, samt kildematerialet. 320 kbps Ogg Vorbis hvis innstillingene i telefonen er satt til "extreme". Dagens (pop)musikk er ellers belemret med loudness i hvert spor i kildematerialet, slik at det ofte høres grøtete ut uansett hva man gjør.
Slik ser lydsporet ofte ut nå (nederst), kontra før studioene fant loudness-knappen:
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Milo

Sitat fra: Usikker på detta på torsdag 17. november 2016, klokken 07:43
Jeg lurer litt på om denne er kompatibel med android og i3?
http://hifimediy.com/Sabre-9018-DAC

I så tilfelle - er det noen som har såpass peiling at de kan forklare hvordan man bruker den?  :o
Eksempelvis om denne kan gjøre spotify-lyd bedre, eller om det KUN er musikkfiler lagret på eksempelvis telefonen den forbedrer?  :o

Den hjelper ingenting så lenge du bruker USB eller Bluetooth for å spille av musikk. Du får bedre lyd om du bruker mini jack. Når du kobler til telefon via USB eller Bluetooth til f.eks å spille av Spotify, så vil DAC'en på i3'en gjøre jobben.

02jan

Er litt enig med dere som setter inn subb.
Har HK og det er klar og fin lyd, dab+ og spille fra iPhone går fint.

Men mitt NON-nonsen Sony anlegg med dertil høyttalere i hattehylla på min 69 mod BMW har dypere og mer musikk/klang i lydbildet.

Har hatt HK anlegg i bil fra 90 tallet som også spilte dypt og rent.

Selv min 20 år a6 med orginalhøytalere (8styk) pluss forsterker og basskasser er som et anlegg som russebuss i forhold til miljøbilen.

Mulig jeg må sette meg inn i disse nye formatene, men siden det stopper litt på at jeg har feil telefon ,må ha en eller annen app , så butter dett litt.  Men skulle gjerne hatt mer dybde - er det slik at man oppnår det ved å sille med rett format ?
Tesla CyberT dual AWD - reservasjon 1127xxxxx
Bmw i3 fra juli 2014 - solgt juni 2019 :(

2019 - Gjøvikbanen/Scott spark
2016 - folkevogn Passat alltrack diesel
1981- Jeep CJ-7 4.2 Renegade
1969 - BMW 1600-2
1997' hengerfeste C4 2.6 Avant quattro - lånt ut til far.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA