Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lade elbil i Hemsedal Skisenter

Startet av Usikker på detta, tirsdag 29. november 2016, klokken 07:13

« forrige - neste »

Usikker på detta

Har fått et knalltilbud på sub og forsterker til bilen da jeg kjenner karen som jobber i butikken. Butikkpris 15000kr - jeg kunne få det for 5  ::)

Det er snakk om den "peneste" suben de har kvalitetsmessig + en knallgod forsterker som skal drive den.

Men jeg lurer på om dette vil surre til det eletriske i bilen på noen måte? Slik som rekkeviddeanalyseringen osvosv om jeg skulle spille høyt?

Eventuelle bakdeler som gjør at jeg ikke bør kjøpe dette?

02jan

Tesla CyberT dual AWD - reservasjon 1127xxxxx
Bmw i3 fra juli 2014 - solgt juni 2019 :(

2019 - Gjøvikbanen/Scott spark
2016 - folkevogn Passat alltrack diesel
1981- Jeep CJ-7 4.2 Renegade
1969 - BMW 1600-2
1997' hengerfeste C4 2.6 Avant quattro - lånt ut til far.

Usikker på detta

Sitat fra: 02jan på mandag 10. oktober 2016, klokken 17:59
Tar unødvendig mye plass i ellers kompakt bil ?

Sant. Men plass er ikke noe problem i mitt tilfelle.

Er mer redd for å surre med det eletriske. Det er jo en elbil og det er litt ukjent for meg hvordan ting fungerer. Rekkeviddeassistenten osv.

Jeg får høre i et annet forum (klarte ikke styre meg..) at det ikke skal være noe problem da slikt blir koblet opp mot 12V``ts batteriet. Eventuelt slite på det. I hvor stor grad mon tro?

RAS

Det vil ikke surre til det elektriske. Som de sa på det sndge forumet. Er dette koblet til 12v og vil i liten grad påvirke fremdriftsbatteriet.
Snart i3 94Ah Fluid Black
2015 i3 Arravani Gray

Usikker på detta

Bowers

Rapporter gjerne tilbake når/hvis du gjør det :)
Ikke minst hadde det vært fint om du kunne gitt en liten DIY guide på det i ettertid om du skulle ha lyst. Spesielt hvordan du tar ut signalet til forsterkeren.

Jeg synes også HK anlegget spiller for dårlig nederst i registret så en sub er helt på sin plass.

RAS

Sitat fra: Usikker på detta på mandag 10. oktober 2016, klokken 18:39
Rått! Takk for bekreftelsen. Tror det blir handel :)
Hold oss oppdattert på dette. Jeg driver å forsker litt selv på dette, tror jeg skal bytte ut 6x9", alle 4" samt diskantene, altså alle elementene, Focal har BMW tilpasset. Bare håper og tror de er bedre enn H/K sine.
Snart i3 94Ah Fluid Black
2015 i3 Arravani Gray

KnutOL

Jeg har også samme oppfatning om lydkvaliteten i i3 med HK anlegget. Hadde en X3 før og den ga merkbart mer "guffe på bånn".

Ellers, se denne videoen på YouTube 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Usikker på detta

Skal komme med oppdateringer  :)
Har allerede kontaktet Hifi-mannen og venter på svar og eventuell jobbekreftelse. Håper på denne uken. Aller helst imorgen.  8)

Usikker på detta

Jeg nevnte kanskje ikke det, men jeg akter å få dette gjort på en helproff måte. Ergo jeg hyrer inn en som jobber med dette på fulltid. Jeg kommer til å bevitne det, men ikke gjøre stort selv.

Perfekt for litt bildetaking av jobben :)

Bowers

Hvordan har det gått? Ble det noen oppgradering og bildetaking av jobben? ;)

Usikker på detta

Dette blir noe av imorgen med 97% sikkerhet :)
Kommer tilbake hit med den dokumentasjonen jeg klarer å få til :) Litt usikkert om jeg kommer til å være tilstedet under hele operasjonen.

Bowers

Lykke til ;)

Type komponenter og hvor/hvordan signal og strøm til forsterkeren tas ut er veldig intressant.

Usikker på detta

Jeg eier ikke snøring på slikt selv vetu, så kan bli vanskelig for meg å utdype. Men vi gjør et forsøk :)

EDIT: Skru-lyd-kællen ble lagt inn på sykehus. Tydeligvis viktigere enn å hjelpe meg. Da drøyer det vel litt.

Toalmar

Sitat fra: Usikker på detta på fredag 21. oktober 2016, klokken 16:22
EDIT: Skru-lyd-kællen ble lagt inn på sykehus. Tydeligvis viktigere enn å hjelpe meg. Da drøyer det vel litt.
Vi får tro han ikke valgte å bli innlagt på sykehuset for å slippe å hjelpe deg, men fordi han trengte det.
BMW i3s 94Ah Fully Charged - 2018
Reservert TMYP Hvit / Svart 08.04.2020 - TMY LR Hvit / Svart 07.04.2020
TM3 LR AWD - Svart / Hvit - Solgt 01.04.2020

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA