Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lade elbil i Hemsedal Skisenter

Startet av Usikker på detta, tirsdag 29. november 2016, klokken 07:13

« forrige - neste »

MrBeery

Er det forresten mulig å legge musikk inn på bilens harddisk/SSD?

Usikker på detta

Sitat fra: Ingeniøren på lørdag 12. november 2016, klokken 09:02
Sitat fra: Usikker på detta på fredag 11. november 2016, klokken 22:00
Greia er, at når man insinuerer at folk er "døve" fordi man ikke trives med det samme lydbildet som en selv - da avsluttes diskusjonen for min del. :)
Er enig i det du sier her, man må ha kvalitet på det som spilles ja. Jeg har rikelig med slikt og behøver ikke kjøpe musikken din ;)

Selv hører jeg på Tool og Nine inch nails (Fragile) om dagen, hvilket begge har krevende lydbilder. Og i følge MIN SMAK er ikke originalanlegget spesielt egnet for den typen musikk.
Ompalompaen er justert veeeldig svakt på effekt - kun for å fylle ut i dybden. Synes bassen generelt trekker seg tilbake når man øker lydnivået, hvilket sikkert er meningen fra HK sin side for at man ikke skal sprenge skjiten.

Da slipper du å tenke på at en elbil går stille - vi hører deg uansett et par kvartal unna eller 500 m , velg det som passer. Ser at for dette så strekker ikke HK anlegget helt til ::)
Pass dog på så folieringen ikke begynner å flasse....

Hahaha :)
Det er vel det folk flest tenker da...tilbake på 90-tallet hvor bilene sto på torget og "pustet" ;)

Er en godt voksen gubbe som på ingen måte spiller høyt. Jeg spiller "klart" :)
Er av den typen som for alt i verden unngår at andre på utsiden hører at jeg spiller musikk. Er jeg på E6 derimot kan det vel hende jeg gumper på litt for å kjenne litt på adrenalinet :)

Klykken

Jeg er enig med "usikker på detta", og at definisjonen på god lyd er opp til hver enkelt. HK-anlegget er godt nok, men er enig  i at det mangler litt i bunnfrekvensene.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

stein84

Blir sub på meg også, så fort jeg får tid. Er ikke noe å si på selve lyden i bilen, men JEG vil ha mer trykk i bunn.

Har e-golf med dynaudio, og der er det sånn passe med trykk i bunn. Men fryktelig skrikende diskanter. Får ikke justert de slik jeg vil ha de heller, så vurderer å prøve noen andre...

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Usikker på detta

Sitat fra: stein84 på mandag 14. november 2016, klokken 23:37
Blir sub på meg også...

Det som er fint med å bygge ut dette anlegget med en sub er man kan ha volumet på halv styrke, og likevel få følelsen av et totalt lydbilde.

Uten suben fikk jeg alltid en trang til å øke volumet for å få "åpnet" lyden i anlegget, men dette gjorde bare lyden grøtete - i motsetning til det forrige anlegget jeg hadde i en Mini Countryman.
Dette er riktignok litt merkelig da det i utgangspunktet er akkurat det samme anlegget i begge bilene, men dog veldig forskjellig lyd som kan grunnes i annerledes plassering av høytalere, annet interiør el.l.

Tips er å dra til tv-boden på svinesund om du bor i nærheten eller er på harrytur.
Prisene her er GODE i forhold til i Norge, og et par av gutta der har jobbet i butikken i et par 10-år. De har PEIL :)

De sørger også for at du ikke får problemer i tollen  ;D

Mr.Zero

Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

Jorgensen

Sitat fra: MrBeery på lørdag 12. november 2016, klokken 09:34
Ja. Finn frem musikkfiler og kopier de over. Jeg har selv kopiert over en god del FLAC-filer og det låter bra!
-------------------------------------------------------
Hyndai KONA Electric - aug 2018
Solar Orange BMW i3 - mars 2014

Usikker på detta

Sitat fra: Mr.Zero på tirsdag 15. november 2016, klokken 20:46
Er det hurtiglader på Svinesund? ???

Jeg har måtte google litt selv og ender opp i gamle tråder her hos elbilforum:
På Svinesund tror jeg ikke det er noen.
På Nordbysenteret noen km unna "skal de ha fått" opp noen punkter, men ville ikke satset på disse da de sjansen for at de er opptatte er stor.

Noen må gjerne arrestere meg om jeg kommer med feilinformasjon. Har som sagt måtte google dette.

Personlig ville jeg ha funnet et annet ladepunkt langs E6 på veien. Det er jo flusst av de, så det skulle ikke være noe problem.
i3``n guider deg :)

Usikker på detta

Sitat fra: Jorgensen på tirsdag 15. november 2016, klokken 22:09
Sitat fra: MrBeery på lørdag 12. november 2016, klokken 09:34
Ja. Finn frem musikkfiler og kopier de over. Jeg har selv kopiert over en god del FLAC-filer og det låter bra!

Har du tiden til å gi en liten beskrivelse av hvordan dette foregår? Ville jeg satt pris på :)

Hvor stor plass er det på dette SD-kortet, og hvor mye plass er ledig på det fra default?
Kan ikke se at jeg har funnet "tilgangen" eller info om dette i bilens menyer.

Milo

Du må ha stor Navi Pro for å kunne kopiere over filer. Du legger de over på en USB stick, går til Multimedia meny og finner valget hvor du kan kopiere over musikken. Er personlig skuffet over at det kun er 20Gb tilgjengelig med plass.

Usikker på detta

Sitat fra: Milo på onsdag 16. november 2016, klokken 10:22
Du må ha stor Navi Pro for å kunne kopiere over filer. Du legger de over på en USB stick, går til Multimedia meny og finner valget hvor du kan kopiere over musikken. Er personlig skuffet over at det kun er 20Gb tilgjengelig med plass.

Ikke verre altså. Takker :)

"Stor NAVI PRO" - går ut ifra at jeg har det når jeg har fully charged edition.

Klykken

Helt sikkert. Hvis hele skjermen er glass, uten en stor ramme av plast, så stemmer nok det.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Mr.Zero

Sitat fra: Usikker på detta på onsdag 16. november 2016, klokken 05:30

På Nordbysenteret noen km unna "skal de ha fått" opp noen punkter, men ville ikke satset på disse da de sjansen for at de er opptatte er stor.

Noen må gjerne arrestere meg om jeg kommer med feilinformasjon. Har som sagt måtte google dette.

Personlig ville jeg ha funnet et annet ladepunkt langs E6 på veien. Det er jo flusst av de, så det skulle ikke være noe problem.

Okay! Bor 10 mil unna og da blir det trolig litt for spennende å satse på at purka går 20 mil på motorvei i disse dager.. ;D
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

Usikker på detta

Sitat fra: Mr.Zero på onsdag 16. november 2016, klokken 20:59
Sitat fra: Usikker på detta på onsdag 16. november 2016, klokken 05:30

Okay! Bor 10 mil unna og da blir det trolig litt for spennende å satse på at purka går 20 mil på motorvei i disse dager.. ;D

En 15min stopp hos hurtiglader vil fikse biffen. Smartest er vel å gjøre dette på vei hjem siden bilen lader desidert raskest opp t.o.m. 90%.
Jeg skal aldri mer lade forbi 90% med hurtiglader. Det er waste of money. Selv om det ikke blir de helt store summene uansett er det jo gøy å være litt økonomisk når man først har fått elbil :)

Hold oss oppdatert med hva du ender opp med da :)

Usikker på detta

Jeg lurer litt på om denne er kompatibel med android og i3?
http://hifimediy.com/Sabre-9018-DAC

I så tilfelle - er det noen som har såpass peiling at de kan forklare hvordan man bruker den?  :o
Eksempelvis om denne kan gjøre spotify-lyd bedre, eller om det KUN er musikkfiler lagret på eksempelvis telefonen den forbedrer?  :o

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA