Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Varmepumpe?

Startet av GOLF-raider, mandag 28. november 2016, klokken 09:49

« forrige - neste »

GOLF-raider

Facebook-siden «Vi som ønsker elbilen dit peppern gror» latterliggjør elbileiere og oppfordrer bilister til blokkering av
elbiler i trafikken. Over 10.000 personer er med.
Hvordan takler vi disse streberne?
http://e24.no/privat/denne-facebook-siden-samler-10-000-norske-elbilhatere/23379334
Innehaver av Facebooksiden:
http://www.proff.no/rolle//-/89405/
ORKANGER
E-Golf; prod.uke 7/15 • V-P • lev.02 03 2015
Peugeot 407 SW/2007
Traktor Volvo BM 500/1977

JorgenM

#1
Vi ignorerer dem.

Å gjøre noe direkte mot slike er nettopp det de ønsker og da får de bare blod på tann.

Har noen venner i gruppen der og de er generelt positive til elbiler, er nok med i gruppen bare for litt gøy og fordi de har blitt invitert.
Admins på gruppen er nok ekstreme motstandere og prøver å påvirke resten, men ingen grunn til å bruke energi på å prøve å påvirke dem.
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

arthur

Sitat fra: JorgenM på mandag 10. oktober 2016, klokken 02:44
Vi ignorerer dem.

Å gjøre noe direkte mot slike er nettopp det de ønsker og da får de bare blod på tann.

Enig!
Miev 2014
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Honda E Urban med kølapp - droppet
Seat Mii Electric - 2 kvartal
Skoda Vision iv - kølapp

Kia e-Niro med kølapp (2020?)

Øyvind.h

Administrator av siden (Dag Oppegaard eller noe sånt) betaler faktisk for å promotere hatet sitt. Det må være fryktelig pinlig for familien hans. Og ikke minst - det blir mer og mer pinlig etter hvert som tiden går og ladbare kjøretøy tar større og større markedsandeler.
Han burde nok heller gå over til røykelobbyen for å kjempe for sigaretten og mot folkehelse eller noe slikt :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Dnn .

Kan selv si at jeg er ikke noe fan i hele tatt av elbil. MEN!!! Jeg har forstått at for å ha råd til å komme meg til jobb (får ikke tatt kollektivt) så må jeg ha elbil. Dette er mest pga bomringer. Hvis bomringen økes mer for dieselbil så måtte jeg ha slutta å jobbe og blitt en nav-kunde for å ha råd til mat.

Kan ikke betale nærmere 6000,-/mnd++ hvis disse forhatende Miljøpartiet De Grønne får ønskene sine oppfylt.

tomrh

Det var mye verre for ca. 2 år siden, da flommet det over av elbilhat overalt. Til og med på min egen facebookvegg. Nå synes jeg opinionen har snudd seg, mer fakta kommer fram, journalister vinkler positivt i større grad og folk flest er mer åpne for elbiler.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

larsk

https://www.nrk.no/norge/_-menn-er-mest-hissige-i-trafikken-1.11098210

Det er vel som med sykkelhatere kanskje;
Homofobe, utrygge på egen legning, skaphomofile, seksuelt dysfunksjonelle og mobbeofre.... ref artikkel...
2015 Mitsubishi i-Miev
Elektrisk motorsag
Elektrisk tannbørste

Dnn .

Sitat fra: tomrh på tirsdag 11. oktober 2016, klokken 09:11
Det var mye verre for ca. 2 år siden, da flommet det over av elbilhat overalt. Til og med på min egen facebookvegg. Nå synes jeg opinionen har snudd seg, mer fakta kommer fram, journalister vinkler positivt i større grad og folk flest er mer åpne for elbiler.

Elbilhatet tror jeg ikke er lagt til side. Jeg er selv en motstander av elbil, og som nevnt ikke noe fan av dem.
Grunnen til at vi ser mer toleranse for det i dag er pga kommende avgifter som vil gjøre det umulig for Ola Nordmann å ha råd til å ha en fossilbil.

Spør deg selv: Hvor mange er det i landet vårt som kjøper elbil pga de er miljøbevist, uten å tenke på lommeboka?

Lars C. Krogenæs

Hva har lommeboka med saken å gjøre?

Poenget må være å få folket til å gå over til miljøvennlige nullutslippsbiler. Hvor mange hadde giddet å pante flasker? Hvor mange hadde latt bilvrakene stå i hager og kratt, hvis det kostet penger å bli kvitt bilene? At det må økonomiske incentiver til er en gulrot for å endre adferd. Vi ser at det fungerer, selv om man ikke foretar beviste handlinger.

Personlig er jeg for et forbud for fossilbiler, mens andre mener det er for tidlig enda.

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Lars C. Krogenæs

Forøvrig er "peppersiden" fulgt av mange elbil-elskere som får dagens morsomme oppgulp fra Dag Oppegaard.

Det er jo så absurd at det er morsomt!

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

GOLF-raider

ORKANGER
E-Golf; prod.uke 7/15 • V-P • lev.02 03 2015
Peugeot 407 SW/2007
Traktor Volvo BM 500/1977

Amoss

Sitat fra: Dnn . på tirsdag 11. oktober 2016, klokken 10:59
Spør deg selv: Hvor mange er det i landet vårt som kjøper elbil pga de er miljøbevist, uten å tenke på lommeboka?

Jeg er klar over at dette kanskje ikke helt har nådd frem til målgruppene, men elbil incentivene er der ikke for å glede oss som ønsker/vil ha elbil (selv om de nødvendigvis gjør det også). De er der nettopp for å gjøre det enklere å få både de som ikke er "miljøbevisste" og de som er skeptiske til elbiler til å vurdere elbil istedet for "vanlig bil" når man er i markedet for å kjøpe seg ny bil. En del av de tunge avgiftene du mener "Ola Nordmann" ikke har råd til er også ment som en pådytter "Du burde se seg om etter en alternativ måte å komme deg rundt på. Kan du ikke gå, sykle eller bruke kollektiv burde du i det minste bytte ut bilen med en mer miljøvennlig bil. Helst elbil".

Så ja, at folk som deg som er elbil skeptikere - eller fullt ut "elbil hatere" - eller som bare "driter i miljøet" etc. vurderer en elbil viser at incentivordningene fungerer slik de er ment å fungere. Så nei, det er ingen forutsetting at man må være miljøbevist for å kjøpe, eie eller kjøre en elbil.

Så jeg ønsker deg velkommen uansett om du er skeptiker til både elbiler, miljøproblemer og klimaproblemer. Håper du finner en elbil du mener du kan leve med, og at du etterhvert også blir fornøyd med den. :)  Så får jeg håpe du etterhvert forstår at "miljøet" man snakker om består av luften du puster, vannet du drikker (bart eller blandet ut med smakstoffer etc) og maten du spiser m.m.

"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Dnn .

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på tirsdag 11. oktober 2016, klokken 11:14
Hva har lommeboka med saken å gjøre?

Poenget må være å få folket til å gå over til miljøvennlige nullutslippsbiler. Hvor mange hadde giddet å pante flasker? Hvor mange hadde latt bilvrakene stå i hager og kratt, hvis det kostet penger å bli kvitt bilene? At det må økonomiske incentiver til er en gulrot for å endre adferd. Vi ser at det fungerer, selv om man ikke foretar beviste handlinger.

Personlig er jeg for et forbud for fossilbiler, mens andre mener det er for tidlig enda.

Lars

Hva lommeboka har med å gjøre? Det sier seg selv.
Alle har forsjellig behov, og selv om jeg er en bilentusiast så er det "soleklart" at jeg ikke liker elbiler. Men jeg vet at det vil komme en tid snart der man bare selger elbiler.
Før fikk man goder av å kjøre elbiler. Disse blir sakte men sikkert faset ut, og du blir heller straffet for å kjøre bensin/diesel. Dette går da utover de som ikke har mulighet for å ha elbil. Før du kommenterer på det så må du huske at ikke alle har mulighet å lade. Jeg sliter delvis selv med lading da jeg bare har muligheter på jobben. Så bilen blir bare brukt til/fra jobb. Har ikke nok strøm til noe fritidsaktiviteter.

Jeg er helt enig at jeg ser en framtid som hel-elektrisk, men uenig at den burde komme nå, eller om 2år. Det burde komme når alle har mulighet for å ha det. Altså lading og div. Hvor mange i byen er det som har mulighet for det egentlig? Det er veldig få.

OlafGTE

Selv om jeg soleklart liker elbiler, er jeg helt enig med deg. Nytter ikke å kjøre på batterier hvis man ikke får ladet dem.

Det blir i så fall veldig mange engangs-batterier som må kjøpes, brukes og kastes. Hva er forresten mest miljøvennlig av alkaliske batterier og ammoniumklorid? :P

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA