Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hvor langt har Leafen din gått ?

Startet av plvr, mandag 28. november 2016, klokken 08:50

« forrige - neste »

lunitiks

Nå må folk slutte å kalle det "full pakke", "full auto" eller lignende lettvinte betegnelser. Tilvalget heter ifølge Design Studio "Evnen til å kjøre helt på egen hånd". Betydelig bedre, raskere å skrive og enklere å huske spør du meg
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

JorgenM

Selv elsker jeg å kjøre bil og spesielt Model S er morsom å kjøre, så AP ville aldri vært aktuelt for meg.

Men tenker det er bra at alle biler får HW slik at neste eier kan aktivere det hvis ønskelig. Veldi bra av Tesla.

Lurer på om de som betaler 66k for full AP får noe mer enn tilsvarende uten AP ved innbytte hos Tesla-forhandler? For Tesla blir vel aktivering tilnærmet kostnadsfri og de kan aktivere før videresalg og skru opp prisen litt ekstra?
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Epleskreller

Sitat fra: thilo på fredag 21. oktober 2016, klokken 21:07
Sitat fra: Muffinman på fredag 21. oktober 2016, klokken 20:39
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 21. oktober 2016, klokken 20:20
Jeg ga opprinnelig 19.000,- for autopilot. Synes det holdt :)
Og jeg gav 0,-. Bare så vidt verdt pengene ;)
Du fikk tech-pakke gratis?  ;)

Da AP kom fikk alle med Techpakke det inkludert uten ekstra kostnad selvom det var bestilt før AP var lansert :)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Muffinman

Precis. Autopilot ble puttet inn i tech-pakka uten ekstra kostnad en kort tidsperiode. Eller rettere, tech-pakka økte med et par tusinger men tåkelys ble samtidig inkludert i pakka. Slik sett var autopiloten "gratis". Og det er akkurat like mye som betalingsviljen min :)

Amigakongen

Har Tesla sagt når bilene kan kjøre helt av seg selv? Blir det når bilene med nye kameraene er klare?
2015 BMW I3 - 11800km

OlaM

Sitat fra: lunitiks på fredag 21. oktober 2016, klokken 21:15
Nå må folk slutte å kalle det "full pakke", "full auto" eller lignende lettvinte betegnelser. Tilvalget heter ifølge Design Studio "Evnen til å kjøre helt på egen hånd". Betydelig bedre, raskere å skrive og enklere å huske spør du meg

Vekker i det minste litt tillit rundt kostnadene at Tesla ikke sløser vekk noen unødvendige kroner på altfor grundige oversettelser.

joda

#231
Sitat fra: Amigakongen på fredag 21. oktober 2016, klokken 21:33
Har Tesla sagt når bilene kan kjøre helt av seg selv? Blir det når bilene med nye kameraene er klare?

Nei, Elon har sagt at om 2 - 3 måneder vil AP2.0 biler være på høyde med dagens AP1.0 biler. Tar altså litt tid å lære opp det nye systemet..
Etter dette tidspunktet vil bilene gradvis bli bedre en AP1.0 bilene..

Angående helt selvkjørende biler så vil de demonstrere dette innen utgangen av neste år (altså full-autonom over lang avstand inkl. at bilen lader seg selv underveis), så ligger nok litt frem i tid dette. (ikke umulig at det blir 1 år+ å vente på SW, tilsvarende slik det var for AP1.0 bilene + at eventuell lovgivning rundt dette i de enkelte land..)

Men ny HW kommer på bilene fra nå av, SW kommer seinere.
TMS 85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA