Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hvor langt har Leafen din gått ?

Startet av plvr, mandag 28. november 2016, klokken 08:50

« forrige - neste »

Øggen

Ja, der økte prisen med en del ja. Min bil e kansellert for andre gang, av Tesla, da ej ikkje får titanium fargen.
Ut å bygge ny bil i morga, men hadde håpa det kom et par nye farga også.......
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

lunitiks

CNBC :
SitatMusk said the company's goal is to do "a demonstration drive of full autonomy from LA to New York by the end of next year."
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

lunitiks

And here it is, folks:

Sitat
To make use of a camera suite this powerful, the new hardware introduces an entirely new and powerful set of vision processing tools developed by Tesla. Built on a deep neural network, Tesla Vision deconstructs the car's environment at greater levels of reliability than those achievable with classical vision processing techniques.
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Øggen

P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

Lokführer

Den skal koble seg til superlading helt selv ifølge "skriften."
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

SHN

Denne nyheten var en game changer. Jeg har ventet leeenge på min D60 med levering i månedsskifte oktober/november. Den tar jeg ikke ut. Har bestilt ny i natt og venter enda lengre.
Bærum  ◊  e-Golf 2014 - solgt  ◊  TMS 90D 2016 - selges ◊ Taycan 4S+ 2020

Bjoris

Helt rått at de kommer med HW for Level 5 nå. Prisen derimot, auda, 42+25, spes de siste 25 der en vel neppe får særlig funksjoner det neste året og to. samtidig 42 om en ikke tar det med...

Lurer litt på hvordan de behandler oss med bil i bestilling, jeg regner med vi får den 42 saken inkl om en hadde bestilt AP. Jeg kommer nok til å legge på de siste 25...:)

De som har fått bilen produsert og nå vil ha ny bil får en ekstra kost på 32.000, 15 i dep og 17 i dyrere AP, men er dette viktig så er det ikke mange pengene ifht å selge å kjøpe ny...

Nei, dette var en fantastisk nyhet, det å kunne slippe å tenke på at en kjøper utdatert teknologi om 6 mnd når en bruker så mye penger har ridd meg siden vi fikk fikk vår S85 og 6 mnd senere kom AP... Nå har de lagt død den delen av bekymringen for mange år. Selvsagt vil bedre batteri etc komme, men slikt har normalt ikke disse kvantesprangene som fra en dag til neste gjør en ting utdatert...

Men det har vært en lang vei, bestilte bil Nov 15, drøyde leveringen til Aug 16, solgte den etter 2 dager, også av andre grunner enn AP, men det var absolutt en del av årsaken!

Eneste som kanskje er litt skuffende er at dette ikke er helt rimelig, men en måtte regne med at de ville ha penger for dette. Aner ikke pris på HW, mene ope billig, uansett må en selvsagt betale for all SW utviklingen!
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

turfsurf

Sitat fra: bjoris på torsdag 20. oktober 2016, klokken 05:58
Helt rått at de kommer med HW for Level 5 nå. Prisen derimot, auda, 42+25, spes de siste 25 der en vel neppe får særlig funksjoner det neste året og to. samtidig 42 om en ikke tar det med...

Lurer litt på hvordan de behandler oss med bil i bestilling, jeg regner med vi får den 42 saken inkl om en hadde bestilt AP. Jeg kommer nok til å legge på de siste 25...:)

De som har fått bilen produsert og nå vil ha ny bil får en ekstra kost på 32.000, 15 i dep og 17 i dyrere AP, men er dette viktig så er det ikke mange pengene ifht å selge å kjøpe ny...

Hm, lurer og på hva de konverterer den gamle autopilot pakken til for bestilte biler. Hvis det nå er inkludert, og man i tillegg må ut med 68k så blir jeg litt grinete...
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Bjoris

Sitat fra: turfsurf på torsdag 20. oktober 2016, klokken 06:23
Sitat fra: bjoris på torsdag 20. oktober 2016, klokken 05:58

Hm, lurer og på hva de konverterer den gamle autopilot pakken til for bestilte biler. Hvis det nå er inkludert, og man i tillegg må ut med 68k så blir jeg litt grinete...
Har fyrt en mail til Tesla, men slik jeg ser det så bør en få Ap som før, men få mulighet til å oppgradere med "self driving pakken". Blir spennende å se om vi er enige, jeg og Tesla
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

rumi

Jeg fikk til svar om at ettermontering ikke var mulig. Planlagt utlevering neste uke. Usikker på om jeg skal kansellere og bare ta tapet.

AppleKnocker

Veldig kult!

Den dagen lover og regler tillater at jeg kjører inn til Oslo sentrum, hopper ut av bilen foran kontoret, bilen selv kjører hjem og parkerer uten meg, for deretter å selv å kjøre inn igjen å hente meg om ettermiddagen, kjøper jeg dette. Evnt kan bilen kjøre rundt i byen som en Uber taxi mens jeg jobber og dermed finansiere seg selv ;D

Spørsmålet er når vi får lov å utnytte denne teknologien i Norge. Om fem år?
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

lunitiks

Det trengs i alle fall lovgivningsarbeid! Erfaringsmessig sendrektig inkorporering av EU-regler, men selve vegtrafikkloven må det vel også gjøres noe med. (Hvis bilen ikke har en "fører", hvem har da ansvaret ved ulykke? Tesla "fører" vel ikke bilen - det er bilen selv...?)

EDIT: Elon svarte ikke særlig godt for seg i pressekonferansen på spørsmål om Tesla vil ta ansvar ved ulykker i full-auto mode. Han hørtes veldig usikker ut og angrep media... Sikkert ikke veldig godt preppet på forhånd om juridiske spørsmål
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

jkirkebo

Sitat fra: Øggen på torsdag 20. oktober 2016, klokken 02:22
"CEO Elon Musk said that will enable full level 5 autonomy."

Det e rått, spørst berre kor lenge vi må vente før det bli aktivert ;D

Dette er det jeg har ventet på, som nok tipper meg over kanten. Blir bestilling av X75D i løpet av kort tid nå tenker jeg.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA